וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לשמור על הסביבה? אל תביאו ילדים לעולם

16.7.2017 / 7:40

מחזור ונורות חסכוניות זה טוב ויפה, אבל אם הסביבה באמת חשובה לכם, הדבר הכי 'ירוק' שאתם יכולים לעשות למען כדור הארץ זה לא להביא ילדים לעולם. כך קובע מחקר חדש ומקיף שנערך בשבדיה

הורים ושני ילדים מטיילים. ShutterStock
נהנים מהטיול בטבע? חבל שלא עצרתם בילד אחד/ShutterStock

מחזור, כביסה בטמפרטורה נמוכה, נסיעה בתחבורה ציבורית ומעבר לנורות חסכוניות הן כולן דרכים טובות לתרום לשימור הסביבה, אבל אם אתם באמת רוצים להציל את כדור הארץ, אחד הדברים הכי אפקטיביים שאתם יכולים לעשות זה בעצם לא לעשות – ילדים. כך לפחות קובע מחקר חדש שנערך באוניברסיטת לונד בשבדיה.

לדברי החוקרים, הבאת חיים חדשים לעולם היא באופן מובהק הדבר הכי הרסני לסביבה. המדענים העריכו כי המנעות מהבאת ילדים תקטין את טביעת הפחמן הממוצעת של אדם שחי בעולם המערבי ב-58.6 טונות של פחמן דו-חמצני מדי שנה. חישוב שהתבסס על שיעורי פליטת גזי החממה העדכניים. מכל הצעדים שאדם יכול לנקוט כדי להקטין את תרומתו לנזק הסביבתי – זה הגדול והמשמעותי ביותר.

עוד בנושא:
מקום בלב: לכל ההורים יש ילד מועדף?
המבחן שיגלה עד כמה אתם משפיעים על כדור הארץ
מחקר: ילדים צריכים חיות מחמד יותר משהם צריכים אחים

ליאונרדו דיקפריו. AP
אוהב את הסביבה, אין לו ילדים/AP

למסקנה הזאת הגיעו החוקרים השבדים לאחר שביצעו אנליזה מקיפה של כל האמצעים שאנשים יכולים לנקוט כדי להקטין את פליטת גזי החממה. ולמרות שלא מעט ממשלות במדינות מערביות מעודדות אזרחים למחזר או לנסוע בתחבורה ציבורית, אין אף מדינה שמעודדת אנשים לא להתרבות כדי להציל את כדור הארץ.

שלושת הצעדים המשמעותיים הבאים בתור שאנשים יכולים ליישם כדי להיות 'ירוקים' יותר הם: להפחית את צריכת הבשר, להפסיק להשתמש ברכב הפרטי ולטוס פחות.

עוד באותו נושא

הורות מוסיפה שנתיים שלמות לתוחלת החיים

לכתבה המלאה

למחזור יש השפעה מינורית

החוקרים מאוניברסיטת לונד ניתחו ביסודיות 39 מחקרים קיימים ודו"חות ממשלתיים שאמדו את ההשפעה של בחירות אורח חיים אינדיבידואליות על הפחתת רמות הפחמן הדו-חמצני שנפלט לאטמוספירה. הם הסיקו שרבות מהבחירות הללו, כמו למשל: מחזור או מעבר לנורות חסכוניות עושות הבדל מינורי בלבד על שיעור פליטת הגזים.

סת' ווינס, החוקר הראשי שהוביל את המחקר, אמר כי "יש כל כך הרבה גורמים שמשפיעים על ההשלכות האקלימיות שיש לבחירות האישיות של כל אחד מאיתנו, אבל כשאנחנו רואים את כל המחקרים האלה אחד ליד השני אנחנו מרגישים בטוחים למדי לומר שהצלחנו לזהות כמה פעולות שיכולות לעשות הבדל גדול".

בישול צמחוני. ShutterStock
שנה של תזונה צמחונית תחסוך 0.8 טונות של פחמן דו-חמצני/ShutterStock

לדבריו, "גילינו שיש ארבעה דברים שאנשים יכולים לעשות כדי להקטין משמעותית את טביעת הפחמן שלהם: להיות צמחונים, להמנע ככל האפשר מטיסות, לא להחזיק מכונית פרטית ולהקים משפחות קטנות יותר". הוא הוסיף כי "לפעולות האלה יש פוטנציאל הרבה יותר גדול להפחית את פליטת גזי החממה מכל שאר האסטרטגיות הפופולריות שמקודמות על ידי ממשלות בעולם".

תהיו צמחונים ותוותרו על המכונית

כך למשל, אימוץ תזונה צמחונית יעיל פי ארבעה יותר בצמצום פליטת גזי חממה מאשר מחזור, ויעיל פי שמונה יותר משימוש בנורות חסכוניות. שנה של תזונה צמחונית תקטין את פליטת הפחמן הדו-חמצני ב-0.8 טונות בממוצע, ואם תוותרו גם על המכונית בשנה הזאת תחסכו מהכדור עוד 2.4 טונות של הגזים המזיקים, שתורמים בין השאר גם להתחממות הגלובלית.

ההשלכות הסביבתיות של הבאת ילד לעולם לוקחות בחשבון לא רק את טביעת הפחמן של הילד התיאורטי, אלא גם את התרומה של צאצאיו העתידיים של אותו הילד לפליטת גזי החממה. מחברי המחקר כתבו במאמר שפורסם בכתב העת Environmental Research Letters, כי "אם נוכל לשכנע את כל המשפחות בארה"ב להביא ילד אחד פחות לעולם, הדבר יפחית את שיעור פליטת הגזים במידה זהה להפחתה שתיגרם אם נשכנע 684 מתבגרים שלא ממחזרים כלל למחזר באדיקות למשך שארית חייהם".

האזינו לקטע בנושא מתכניתו של גבי גזית ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully