פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מחקר חושף: זו השעה הטובה ביותר ביום לסקס (ולשאר הפעולות)

      סקר שנערך בקרב אלף אנשים בריאים ואקטיבים מצא את השעה הטובה ביותר ביום לסקס, לפעילות גופנית, לארוחות, לעבודה ולשינה - וסביר להניח שרובכם טועים לפחות בחצי מהם

      מחקר חושף: זו השעה הטובה ביותר ביום לסקס (ולשאר הפעולות)

      בסרטון – כמה סקס יעשה אתכם מאושרים?

      מחקר שבדק מהן השעות האפקטיביות ביותר לעשיית הפעילויות היומיות שלנו מצא שהשעה הטובה ביותר לסקס היא 7:30 בבוקר, כ-45 דקות אחרי שהתעוררתם. כן, 6:45 היא השעה שבה כולנו צריכים להתעורר כדי לתפקד טוב יותר במהלך היום - וזה אחרי 7-9 שעות שינה לפחות. לכו תתרגלו לזה עכשיו.

      זה נשמע הגיוני: רמות האנרגיה שלנו בבוקר, אחרי שנת לילה טובה, הן הגבוהות ביותר ולכן מאפשרות להחזיק מעמד זמן רב יותר במהלך הסקס. עודף האנדורפינים שנוצר בסקס מוריד את לחץ הדם ואת רמות הלחץ וגורם לנו להיות אופטימיים יותר לשארית היום. ממצאים אלו ואחרים מגיעים מסקר של Forza Supplements, ששאל אלף אנשים בריאים ופעילים איך הם מנהלים את אורח חייהם ומה לדעתם הזמן האופטימלי לעסוק בפעילויות השונות.

      בין השאר, נמצא שהזמן הטוב ביותר לריצה הוא ממש לפני הסקס, בשעה 7:00 בבוקר. מומחים אומרים שביצוע פעילות אירובית לפני ארוחת הבוקר מוביל לעלייה קטנה בכמות השומן הנשרפת. הסיבה לכך היא שרמות הסוכר, האינסולין והגליקוגן בדם נמוכות מהרגיל אחרי שנת לילה. נתון מפתיע נוסף הוא ששעת השינה האידיאלית היא 22:10 וזאת כדי להספיק להגיע לשינה הטובה ביותר (לפי שנת ה-REM) לפני חצות. יותר ממחצית מהנשאלים ציינו שהם לא זוכים ל-8 שעות שינה בלילה וזה משפיע על האפקטיביות שלהם לאורך כל היום. המחקר מצא גם מה השעות האידיאליות לארוחת הבוקר, הצהריים והערב כך שיתרמו לירידה/שמירה על המשקל.

      הנה הלו"ז המלא:

      עוד בנושא:

      לא הלילה, אני עייפה? יותר גברים מוותרים על סקס כדי לישון
      חוקרים בדקו וקבעו: זו תנוחת הסקס המסוכנת ביותר לגברים

      ומה אם אנחנו לא אנשים של בוקר?

      מרבית השעונים הביולוגים של גוף האדם דומים, אולם יש עדויות מדעיות שמגבות את האמונה של כמה וכמה שמצהירים על עצמכם שהם לא "טיפוסים של בוקר". אם אתם אוהבים להתעורר מאוחר, מומחים ממליצים לכם פשוט להתאים את הבדלי השעות הנדרשים לשעת ההשכמה שלכם. אם השעה האופטימלית להתעורר בה היא 6:45 אבל אתם מתעוררים ב-8:45, כל הלו"ז שלכם צריך להתאחר בשעתיים. כלומר, ארוחת הבוקר שלכם תזוז מ-7:15 ל-9:15, עדיין חצי שעה אחרי שהתעוררתם.

      קולין אספי, פרופסור לרפואת שינה מאוניברסיטת אוקספוד, אמר ל"מייל אונליין" שאנשים צריכים להכריח את עצמם להפוך ל"טיפוסים של בוקר". הוא אמר: "חשוב שאנשים ינסו וימצאו את דפוס השינה שמתאים להם, אולם, הקפידו על הדפוס הזה כדי להבטיח שהשעון הפנימי שלכם יעבוד כראוי ובאותו זמן בכל יום. אם בשבת תתעוררו בצהריים, תבלבלו את השעון הפנימי שלכם ותישארו ערים עד שעה מאוחרת יותר. אם נוסיף לזה את החששות שצצות לקראת השבוע החדש, קיבלתם מתכון מעולה לנדודי שינה".

      מוכנים להתעורר מחר מוקדם?

      via GIPHY