פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      רכיבה על אופניים לעבודה מורידה את הסיכון למוות מוקדם

      מחקר שנערך באנגליה במשך חמש שנים וכלל כרבע מיליון בני אדם, מצא יתרון בריאותי חשוב במיוחד לרכיבה על אופניים. ולא, אנחנו לא מדברים על אופניים חשמליים

      שלום מיכאלשווילי (ניר פקין)
      פריביליגיה בריאה (צילום: ניר פקין)

      אומנם לא רבים מאיתנו יכולים להרשות לעצמם לנסוע לעבודה באופניים, אבל עבור מי שיכול - זה מאוד מומלץ. מסתבר שמלבד הקלוריות שנשרפות בדרך, אנחנו עושים עוד דבר טוב לגוף שלנו כשאנחנו רוכבים על אופניים. מחקר בן חמש שנים שכלל כ-250 אלף נחקרים בריטים מצא שרכיבה על אופניים מורידה את הסיכון לחלות בסרטן ולסבול ממחלות לב.

      במחקר שהתפרסם ב-British Medical Journal, הושוו אנשים שמנהלים אורח חיים יושבני בעיקרו עם אנשים שהולכים ברגל, נוסעים על אופניים או כאלה שמגיעים באוטו או בתחבורה ציבורית למחוז חפצם. בתום המחקר, 2,430 אנשים שהשתתפו בו מתו, 3,748 אובחנו כחולי סרטן, ו-1,100 אובחנו עם בעיות לב.

      הממצאים הראו כי אלה שרכבו על אופניים צמצמו את הסיכון שלהם למוות מוקדם ב-41 אחוזים ואת הסיכון שלהם למות מסרטן ב-45 אחוזים וממחלות לב ב-46 אחוזים. אלו שהוגדרו כרוכבי אופניים היו צריכים לגמוע כ-50 קילומטרים בשבוע, אבל הממצאים הראו כי ככל שרכבו מרחק גדול יותר כך גם גדלו היתרונות הבריאותיים. גם הליכה נמצאה כמורידה את הסיכון לחלות במחלות לב, אך היתרון הבריאותי הזה נשמר רק כאשר אנשים הלכו למעלה מעשרה קילומטרים מדי שבוע.

      עוד בנושא:
      קילומטר וחצי ביום יכול להציל חיים
      מחקר: 25 דקות הליכה ביום מאריכות את החיים ב-7 שנים
      לא תאמינו כמה כסא הבטיחות של הילד מלוכלך

      קנס 250 שקל רוכבי אופניים בתל אביב (מערכת וואלה! NEWS , עירית תל אביב יפו)
      אולי תחשבו מסלול מחדש? (צילום: עיריית תל אביב)

      "מדובר על הוכחה ברורה שאנשים פעילים, במיוחד כאלה שרוכבים על אופניים, מורידים את הסיכון שלהם למוות מוקדם", אמר אחד מעורכי המחקר ד"ר ג'ייסון גיל לערוץ ה-BBC הבריטי. "אתם ממילא צריכים להגיע לעבודה מדי יום, אז אם אתם מכניסים רכיבה על אופניים ליום שלכם, זה מבטל את כוח הרצון מהמשוואה", הוסיף.

      לדבריו, שינוי התשתיות, כך שיהיו נוחות יותר לרוכבי האופניים, הוא צעד מתבקש, זאת מפני שגם אנשים שמשלבים רכיבה על אופניים ותחבורה ציבורית בנסיעותיהם הראו גם הם יתרונות בריאותיים.

      למרות שהוכנסו משתנים כמו משקל, עישון ומגדר, עשויות להיות תשובות נוספות לתוצאות המחקר. אחת מהן היא שרוכבי אופניים הם בדרך כלל רזים יותר ובעלי אחוזי שומן נמוכים יותר, כמו גם בעלי רמות דלקתיות נמוכות יותר בגוף. "המחקר הזה עוזר להדגיש את הפוטנציאל הבריאותי בבניית סדר יום שכולל פעילות גופנית. אתם לא צריכים להצטרף לחדר כושר או לרוץ מרתון", אמר ד"ר גיל, "כל פעילות שמחממת אתכם או משאירה אתכם בלי אוויר – בין אם זה רכיבה על אופניים או עבודות בית –יכולה לעשות שינוי".