פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לא מצליחים להפסיק לעשן? 7 דרכים לשפר את הסיכויים

      המאכלים שיהפכו את טעם העשן למגעיל, הצמח האקזוטי שיגרום לכם ליהנות פחות מהסיגריות והפעילות הגופנית שתרגיע אתכם הרבה יותר מהן – לרגל היום הבינלאומי ללא עישון, הנה 7 דרכים לשפר את הסיכוי להיגמל

      יוגורט עם בננות בצנצנת (ShutterStock)
      המתכון להפיכת טעם הסיגריות לבלתי נסבל (אילוסטרציה: Shutterstock)

      במשך 50 השנים האחרונות בני אדם יודעים מעבר לכל ספק שהעישון הורג. בשנים האחרונות התחילו לפרסם אזהרות על הסכנות שבעישון על גבי חפיסות הסיגריות, ובמקומות מסוימים בעולם אף מראים תמונות זוועה על הקופסאות כדי לזעזע ולהפחיד את מי שמכניס מרצון את אסופת הרעלים הזו לגופו. עם זאת, נראה שאנשים עדיין לא השתכנעו שלהתחיל לעשן זה רעיון לא כל כך מוצלח ומבינים את זה רק בדיעבד, כשזה כבר מאוחר מדי וההתמכרות מקשה מאוד על הניסיון להפסיק.

      עוד בנושא:
      חשיפה לעישון בילדות מעלה משמעותית את הסיכון להפלה
      מחקר: כוס יין לפני סיגריה, מונעת חלק מנזקי העישון
      העישון הרבה יותר מסוכן לבריאות שלכם ממה שאתם חושבים

      על פי החברה האמריקאית לסרטן, רק 4 עד 7 אחוזים מהאנשים שמנסים להפסיק לעשן יצליחו לעשות זאת ללא עזרה חיצונית. מחקרים אחרים ולא מעודדים במיוחד קבעו כי כ-90 אחוזים מאלו שמפסיקים לעשן יחזרו לכך בשלב כלשהו בחייהם. אז איך בכל זאת נעזור לעצמנו להפסיק ולא לחזור? לרגל היום הבינלאומי ללא עישון, שמצוין היום, מצאנו עבורכם 7 פעולות פשוטות שהוכחו מחקרית כיעילות בשיפור סיכויי ההצלחה. אלו הבולטות שבהן: