וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים על חופשה ראשונה לבד? כך תכינו את הילדים

21.5.2015 / 10:25

הקיץ מתקרב וכמעט כולם כבר חולמים חופשה קצרה. עבור הורים החלומות האלו מלווים בדרך כלל בלבטים אם לנסוע עם הילדים או לגנוב כמה ימים במצב רוח רומנטי. קרן יטיב, מנחת הורים בכירה, מסבירה איך תוכלו לנסוע לבד, בלי רגשות אשם

אישה מקבלת טיפול בספא. ShutterStock
לקחת פסק זמן/ShutterStock

די, אתם מותשים. לא יכולים יותר. מרגישים שאתם זקוקים לזמן שלכם, הזוגי, רחוק מהילדים ומחליטים לנסוע לנופש לבד. אבל אז מתעוררים רגשות האשמה והחששות עולים: איך יגיבו הילדים? זה בסדר לעזוב אותם? זה יפגע בהם? כמעט כל הורה שמפנטז על חופשה עם בן זוגו נתקל בלבטים האלו, ולכן ריכזנו בעבורכם את הכללים לנסיעה מוצלחת.

מאיזה גיל אפשר להשאיר את הילד ולנסוע בלעדיו?
עד גיל שנתיים כדאי לצאת לחופשה קצרה של לילה אחד בלבד מחוץ לבית ולהשאיר את התינוק עם הדמויות הכי קבועות ומוכרות עבורו. מגיל שנתיים עד שלוש ניתן להתרחק לימים ספורים, וסביב גיל שלוש, כשהילד מבין את המושג קביעות האובייקט - משהו נמצא גם אם אני לא רואה אותו - ומסוגל לרוב להבין שההורים קיימים גם אם הם רחוקים ושהם יחזרו, אפשר להתרחק לזמן ממושך יותר.

9 כללים לפרידה מוצלחת מהילדים

1. רצוי להודיע לילדים כשבוע מראש על הנסיעה המתוכננת, על מנת לתת להם זמן לעבד את הפרידה הזמנית. הודיעו להם על התוכניות: מי הנוסעים, למה נוסעים, מתי נוסעים, מי נשאר איתם, איפה הם יהיו בזמן שתיעדרו ומתי אתם חוזרים.

2. הסבירו להם, שאתם נוסעים לחופשה, וממנה גם תשובו. חשוב שיהיה להם ברור שאתם לא נוסעים עם כרטיס לכיוון אחד.

3. סמנו עבורם על לוח שנה את זמן היציאה ואת זמן החזרה, ותלו אותו במקום שנגיש להם. הדבר עוזר להמחיש את המצב.

4. היו מתואמים במסרים שלכם לילדים. כשהורה אחד אומר שהנסיעה חשובה וטובה, וההורה השני מעביר לילדים מסרים, אפילו לא מילוליים, שזה לא בסדר לנסוע, או שקשה לו מאד עם הפרידה, נוצרת בעיה.

5. אם מתעורר אצלם קושי, הודיעו בקצרה שהנסיעה אכן תתקיים, אבל תוכלו לראות ביחד מה יכול לעזור להם להתגבר על הגעגוע ועל הקושי. אפשר להשאיר מכתב ואולי גם מתנה קטנה לכל יום, זה נעים עבורם ויכול להקל על הפרידה.

6. אל תהיו מונחים על ידי רגשות אשם ואל תחשבו שעד לנסיעה אתם צריכים לפצות אותם ולבלות כל רגע אפשרי עם הילדים "המסכנים". ילדים הם חכמים. הם מיד יבינו שאם הם מקבלים פיצוי, סימן שהם הולכים להיפגע. היו בטוחים בעצמכם ובהחלטה שלקחתם, וסמכו על עצמכם ועליהם.

7. ודאו שמי שנשאר לשמור על הילדים הוא דמות ידועה, קבועה ופנויה רגשית אליהם. אלו יכולים להיות הסבים ואפילו בייביסיטר שהילדים מכירים ואוהבים. העיקר שיהיה מבוגר שיש לו זמן וסבלנות להקשיב לילדים ולהכיל את געגועיהם.

8. רצוי שהילדים יישארו בבית וימשיכו בשגרת החיים הרגילה
שלהם. אל תפרידו ביניהם, חשוב שיישארו יחד בתקופת היעדרותכם, כי זה יחזק את תחושת הביטחון שלהם.

9. נסו לא לתכנן חופשה בתקופות מעבר ושינוי כמו מעבר דירה או תחילת שנת הלימודים.

חופשה זוגית חשובה מאד לחיזוק הקשר הזוגי שלכם ולכן היא חשובה גם לילדים. סעו ותיהנו וחזרו בכוחות מחודשים.

קרן יטיב היא יועצת משפחתית בכירה ומאבחנת ציורי ילדים, מומחית בגיל הרך, והבעלים של מרכז הפיל הצבעוני - המרכז לטיפול במשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully