פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      יוצאים לחופשה? כך תצמצמו את התסכול מהחזרה הביתה

      חופשה עושה המון דברים טובים לגוף ולנפש, רק חבל שכל היתרונות האלה נמחקים ברגע שאנחנו יושבים בחזרה בכיסא המוכר בעבודה. הנה 5 טיפים שיעזרו לכם להשאיר את החיוך על הפנים גם אחרי הנחיתה בנתב"ג

      אישה צעירה במכנסי ג'ינס קצרים בחוף הים (ShutterStock)
      אי אפשר לגרום לתחושה הזאת להישאר לנצח, אבל אפשר ללמוד להאריך אותה קצת יותר (צילום: Shutterstock)

      יש סיבה טובה שכולנו אוהבים חופשות. זה לא רק "ניקוי הראש" וההפוגה הקלה ממרוץ החיים האינטנסיבי. מחקרים מדעיים הראו כי החופשה מפחיתה במידה ניכרת את סף החרדה, מצמצמת את הסיכון למחלות לב וכלי דם, מעצימה את היצירתיות ואף משפרת את איכות השינה. אולם, לרוע המזל, לכל חופשה יש גם מוצאי חופשה, ונראה כי הימים הראשונים שאחריה מעניקים משמעות חדשה ועוצמתית במיוחד למונח הצבאי המוכר "שביזות".

      עוד בנושא:
      חולמים על חופשה ראשונה לבד? כך תכינו את הילדים
      מדיטציה בלי מדיטציה: 8 דרכים פשוטות לנקות את הראש בכל יום
      המחקרים מגלים: מה באמת יעשה אתכם מאושרים?

      אם אתם לא מסוגלים לשאת את הכאב שבחזרה הביתה אחרי חופשה, אתם ממש לא היחידים. החוקרת והפסיכולוגית ג'סיקה דה בלום הובילה כמה מחקרים עם מסקנה מאוד לא מעודדת בהקשר הזה – היא ראתה שכשבוע לאחר החזרה לעבודה, כל היתרונות הבריאותיים המדהימים שנמצאו לחופשה נעלמו כלא היו. גם חוקרים ישראליים מאוניברסיטת תל אביב, בהובלת פרופסור מינה ווסטמן ופרופסור דב עדן, בדקו את התופעה וגילו תוצאה מדאיגה נוספת. הם ראו שתסמיני השחיקה בעבודה חזרו להופיע בהדרגה בקרב הנבדקים כבר ביום השלישי לאחר חזרתם.

      אז מה עושים כדי לצמצם את השחיקה שלאחר החזרה לעבודה? הנה 5 טיפים פשוטים שיעזרו לכם להאריך קצת את התחושה הטובה של הנופש ולייבא אותה הביתה, ואפילו למשרד: