וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרשת נפוצה: אפשר לנהל חיים תקינים למרות המחלה

1.6.2017 / 9:32

טרשת נפוצה פוגעת בעיקר בנשים צעירות ומלווה בהתקפים המשפיעים על המוטוריקה ועל הראייה. לרגל חודש המודעות למחלה בדקנו אם אפשר לנהל חיים תקינים לצידה ואיך נראית שגרת היום של מי שסובל ממנה

צילום מסך

החודש מציינים ברחבי העולם את חודש המודעות למחלת הטרשת הנפוצה. זוהי מחלה אוטואימונית, שבה הגוף תוקף את עצמו, והיא נפוצה בעיקר בקרב צעירים בגילאי 20 עד 40. המחלה תוקפת יותר נשים מגברים ותסמיניה כוללים בין היתר הפרעות מוטוריות ופגיעה זמנית בראייה. כיום, בעזרת טיפול נכון ושמירה על אורח חיים בריא, ניתן להמשיך לנהל חיים רגילים יחסית למרות המחלה. אז מהם הטיפולים הקיימים ואיך בדיוק הם מאפשרים לנהל אורח חיים תקין?

עוד בנושא:
כשהחיים התהפכו בגיל 15: הצעירה שלא נותנת לטרשת לעצור אותה
"העוגן" של חולי טרשת נפוצה
ארבעה ילדים וטרשת נפוצה: האם האופטימיות יכולה לנצח?

הדר רוזנבאום. מערכת וואלה!
"אפשר לעשות הכול, למרות הדרך הקשה", הדר רוזנבאום/מערכת וואלה!

כדי להבין מה זה אומר להיות חולה בטרשת נפוצה, שוחחנו עם מנהל המרכז לטרשת נפוצה במרכז הרפואי כרמל, פרופ' אריאל מילר, שהציג את תסמיני המחלה ואת הטיפולים החדשים בתחום. גם הדר רוזנבאום, צעירה שאובחנה בטרשת נפוצה, סיפרה בראיון באולפן על ההתמודדות האישית שלה, הקשיים, והבחירה לעסוק בהדרכת כושר גופני – למרות המחלה. "אני לא מרגישה שום מוגבלות", אמרה והוסיפה: "אפשר לעשות הכול. הדרך היא קשה אמנם, אבל אין שום מוגבלות עם תמיכה נכונה".

וואלה! NEWS בשיתוף מרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully