פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הנה עוד סיבה ממש מעולה לאכול אבוקדו

      הוא מאוד טעים, הוא מצטלם נהדר והוא גם מאוד בריא. כמה בריא? אסופת מחקרים שנערכה לאחרונה מצאה כי הוא מועיל מאוד לבריאות הלב והעורקים

      הנה עוד סיבה ממש מעולה לאכול אבוקדו
      Buzzfeed

      בווידיאו: טריק פשוט לבחירת אבוקדו

      אחרי שהפך למלך של האינסטגרם, הנה חדשות טובות נוספות לאוהבי האבוקדו: מחקר ענק שמאגד בתוכו 129 מחקרי עבר שנעשו על אבוקדו מצא כי הפרי הירוק והאהוב עשוי לעזור לתסמונת המטבולית. מצב רפואי זה הוא למעשה שילוב של גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, שכוללים לחץ דם גבוה, היקף מותניים גדול, מצב טרום סוכרתי ועלייה ברמת טריגליצרידים.

      המטה אנליזה שפורסמה בכתב העת Phytotherapy Research, כללה כאמור למעלה ממאה מחקרים על פרי האבוקדו ועל השימוש בשמן המופק ממנו. החוקרים קבעו כי לאבוקדו יש את ההשפעה החיובית ביותר על הכולסטרול הרע (LDL) ועל הכולסטרול הטוב (HDL), טריגליצרידים ופוספוליפידים, שהם קבוצת שומנים במזון.

      עוד בנושא:
      5 מאכלים בריאים שמכילים יותר שומן מסופגניה
      5 סיבות טובות להכניס שומן לתפריט

      גוואקמולה אבוקדו (ShutterStock)
      לא משנה באיזה צורה, העיקר שהוא ירוק (צילום: shutterstock)

      אבל זה לא הכול. החוקרים כתבו כי היתרונות של האבוקדו - שכוללים גם השפעות נוגדות שומנים ואנטי סוכרתיים, מונעי טרשת העורקים ואף מונעי קרישיות יתר בדם - הוכחו במספר מחקרים. לדבריהם, מרבית המחקרים הללו ממליצים לאכול את הפרי על בסיס יומי. במילים אחרות, אבוקדו יכול לעזור להילחם פחות או יותר בכל היבט של התסמונת המטבולית. "המחקר הנוכחי הוא עוד סיבה להעניק לאבוקדו את התואר סופר-פוד", אמרו.

      "אכילת אבוקדו יכולה לעזור במלחמה נגד שומן בטני, שנחשב לאחד מסוגי השומן המסוכנים ביותר, שמעלה את הסיכוי לסבול ממחלות לב. למרות שהם בעצמם מלאים בשומן ביחס לפירות אחרים, מדובר על שומן טוב שקשה לאכול יותר מדי ממנו", הבהירו, והוסיפו כי אחת הסיבות לכך הוא שהפרי נחשב משביע במיוחד. בנוסף לכך, מחקרי עבר מצאו כי אנשים שאכלו יותר אבוקדו, שקלו פחות והיו בעלי מותניים צרים יותר בהשוואה לכאלה שלא נהנו מהפרי הירוק, גם אם אכלו יותר קלוריות ביום.