וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קובע: שנת צהריים מסוכנת לבריאות

13.4.2014 / 15:26

חוקרים מצאו קשר בין שנת הצהריים המבורכת שלנו להתפתחות מחלות נשימתיות ומוות. מצד שני, לאנשים חולים היא ככל הנראה מועילה. מבולבלים? כנראה לא ישנתם מספיק

אילוסטרציה. ShutterStock
גם זה סוג של שנ"צ/ShutterStock

שנת צהריים נחשבת לפינוק שאינו נחלתם של רבים, ואולי טוב שכך. מחקר חדש שפורסם ב"דיילי מייל" טוען ששנת הצהריים מעלה את הסיכון למוות מוקדם בכשליש. אלו שנוטים להירדם לשעות ארוכות בצהריים עלולים לסבול ממחלות ריאות, כמו ברונכיטיס, דלקת ריאות ונפחת.

למרות החדשות הרעות, מחקר אקדמי אחר, שאינו קשור לזה הנוכחי, קבע כי המספרים מראים שרוב המנמנמים לא יחוו השפעות פיזיות משנת הצהריים.

על פי המחקר החדש - שפורסם במגזין האמריקאי לאפדימולוגיה - לאנשים שישנים שנת צהריים יש סיכוי גבוה פי 2.5 לחלות במחלות נשימתיות, ביחס לאנשים שישנים רק בלילה. עוד טוען המחקר כי הצורך בשנת צהריים לבדו, יכול לרמוז כי האדם כבר סובל מבעיות נשימתיות.

שינה של שעה במהלך היום מסכנת חיים?

החוקרים השתמשו בנתונים של 16 אלף נחקרים בוגרים שלקחו חלק בפרויקט שחקר את מחלת הסרטן במשך 13 שנים. חלק מהשאלות שנשאלו נגעו להרגלי השינה שלהם, והאם הם ישנים גם במהלך היום.

אילוסטרציה. ShutterStock
חיים ומוות בידי השינה/ShutterStock

החוקרים גילו כי אלה שישנו פחות משעה אחת במהלך היום העלו את סיכויי התמותה שלהם ב-14%. המספרים קפצו ל-32% כששנת הצהריים ארכה יותר משעה, וכך גם הסיכויים לחלות במחלות נשימתיות.

למרות הממצאים, פרופסור ג'ים הורן, מהמרכז לחקר השינה באוניברסיטת לונגבורו באנגליה הבהיר כי רוב האנשים לא בסכנה אם הם בוחרים לישון בצהריים. "הממצאים מראים כי 85% מהאנשים שישנים פחות משעה במהלך היום אינם נמצאים בסיכון גבוה יותר. קיים סיכוי שלאנשים חולים שנת הצהריים אף מועילה", הוא סיכם.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully