פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      התבלין הנפוץ שיכול להילחם נגד השמנה

      סקירה שכללה 60 מחקרים שעסקו בג'ינג'ר והשפעותיו מצאה כי התבלין הפופולרי מסייע בשריפת קלוריות ושריפת שומנים, בנוסף לסיוע בהורדת רמות הכולסטרול בדם

      התבלין הנפוץ שיכול להילחם נגד השמנה
      ThinkVitality

      בווידיאו: זו הדרך הכי יעילה לקלף ג'ינג'ר

      אומנם החורף מאחורינו, אבל סקירה מדעית חדשה מצאה סיבה ממש טובה להוסיף ג'ינג'ר לתפריט שלכם. אחרי בחינת שישים מחקרים שנערכו על התבלין, וכללו בין היתר ניסויים קליניים בבני אדם ובבעלי חיים, החוקרים הגיעו למסקנה שג'ינג'ר יעיל בהגנה על הגוף מפני השמנת יתר ושאר מחלות כרוניות.

      הסקירה שהתפרסמה בכתב העת Annals of the New York Academy of Sciences ונערכה על ידי חוקרים מסין הראתה כי מרכיבי הג'ינג'ר יכולים לפעול נגד השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב וכלי דם והפרעות נלוות למחלות האלה.

      הכותבים התרכזו באספקטים שונים של התסמונת המטבולית שהיא שילוב של גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם וסוכרת. לדברי החוקרים, התסמונת המטבולית היא בעיה שהולכת וגוברת והגיעה לממדים של מגיפה הפוגעת בכמעט רבע מהאנשים ברחבי העולם.

      עוד בנושא:
      5 צמחים שיכינו את הגוף שלכם למתקפת שומנים
      10 צמחים שיסייעו לכם להפחית נפיחות בבטן
      בערה פנימית: 7 מאכלים ששורפים שומנים

      תה ג'ינג'ר (ShutterStock)
      אחד התבלינים הנצרכים ביותר בעולם (צילום: shutterstock)

      לג'ינג'ר, אחד התבלינים הנצרכים ביותר בעולם, יש היסטוריה ארוכה של שימוש כתרופה צמחית לטיפול במגוון של מחלות, זאת בעיקר הודות לפיטוכימיקלים ונוגדי החמצון שהוא מכיל.
      למעשה, נראה שיש כמה מנגנונים מאחורי סגולותיו של הג'ינג'ר.

      המאמר מתאר כיצד התבלין ממלא תפקיד בשריפת שומן, עיכול פחמימות והפרשת אינסולין. ג'ינג'ר נמצא גם כמעכב מתח חמצוני (הזדקנות תאים). בנוסף, לתבלין יש תכונות אנטי דלקתיות והוא מסייע בהורדת רמות הכולסטרול. כמו כן הוא עשוי להפחית טרשת עורקים והצטברות של שומן מסוכן בעורקים. העדות לקיומם של יתרונות אלה הייתה חזקה יותר כשאר נבחנו מחקרים שנערכו בבעלי חיים, ציינו החוקרים. כאשר הם נערכו על עכברים למשל, שניזונו גם מג'ינג'ר, נמצא כי הוא תרם לירידה במשקל, הפחית דלקתיות, הוריד את רמות הכולסטרול ואיזן את רמות הסוכר.

      מזרז את שריפת הקלוריות

      אומנם רק עשרה ניסויים קליניים בבני אדם בחנו את ההשפעות של ג'ינג'ר על תנאים אלה ונכללו בסקירה, אבל החוקרים הגיעו למסקנות גם כאן. לטענתם, מחקרים אלה הוכיחו כי צריכה של ג'ינג'ר משפרת את שריפת הקלוריות ומפחיתה את תחושת הרעב, מה שגורם לירידה במשקל אצל מבוגרים הסובלים מעודף משקל. צריכת ג'ינג'ר נמצאה קשורה גם לשינויים חיוביים ברמות הכולסטרול, הסוכר בדם, לחץ הדם ובריאות הכבד.

      עכשיו רק נותר לגלות כמה ג'ינג'ר צריך לאכול ביום – מפני שלחוקרים לא הייתה תשובה. מה שהם כן ידעו להגיד זה שצריכה יומית תוביל לכל היתרונות שצוינו עד כה.