וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחנו את עצמכם: האם אתם פאסיב-אגרסיב?

27.2.2017 / 6:15

נמנעים מעימותים? לא מתמודדים טוב עם ביקורת? להתנהגות פסיבית-אגרסיבית יש המון סימנים שלא בהכרח הייתם מודעים לקיומם ולהשפעה שלהם עליכם. יש לכם אומץ להביט פנימה ולשאול את עצמכם את השאלות הקשות?

Мартовские обострени. GettyImages
הפוליטיקה מחייבת להסתיר רגשות. בחיים האמיתיים זה כבר סיפור אחר/GettyImages

אנשים המוגדרים "פאסיב-אגרסיב" מתקשים להביע כעס או אי הסכמה באופן ישיר, ומשתדלים להימנע מעימותים כנים ואמיתיים. מכיוון שהתעלמות מהבעיה לא באמת גורמת לה להיעלם, אלא בדרך כלל רק מעצימה אותה, אנשים כאלו יביעו את הרגשות השליליים בדרכים מרומזות, גם בלי להתכוון או להבחין בכך, ובמקרים רבים רק יחמירו את המצב.

כמו הרבה מנגנונים פסיכולוגיים שמעצבים את מי שאנחנו, גם בבסיסה של התנהגות פסיבית-אגרסיבית עומדת כוונה טובה – זהו מנגנון הגנה. עבור אלו שאימצו דפוס התנהגות זה, נראה שזו הדרך הקלה להימנע מעימותים, אבל הרבה פעמים הדרך ה"קלה" הזאת קשה הרבה יותר.

עוד בנושא:
שלוש השאלות שיכולות לסייע להצלחת הטיפול בדיכאון
מחקר חדש קובע: טיפול יכול לשנות את האישיות שלכם
המדע מסביר: מה באמת יעשה אתכם מאושרים?

כשנמנעים מהבלתי נמנע, הרגשות השליליים בדרך כלל יתעצמו בעשרות מונים וייצאו בדרכים לא צפויות ומכוערות. לכן, אם יש לכם נטייה לפאסיב-אגרסיב, חשוב קודם כל להכיר אותה, להבין ממה היא נובעת, ולטפל בשורש הבעיה. השלב הראשון בדרך לשם הוא לגלות אם אכן זה המצב. לתופעה יש סימנים רבים שלא בהכרח הייתם מודעים אליהם. זה הזמן להכיר ולבחון אותם לעומק:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully