פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      האם נמצאה הדרך הכי טובה להלחם בעייפות באמצע היום?

      כשאתם חווים עייפות באמצע היום יש לכם שתי אופציות: תנומה קצרה או עוד כוס קפה. אבל האם ניסיתם פעם לשלב בין השתיים? מחקרים טוענים שהשילוב הזה יגרום לכם להיות ערניים ורעננים יותר

      האם נמצאה הדרך הכי טובה להלחם בעייפות באמצע היום?

      כשאתם סובלים מעייפות במהלך היום יש לכם בדרך כלל שתי אופציות: לתפוס תנומה קצרה – מה שלרוב האנשים אין אפשרות לעשות במהלך יום עבודה או לימודים. ולכן, רובנו פונים לאפשרות השנייה – ומכינים עוד כוס קפה, בתקווה שהקפאין ישפיע כמה שיותר מהר.

      בכל מקרה, רובנו לא היינו חושבים לשלב בין שתי האופציות מחשש שהקפה יהרוס לנו את השינה. האמנם? מספר מחקרים שנערכו לאורך 20 השנים האחרונות מצביעים על כך שכוס קפה לפני השנ"צ זה בדיוק מה שאתם צריכים כדי להתעורר ממנו רעננים יותר.

      עוד בנושא:
      מחקר קובע: שנת צהריים מסוכנת לבריאות
      מחקר של הרווארד: 3 כוסות קפה ביום מאריכות חיים
      מחקר מוכיח: באמת אסור לשתות קפה בלילה

      קפה במיטה (ShutterStock)
      הוראות הפעלה (אילוסטרציה: shutterstock)

      לקפאין לוקח כ-30 דקות להספג בגוף ו-45 דקות כדי להגיע למחזור הדם. חוקרים גילו שאם תשתו כוס קפה ואז תרדמו לתנומה קצרה של 15-20 דקות, תתעוררו בדיוק בזמן ליהנות מהשפעתו המעוררת של הקפאין. כך הרווחתם פעמיים – גם התרעננתם מהתנומה הקצרה וגם קיבלתם 'קיק' של קפאין. אתם מוזמנים לנסות את זה בעצמכם, רק תקפידו ללכת לישון מיד לאחר הקפה, אחרת הסיכויים שלכם להרדם ירדו משמעותית.