וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוח כוורת: יש לכם רעיון מקורי לצעצוע? יש מה לעשות עם זה

27.6.2017 / 6:45

כמה פעמים תפסתם את הראש ושאלתם: 'איך יכול להיות שעוד לא המציאו צעצוע כזה?' בפעם הבאה שיש לכם רעיון כזה, דעו שיש לא מעט מסגרות שמשוועות אליו ויסייעו לכם גם להוציא את הרעיון לפועל. ככה זה עובד

האקתון צעצועי ילדים ותינוקות של טייני לאב. רונן גולדמן,
משתתפי ההאקתון של טייני לאב/רונן גולדמן

בעולם שכולו גירויים, טלוויזיה מרצדת, צבעים וריחות, מאוד קשה למצוא את הצעצוע שיהיה אהוב על הילד וגם יתרום להתפתחותו. בשנים האחרונות יש הבנה שצריך לצאת מהקופסא ולתת לאנשים "מן השורה", שאינם מקובעים לתבנית מסוימת, לנסות ולהמציא מוצר. לא נדיר לשמוע כיום על חברות מסחריות שפונות לחוכמת ההמונים מתוך האמונה ששם נמצא העתיד בתחום זה.

הרגע הזה שבו אתם מבלים עם הילדים ופתאום עולה בכם המחשבה: 'הלוואי שהיה צעצוע שעושה ככה וככה', הוא רגע שמוכר לרבים מאיתנו. השאלה היא, מה הצעד הבא? אחד הטרנדים שהולכים והופכים נפוצים בשנים האחרונות בתחום פיתוח המוצרים, הוא האקתונים (Hackathon) - אירוע, לרוב בצורת מרתון, המפגיש בין מגוון אנשים מתחומים שונים שמתכנסים במטרה להמציא או לפתח מוצר כלשהו. מקורם של ההאקתונים הוא בעולם ההייטק, אך עם הזמן הם זלגו גם לתחומים נוספים. לאחרונה הטרנד הגיע גם לתחום התינוקות וההורות מתוך התפיסה שההורה שצופה וחווה את הילדים שלו, יכול להציע רעיון לא פחות טוב מאנשי הפיתוח של חברת הצעצועים.

עוד בנושא:
איך בוחרים צעצוע בטיחותי לתינוק?
התפתחות תינוקות 0-6: מה התינוק שלי צריך לדעת לעשות?
למה אתם חייבים לקרוא לילד שלכם סיפור לפני השינה?

האקתון צעצועי ילדים ותינוקות של טייני לאב. רונן גולדמן,
מקרן סיפורים שפותח בהאקתון של טייני לאב בחוד ששעבר/רונן גולדמן

באחרונה התקיים האקתון שכזה ביוזמת מותג הצעצועים הבינלאומי Tiny love. המרתון נועד כדי להמציא צעצוע שיסייע להורים לספר סיפור לילדיהם בצורה חדשנית שתתרום להתפתחותם. לדבריה של פרופ' אתי דרומי, קלינאית תקשורת ויועצת בהאקתון, הנושא הנבחר הוא בעל חשיבות גדולה משום שספרים הם כלי חשוב לעידוד דיאלוג בין הורים לילדיהם.

למרתון הגיעו 70 מתמודדים, בהם גם מיה, אם לשני ילדים, שאמרה כי "בתחרות אתה נמצא במעין 'סיר לחץ', אבל אם הוא מתנהל נכון – התבשיל שיוצא בסוף, פשוט מעולה והכי כיף שהרבה ילדים ברחבי העולם יכולים לטעום ממנו". אור, משתתף נוסף בתחרות, אמר כי "המחשבה שאני יכול להמציא מוצר שאולי יום אחד יוכל לשמש את הילד שלי, מרגשת אותי". אחד המוצרים שהומצאו במסגרת התחרות הזאת הוא מקרן סיפורים שמאפשר להורה המספר לבחור את הדמות והסיטואציה שהוא רוצה להקרין על הקיר תוך כדי הסיפור.

עוד באותו נושא

משחקים ולומדים: צעצועים שיעודדו את התפתחות התינוק

לכתבה המלאה

"מה שטוב להייטק, טוב גם לתחום הצעצועים"

פרוייקט דומה מתקיים גם ב-SCE מכללה אקדמית להנדסה בשיתוף עם פארק קרסו למדע בבאר שבע, במסגרתו הגיעו סטודנטים מהמכללה לגני ילדים כדי ללמוד על דרכי המשחק של הילדים מבחינה קבוצתית, תנועתית ותפיסתית. בסופו של התהליך הם המציאו צעצועים המשלבים ערכים של שיתוף פעולה וסקרנות.

גם עמותת מילבת, שעוסקת בהתאמות לאנשים עם מוגבלות, ערכה החודש האקתון בבית ספר און, בי"ס לחינוך מיוחד, במסגרתו ניסו מיטב המוחות לפתח משחקים מונגשים עבור ילדים עם מוגבלות. בין המשחקים שהומצאו: לוח שחמט שמותאם לילדים לקויי ראייה, מסלול מכוניות מרוץ שגם מלמד זהירות בדרכים ועוד.

לוח שחמט מונגש ללקויי ראיה שפותח בהאקתון של עמותת מילבת. עמותת מילבת,
לוח שחמט מונגש ללקויי ראיה, שפותח בהאקתון של עמותת מילבת/עמותת מילבת

"מה שטוב לתחום הטכנולוגי, טוב גם לתחום הצעצועים", אמר פרדי אבוקרט, מנכ"ל Tiny love, כשנשאל מדוע החליטה החברה לפנות לחוכמת ההמונים בחיפוש אחר רעיונות לצעצועים חדשים. לדבריו, "חשיבה אחרת, מחוץ לקופסה, של הורה שמתמודד באופן יום יומי עם האתגר של גידול ילדים, יכולה להניב רעיונות שמפתח המוצר או המעצב לא בהכרח יגיעו אליהם. חברות מסחריות רבות רוצות להיות "הבית" של אנשים כמו ממציאת הספינר, אישה עם רעיון מעולה, אך עם יכולת דלה להביא אותו לידי ביטוי. הסיפור של הספינר הוא 'סיפור סינדרלה' בתחום פיתוח הצעצועים, וכמוהו, יש אלפי רעיונות שמסתובבים חופשיים בלי יכולת להביאם לידי ביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully