וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 150 קלוריות: 5 נשנושים מפנקים ובריאים שאפשר לאכול בהריון

4.6.2016 / 9:00

בהריון את אמנם עולה במשקל, אך בכל זאת חשוב להקפיד שהעלייה לא תהיה חסרת שליטה. כך תכיני לעצמך 5 פינוקים בריאים ומזינים בתקופת ההיריון, שממש לא ירגישו דיאטטיים

סלט פירות בהריון. ShutterStock
אפשר לאכול בריא גם בלי להרעיב את עצמך/ShutterStock

ההריון הוא תקופה מרגשת, חוויתית ואינטנסיבית, שקל ללכת לאיבוד במהלכה בין הררי האינפורמציה שקובעת מה מותר ואסור לעשות, מה צריך לאכול וממה חשוב להימנע. בתקופת ההריון הצרכים של הגוף משתנים ולכן חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת – לא להגזים, אבל גם לא להרעיב את עצמך, וכן להשתדל לצרוך מזון איכותי יותר, המכיל הרבה ויטמינים, מינרליים וחלבונים.

בזמן ההריון אמורה להיות עלייה במשקל, אך לא בלי שליטה או הגבלה. כדי לשמור על עליה מתונה ובריאה, אפשר להכין לעצמך נשנושים בריאים. הנה 5 דרכים נהדרות לעשות את זה.

עוד בנושא:
מה אוכלים היום? 3 תפריטים בריאים להריון
לרדת במשקל אחרי הלידה: כך עושים זאת בלי להתפשר על הבריאות
דיאטה אחרי לידה? כמה זמן מומלץ לחכות

אדממה

אדממה. ShutterStock
עשירים בסיבים תזונתיים ובברזל/ShutterStock

לא סתם זכו פולי הסויה הצעירים, או בשמם המוכר יותר "אדממה", למקום של כבוד בהרבה ממקומות הבילוי בארץ ובעולם בשנים האחרונות. הפולים המיוחדים האלה עשירים בטעם עשיר וייחודי, אך בהשוואה לחלופות אחרות הם לא מכילים כמות גבוהה של קלוריות - עד 86 קלוריות למנה (50 גרם) – חצי כוס של פולים לא קלויים וללא תוספת מלח. בנוסף הם מכילים רכיבים תזונתיים חיוניים ורבים: במנה של אדממה יש שמונה גרם חלבון ושלושה גרם סיבים תזונתיים. בנוסף הם מהווים 10 אחוזים מצריכת הברזל היומית המומלצת.

עוד באותו נושא

האם כדאי לספור קלוריות בהריון?

לכתבה המלאה

פופקורן ביתי

פופקורן. ShutterStock
עדיף להכין בבית ולא לקנות שקיות מוכנות/ShutterStock

פופקורן נתפס בקרב רבים מאיתנו כנשנוש שמזיק לבריאות, כיוון שהמוצרים הקנויים מכילים כמויות גבוהות של נתרן וחומרים מזיקים אחרים, אבל הוא בהחלט יכול להיות בריא. אם את רוצה ליהנות מהפריכיות הנהדרת של הפופקורן אבל חוששת מעלייה מופרזת במשקל, תוכלי לקנות את גרעיני התירס לפופקורן ולהכין אותם בהכנה ביתית - בסיר או אפילו בשקית אטומה במיקרוגל. כוס אחת של פופקורן מכילה רק 40 קלוריות, כך שאפשר לאכול כ-2-3 כוסות בין הארוחות. בנוסף, החטיף האהוב יתרום לתחושת שובע שמחזיקה לאורך זמן.

טוסט עם ריבה

טוסט עם ריבה. ShutterStock
גם מתוק וגם בריא/ShutterStock

כשמתחשק משהו מתוק בהריון, קל להיכנע לדחף הבלתי נשלט לתפוס את קופסת השוקולד הראשונה שנמצא. עם זאת, כשהדחף הזה מופיע, אפשר בהחלט גם למצוא חלופות בריאות יותר ומתוקות לא פחות מקופסת גלידה או כמה קוביות שוקולד. צנימים מחיטה מלאה עם כפית ריבה מהווים חלופה בריאה יותר למתוקים המוכרים. לחם מחיטה מלאה יתרום לתחושת השובע לאורך זמן, וימנע גם נפילות סוכר פתאומיות לאורך היום. פרוסת לחם מקמח מלא מכילה בין 40 ל-50 קלוריות וכפית ריבה מכילה כ-25-30 קלוריות. כך ניתן להכין בקלות נשנוש מהנה שגם ישאיר אותך שבעה ומסופקת.

סלט פירות

סלט פירות. ShutterStock
יש גם סוכרים בריאים/ShutterStock

בנוסף לטוסט עם ריבה, אפשר לספק את הצורך הטבעי במתוקים גם באמצעות פירות עם מתיקות טבעית, שלא פוגעת בבריאות. סלט פירות המורכב מחצי תפוז, חצי תפוח, חצי אגס, 3 תותים ו-4 דובדבנים לא כוללת יותר מ-150 קלוריות, ותספק את כמות הסוכר הדרושה לכן, בנוסף למרכיבים חיוניים אחרים כמו ויטמינים, מינרליים, סיבים ונוגדי חמצון. גם ההכנה של סלט פירות קלה יחסית ולא דורשת מאמץ רב. אולם מומלץ להקפיד לשטוף כראוי את הפירות לפני ההכנה.

צ'יפס זוקיני

זוקיני בתנור. ShutterStock
מרגיש כמו ג'אנק, בריא כמו ירק/ShutterStock

אם מתחשק לך לפנק את עצמך עם קערת צ'יפס מטוגנת, אך את מונעת מעצמך את התענוג המלוח הזה לטובת שמירה על תזונה מאוזנת, יש לנו חדשות מצוינות בשבילך. צ'יפס אפוי העשוי מזוקיני מרגיש כמו ג'אנק פוד, אבל מכיל כמות נמוכה בהרבה של קלוריות, ומנגד המון ערכים תזונתיים חיוניים. זוקיני אחד קטן מכיל כ-20 קלוריות, ויש בו סיבים המסייעים לשמור על תחושת השובע לאורך זמן וגם לשפר את תפקוד מערכת העיכול. ההכנה של הצ'יפס פשוטה יחסית – כל מה שצריך לעשות זה לחתוך שבבים דקים של זוקיני ולאפות בתנור. ניתן גם להוסיף פירורי לחם.

לעוד מידע וטיפים להריון כנסו לערוץ הריון ולידה של וואלה! בריאות

מערכת וואלה! News בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully