וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה צריך לשלם לכם בשביל שתסכימו להידבק בשעלת?

2.7.2017 / 14:55

לפני שאתם עונים, קחו בחשבון שזה למטרה טובה – פיתוח חיסון יעיל יותר למחלה. מה אתם תצטרכו לעשות לטובת האנושות? להידבק במחלה, לשהות בבידוד שבועיים וחצי ואז לקחת אנטיביוטיקה. מתאים לכם? כל הפרטים בפנים

שיעול. ShutterStock
זה תמורת תשלום!/ShutterStock

כמה צריך היה לשלם לכם בשביל שתאפשרו לחוקרים להדביק אתכם בכוונה במחלה כלשהי ואז להחזיק אתכם בבידוד במשך שבועיים? האם 16 אלף שקלים יספיקו כדי לשכנע אתכם? אם התשובה היא חיובית, תמשיכו לקרוא, בשביל הפרטים.

חוקרים מאוניברסיטת סאות'המפטון בבריטניה, שעובדים על פיתוח חיסון חדש לשעלת במסגרת שיתוף פעולה כלל-אירופי בתקציב של 2.3 מיליון ליש"ט, אשר ממומן על ידי קרן הצדקה של ביל ומלינדה גייטס, מחפשים מתנדבים בריאים שישתתפו בניסוי, תמורת תשלום.

עוד בנושא:
למה חשוב להתחסן נגד שעלת בהריון?
התפרצות חצבת באירופה: מי צריך להתחסן, ואיפה עושים את זה?
האם המדינה מסתירה את קיומה של קרן לפיצוי נפגעי חיסונים?

חברי מערכת וואלה מתחסנים נגד שפעת. מערכת וואלה!
החיסון כבר לא יעיל כמו שהיה לפני 15 שנה/מערכת וואלה!

למתנדבים שיימצאו מתאימים מוצע תשלום בסך 3,526 ליש"ט (שהם כ-15,831 ¤) עבור זמנם ועלויות הנסיעה. הקריטריונים? אנשים בריאים בגילאי 18-45, לא מעשנים ודוברי אנגלית. המתנדבים צריכים להיות מוכנים לשהות בבידוד במשך 17 יום וכן, להתחייב לטיפול מעקב שיכלול משטר תרופות אנטיביוטיות.

שעלת, או בשמה הרפואי פרטוזיס, היא זיהום חיידקי מדבק מאוד שפוגע בריאות ובדרכי הנשימה, שגורם להתקפי שיעול חוזרים שעשויים להמשך חודשיים-שלושה ואפילו יותר. על פי הערכות ארגון הבריאות העולמי, בשנת 2008 נרשמו בעולם 16 מיליון מקרים של שעלת ברחבי העולם, 95 אחוזים מהם במדינות מתפתחות. מספרם של הילדים שמתו כתוצאה מהמחלה באותה תקופה מוערך ב-195 אלף.

עוד באותו נושא

קל: 16 אלף יורו בשביל לא לקום מהמיטה חודשיים

לכתבה המלאה

עלייה במקרי שעלת ובתמותת תינוקות

בשנים האחרונות חלה עלייה במקרי השעלת, והדבר מסכן במיוחד את חייהם של תינוקות, הרגישים במיוחד למחלה. אף על פי שישנו חיסון לשעלת, ניתן לחסן תינוקות רק החל מגיל חודשיים. בישראל נהוג לחסן נשים הרות בסוף ההריון (בין השבועות 27-36) על מנת שהנוגדנים יעברו מהאם לתינוק ויספקו לו הגנה גם בחודשים מוקדמים אלה.

אולם, בשנים האחרונות חלה ירידה ביעילותו של החיסון הקיים נגד שעלת. פרופ' רוברט ריד, אחד החוקרים שמעורבים במחקר הנוכחי אמר כי "נראה שהחיסון הקיים הפך להרבה פחות יעיל מכפי שהיה לפני 15 שנה". זו הסיבה לקיומו של המחקר החדש, שמטרתו לשפר את החיסון הקיים, במיוחד עבור תינוקות ופעוטות.

גבר לוקח כדור. ShutterStock
המתנדבים יצטרכו להתחייב לטיפול מעקב אנטיביוטי/ShutterStock

המחקר מתמקד באנשים שנדמה שיש להם 'חסינות טבעית' לשעלת, ועל כן הם עשויים להפוך ל'נשאים שקטים' של המחלה – שמפיצים אותה על ידי שיעולים מזדמנים או ברסס הנפלט מפיהם בעת התעטשות, מבלי שהם אפילו מודעים לעובדה שהם חולים, משום שגופם לא חווה את תסמיני המחלה. החוקרים מקווים ללמוד מאותם 'נשאים שקטים' מידע שיוכלו ליישם בעתיד בשיטות טיפול או כאמצעי מנע רפואיים.

המתנדבים לניסוי יחשפו לשעלת באמצעות טיפות אף שיכילו את החיידק B.pertussis הגורם למחלה. לאחר מכן, הם יושמו בבידוד והתגובה החיסונית שלהם לחיידק תנוטר כל העת. לכל אחד מהמתנדבים ינתן חדר פרטי, עם גישה לשירותים, מקלחת ואזור לפעילות פנאי. כמו כן, יספק צוות המחקר למתנדבים ארוחות, חטיפים, שתייה ובידור. עם זאת, המתנדבים יאלצו לעטות מסכות בכל הזדמנות שבה יהיו באינטראקציה עם אדם אחר.

חושבים שזה יכול להתאים לכם? פרטים נוספים תוכלו למצוא כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully