וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוהט: המרקים הכי בריאים שיחממו לכם את החורף

15.2.2017 / 10:07

יש סיבה שבימי החורף הקרירים מתחשק לכם מרק, זו לא רק דרך יעילה להתחמם אלא גם דרך מצוינת לספק לגוף את כל רכיבי התזונה שיחזקו את המערכת החיסונית וישמרו על הבריאות שלכם

מרק. ShutterStock
ארוחה שלמה, מזינה ומשביעה/ShutterStock

ימים חורפיים, סגריריים וגשומים מעוררים ברבים מאיתנו חשק לקערת מרק חם ומהביל, ולא בכדי. המשיכה למרק היא אינסטינקט חיובי ובריא של הגוף שלנו, שלא מחפש רק דרכים מהירות להתחמם מהקור ששורר בחוץ, אלא מעדיף לעשות זאת באמצעות ארוחה מלאה ובריאה. כן, מרק בהחלט יכול להיות ארוחה שלמה, מזינה ומשביעה. קערת מרק עשירה בירקות ודגנים יכולה לספק לכם את כל אבות המזון בארוחה אחת, שגם תרווה את הגוף שלכם בנוזלים על הדרך. ולא רק זה, מדובר גם בארוחה דלה יחסית בקלוריות, מה שהפך את המרקים למשתתפים קבועים בכמעט כל תפריט שמטרתו לקדם ירידה בריאה במשקל.

הרזיה היא אולי בונוס נחשק, אבל היתרון הבולט של מרקים הוא העובדה שהם עשירים בבריאות. בניגוד לטכניקות בישול אחרות, שלעתים גורמות לירקות לאבד חלק מתכולת הוויטמינים והמינרלים שלהם, בבישול מרק, כל אלה לא הולכים לאיבוד משום שהם נשארים בתוך מי המרק, שהם חלק מהמנה אותה אנו אוכלים. ואת כל הטוב הזה אתם יכולים להכין בבית בקלות ובמהירות, אפילו אם אין לכם זמן להתחיל להתעסק עם קילוף וחיתוך של ירקות טריים, ניתן לקצר ולייעל את ההכנה על ידי שימוש בלקטי ירקות למרק שניתן להשיג כיום ברשתות השיווק - שמגיעים עם תוספת של ציר מרק ומכילים ירקות אמיתיים, ולא מיובשים. הנה 4 אופציות למרקים שהם ארוחה בריאה:

מרק כתום - מחזק את המערכת החיסונית והראייה

מנדרין. ShutterStock
טחינת הירקות משפרת את ספיגת הרכיבים התזונתיים בגוף/ShutterStock

ירקות כתומים כמו גזר, בטטה ודלעת עמוסים בבטא קרוטן - פיגמנט ממשפחת הקרוטנואידים, שהם תרכובות אורגניות הנמצאות בצמחים ונחשבות לנוגדי חמצון חשובים. בנוסף הם מכילים חומרי מוצא לוויטמין A, שמחזק את המערכת החיסונית ומערכת הראייה. אחת הדרכים הנפוצות לבשל ירקות כתומים, במיוחד בחורף, היא במרקים. לאחר בישול המרק ניתן לטחון את הירקות הכתומים יחד עם מי הבישול (ואפילו מומלץ, משום שכך לא מאבדים את הערכים התזונתיים שעוברים למי הבישול), ולהגיש לילדים מרק כתום סמיך וטעים. טחינת הירקות משפרת את ספיגת הרכיבים התזונתיים בגוף. ירקות כתומים תורמים לירידה ושמירה על המשקל, משום שהם קלים לעיכול, בעלי ערך קלורי נמוך ועשירים בסיבים שמסדירים את מערכת העיכול ומעודדים תחושת שובע.

עוד באותו נושא

המיתוס שלא יספרו לכם עליו בשוק: הדרך הכי בריאה לאכול ירקות

לכתבה המלאה

מרק אפונה - לשמירה על לחץ דם בריא

מרק אפונה. ShutterStock
עשיר באשלגן/ShutterStock

ירקות ירוקים עשירים בכלורופיל שהוא חומר משתן ועשיר באשלגן, שידוע גם ביכולתו לאזן את רמות הנתרן בגוף ולמנוע עלייה של לחץ הדם. כך שאם אתם סובלים מיתר לחץ דם, או שיש נטייה כזאת במשפחה, נסו לשלב בתפריט שלכם מרקים כמו מרק אפונה למשל, או מרק ירקות שמכיל הרבה סלרי, פטרוזיליה ועוד עלים ירוקים. ניתן להוסיף למרק קטניות ודגנים מלאים, שיתרמו גם הם לאיזון רמות לחץ הדם.

מרק עדשים ומרק שעועית - חלבון איכותי

רק שעועית. ShutterStock
תחושת שובע לאורך זמן/ShutterStock

אין כמעט מטבח ברחבי העולם שלא מתהדר במרק חורפי של קטניות כמו עדשים או שעועית. בשנים האחרונות גם עלייתן של הטבעונות והצמחונות הוסיפה כבוד למרקים המסורתיים הללו, שמהווים מקור איכותי ודל קלוריות לחלבון מן הצומח. עוד יתרון של מרקי קטניות, הוא העובדה שהם מסייעים בעיכוב ספיגת הסוכר בדם, דבר שמסייע ביצירת תחושת שובע לאורך זמן.

מרק עגבניות - נוגדי חמצון

מרק עגבניות עם לחם. ShutterStock
גם טעים, גם נלחם בסרטן/ShutterStock

חומרי הצבע בעגבנייה, הנקראים פיטוכימיקלים משמשים כחומרי הגנה מפני מחלות והם אינם נהרסים בבישול או בחימום, ואף לעתים הופכים לפעילים יותר כתוצאה מהבישול - כמו למשל ליקופן, נוגד חמצון רב עוצמה המגן מפני סוגים שונים של סרטן. שילוב של מרק עגבניות עם אורז הוא אחד הפופולריים ביותר במטבחים ברחבי העולם, ולא בכדי, משום שהוא מספק ארוחה שהיא לא רק בריאה מאוד, אלא גם מזינה ומשביעה לאורך זמן.

מרק ירקות - הטוב מכל העולמות

ציר ירקות. ShutterStock
מחזק את המערכת החיסונית/ShutterStock

כשלכל ירק יש את היתרון שלו ואת התרומה שלו לבריאות ולמערכת החיסונית, למה שתצטרכו לבחור? מרק ירקות שמכיל מגוון רחב של ירקות בשלל צבעים, כמו: כרובית, גזר, אפונה, סלרי, ירקות שורש ועוד, מאפשר לכם ולמשפחתכם ליהנות גם מחיזוק של המערכת החיסונית, גם משמירה על לחץ הדם, בריאות הראייה ותספק לכל בני הבית שפע של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, החיוניים לבריאות.

וואלה! NEWS בשיתוף סנפרוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully