וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף על הקטינו: כך תבחרו את התא הכי נקי בשירותים ציבוריים

18.4.2017 / 7:00

איזה תא אתם מעדיפים בשירותים הציבוריים? אם התשובה היא התא האחרון, אתם ממש לא לבד. ולא בקטע טוב. רוצים לדעת באיזה תא שירותים יהיו הכי פחות חיידקים מבחינה סטטיסטית? כנסו, כנסו

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

בסרטון: עוד כמה מלכודות חיידקים שאתם חייבים להכיר

אתם בקניון, מסעדה או שדה תעופה ואתם מרגישים שאתם חייבים להתפנות. אתם נכנסים לשירותים הציבוריים ועומדים מול שורה של תאים – באיזה מהם אתם בוחרים? יש לכם איזו אסטרטגיה מאחורי הבחירה או שאתם פשוט הולכים על מה שפנוי?

אולי נדמה לכם שאם תבחרו בתא הרחוק ביותר מהכניסה, תפחיתו את החשיפה שלכם לחיידקים, אבל מסתבר שאתם טועים. מבחינה סטטיסטית ומדעית, ההימור הכי בטוח שלכם הוא לבחור דווקא בתא הקרוב ביותר לכניסה.

עוד בנושא:
כמה באמת מסוכן לשבת על האסלה בשירותים ציבוריים?
הטעות הדוחה שכולם עושים בשירותים
כך גילתה הרפואה כמה חשוב לשטוף ידיים

שירותים ציבוריים. ShutterStock
אמממ... אז זהו, שזאת דווקא בחירה פחות מוצלחת/ShutterStock

ההסבר שעומד מאחורי הקביעה הזאת הוא שבניגוד לאמונה הרווחת, התא הקרוב ביותר לכניסה הוא זה שעושים בו הכי פחות שימוש – וזה נכון במיוחד כשמדובר בשירותי הנשים. "מומחים משערים שאנשים נוטים לפסוח על התא הראשון ולהעדיף תאים רחוקים יותר מפני שכך תהיה להם יותר פרטיות", מסביר ד"ר מהמט אוז. "אבל משום שהתא הראשון הוא זה שעושים בו הכי פחות שימוש, הוא גם זה שמכיל הכי פחות חיידקים", הוסיף.

תתרחקו מהשירותים האמצעיים

על פי הניו יורק מגזין, בעוד שנשים צפויות לבחור בתא הרחוק ביותר מהכניסה, גברים נוטים יותר לשימוש במשתנה או בתא הקרובים אליהם ביותר. בכל מקרה, על פי המחקרים הסטטיסטיים עדיף לכם להמנע מהתאים האמצעיים, משום שתיאוריית "העדפת המרכז" גורסת שהם אלה שנמצאים בשימוש התכוף ביותר.

ראוי להזכיר שזה שהתאים הראשונים נמצאים פחות בשימוש לא בהכרח אומר שהם נקיים יותר, אך כן סביר שיש בהם קצת פחות בקטריות. אז בפעם הבאה שאתם נכנסים לשירותים הציבוריים, תחסכו לעצמם את ההתלבטות וגם את הצעדים הנוספים לעבר התאים הרחוקים יותר, ופשוט תיכנסו לתא הכי קרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully