וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול בראש: כך תגרמו לסוף השבוע להרגיש ארוך יותר

6.4.2017 / 11:11

למה השעות בעבודה חולפות כמו שבועות, וסוף השבוע מרגיש כמו דקות בודדות? מסתבר שלאופן שבו המוח שלכם מנתח מידע יש השפעה רבה על תפיסת הזמן שלכם. כך תשתמשו במידע הזה כדי להאריך את סוף השבוע הקרוב

פוסטר הסרט בדרך לחתונה עוצרים בווגאס.
גם הסופ"ש שלכם נגמר לפני שהספקתם להבין מה עשיתם? מתוך הסרט "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס"

"שים את ידיך על תנור לוהט לדקה וזה ירגיש כמו שעה, שב עם אישה יפה לשעה וזה ירגיש כמו דקות" - כך הסביר אלברט איינשטיין בצורה כל כך פשוטה את תורת היחסות על רגל אחת. ממש כמו בתיאור הזה, נראה שבמהלך השבוע הימים עוברים כשבועות, וכשמגיע סוף השבוע, הוא נגמר לפני שהוא בכלל מתחיל. אז איך אפשר להאט את הזמן? על פי מחקר שערך הנוירולוג והסופר דיוויד איגלמן, אפשר "לעבוד" על הראש שלנו כדי לגרום לו לתפוס את הזמן באופן שונה.

עוד בנושא:
המחקרים מגלים: מה באמת יעשה אתכם מאושרים?
עונג שבת: לא צריך להתאמן כל יום, מספיק להתאמן בסופ"ש
למה אנחנו מפחדים מהתחלות חדשות?

איגלמן מסביר כי "ככל שהמוח שלנו יותר שם לב לפרטים, כך הרגע מרגיש ארוך יותר". הבנה זו מסבירה למה נראה שככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מרגישים שהזמן עובר מהר יותר. זה קורה מכיוון שכשאנחנו מתבגרים העולם כבר יותר מוכר ופחות מרגש, לכן אנחנו פחות עסוקים בחקר שלו ובהתעמקות בפרטים. אז מה אפשר לעשות עם התובנה הזאת כדי "להאריך" את סוף השבוע? הנה 7 דברים שתוכלו לעשות כדי לשנות במעט את תפיסת הזמן וליהנות יותר מהרגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully