וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות עגבת בבריטניה: עלייה של 97 אחוזים

7.6.2017 / 11:32

כ-420 אלף בני אדם אובחנו עם מחלות מין בבריטניה ב-2016, בהם 5,920 שנבדקו בחיידק העגבת (סיפיליס). בממלכה מגדירים את זה כהתפרצות הקשה יותר של המחלה מ-1949. איך מזהים את התסמינים?

קונדום. ShutterStock
האדישות לגבי HIV מובילה לכך שיותר מוותרים על הקונדום/ShutterStock

כשחושבים על הסכנות שבקיום יחסי מין לא מוגנים, הפחד שעולה מיד במוחם של רוב האנשים הוא הידבקות ב-HIV. בשנים האחרונות, דווקא בגלל השיפור בטיפול בנגיף, שבעבר הרג עשרות מיליונים וכיום עם טיפול מתאים כמעט ולא משפיע על החיים, ניכר כי חלק מהאנשים מרגישים פחות מאוימים מהאיום הזה. אולם, לעיתים קל לשכוח ש-HIV הוא לא הסכנה היחידה בהקשר הזה.

בין הסיכונים הרבים שביחסי מין לא מוגנים נמצאת גם מחלת העגבת (סיפיליס), שעלולה לגרום לחום, כאבי ראש מתמשכים, ובמקרים נדירים, בהיעדר טיפול, אף להסתבך ולגרום לדלקת קרום המוח, דלקת כבד או דלקת מפרקים. בשנים האחרונות ניכרת עלייה במספר מקרי ההידבקות במחלה במקומות שונים בעולם, אולם בבריטניה ניכרת התפרצות חמורה במיוחד שלה, שלא נצפתה שם זה זמן רב. כך דיווחה הסוכנות לבריאות הציבור במדינה (Public Health England - PHE). על פי הדיווח, רוב המקרים זוהו בקרב גברים פעילים מינית.

עוד בנושא:
6 דרכים מפתיעות להידבק במחלת מין (חוץ ממין)
מה אתה יודע על מחלת המין הנפוצה ביותר?
מפחיד: מחלת המין שנמצאת אצל כמחצית מהגברים

ב-2016 אובחנו בבריטניה 5,920 אנשים עם חיידק העגבת. זאת לעומת 3,001 בני אדם בלבד ב-2012. מדובר בעלייה מדאיגה של 97 אחוזים במספר המקרים. נתון מבהיל עוד יותר מראה כי כלל מקרי ההידבקות במחלות מין במדינה במהלך השנה החולפת עומד על לא פחות מ-420 אלף. רוב המקרים זוהו בקרב גברים בגילאים 15 עד 25.

פריחה על הידיים. ShutterStock
תסמיני המחלה כוללים פריחה ניכרת על העור/ShutterStock

התסמינים של מחלת העגבת בשלביה הראשונים כוללים כיבים על העור – מעין פצעים קטנים ועגלגלים הנעלמים לאחר כמה שבועות. ייתכן כי גם בלוטות הלימפה יתנפחו כתוצאה מההדבקה. השלב השני של המחלה עלול להיות מלווה בכאבי ראש, חום, פריחה ניכרת על העור ושטפי דם. השלב הזה נמשך כשבועיים בלבד, כאשר בהיעדר טיפול הנגיף ייכנס למצב "רדום", שיכול להימשך כמה חודשים עד שנים – בלי שהחולה יידע שמשהו לא בסדר.

בשלב השלישי, לאחר תקופה שקטה יחסית, יכולות להתרחש פגיעות במערכות הגוף, בהן המוח, אבי העורקים, העצמות והעור. כיום אין עוד חיסון מפני הנגיף הגורם למחלה, אך הטיפול בה פשוט יחסית ונעשה באמצעות זריקות אנטיביוטיקה. חשוב לתת את הטיפול בהקדם, כדי למנוע את הנזק לטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully