וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפונה וגזר: השינוי השקט בתפריט שיגרום לילדים שלכם לאכול ירקות

וואלה! NEWS בשיתוף סנפרוסט

5.2.2017 / 14:46

הילדים שלכם סרבני ירקות? אתם לא לבד. הורים רבים נתקלים בבעיה הזו ומוותרים, אבל דעו שיש מה לעשות וזה אפילו די פשוט. 6 כללים מוצלחים שיהפכו את התזונה של ילדכם לבריאה, מזינה וטעימה יותר

סנדביצ'ים מחייכים. ShutterStock
הילד לא משתכנע? תהיו יצירתיים יותר/ShutterStock

לפני שאנחנו נהיים הורים אנחנו בטוחים שהילדים שיהיו לנו לא יראו הרבה טלוויזיה, ישנו כל יום עד 8, ויאכלו ירקות. המציאות, למרבה הצער, היא לא ממש כזו. אנחנו אמנם לא יכולים לעזור להם לישון יותר או להדליק פחות טלוויזיה, אבל יש לנו כמה שיטות פשוטות שיגרמו לילדים שלכם לאכול יותר ירקות, ואם הם יאהבו תוכלו לספר להם מה הערך המוסף מלבד הטעם.

אם זה לא שם זה לא קיים

טריק יעיל הוא פשוט להחביא את הירקות בתוך המזון שאתם נותנים לילדים. מה שלא רואים - בעצם לא קיים. איך עושים את זה? דרך אחת היא לשלב ירקות בריאים בתוך תבשילים או מרקים. בדרך זו אתם יכולים להכניס לתפריט ירקות כמו אפונה וגזר, תירס ואפילו בטטה, וכך האוכל מקבל צבע "מגניב" שהילדים לא יודעים את המקור שלו. טריק נוסף הוא הוספת ירקות למי הבישול של הפסטה. בצורה זו חלק מהמינרלים יתווספו לפסטה, ואתם תקבלו ירקות מבושלים.

ניתן גם לשדרג ארוחות ערב פשוטות להכנה כמו קציצות, פשטידה או אפילו חביתה, עם תירס, גזר או ברוקולי שמוסיפים צבע. אם אתם חוששים שזה יהפוך את ארוחת הערב למורכבת מדי להכנה, תנו לנו להרגיע אתכם ולומר שאתם יכולים להחזיק במקפיא ירקות קפואים בדרך קבע, ופשוט לשלוף את החיזוק הבריא לארוחה לפי הצורך. ירקות שנבחרים להקפאה נקטפים בשיא ההבשלה שלהם - השלב שבו הם מלאים בוויטמינים ומינרלים. הם מוקפאים שעות ספורות לאחר הקטיף, כשהם בשיא טריותם, כך שמה שאנחנו אוכלים בסופו של דבר עשיר בכל טוב. הנה עוד כמה פרטים בנושא.

שתפו את הילדים בהכנת הארוחות

הכנת ארוחת ערב יכולה לקחת הרבה זמן ולכלול בתוכה הרבה הכנות. אבל יש שיטות שיכולות לקצר תהליכים - ככה שהילדים לא ישתעממו תוך כדי. כאשר הילדים לוקחים חלק בהכנת האוכל - הם ירצו בסופו של דבר לטעום את מה שהכינו. תנו להם לשטוף את הירקות, לבחוש את המרק, לפזר תבלינים או לגלגל את הקציצות.

עוד באותו נושא

המיתוס שלא יספרו לכם עליו בשוק: הדרך הכי בריאה לאכול ירקות

לכתבה המלאה
ירקות חתוכים. ShutterStock
איך אפשר לומר לזה לא?/ShutterStock

מותר לשחק עם אוכל. לפעמים

ילדים אוהבים ליצור, כך שארוחה פשוטה יכולה להפוך בקלות לחגיגה, אם רק תצאו מהקופסה. אפשר לתת להם להפריד את האפונה מהגזר, לסדר את הברוקולי הקטנים בצלחת שיראו כמו עצים, או למלא את תחתיות הארטישוק וליצור עליהן פרצופים מירקות חתוכים. טיפ נוסף: גם הילד הכי סרבן ירקות, ישמח לאכול גזר גמדי, זה פשוט כיף.

אם אתם מעדיפים לא לתת לילדים שלכם לשחק באוכל, או אם הם לא מעוניינים, אתם יכולים להשתמש בירקות בעצמכם כדי ליצור ארוחת ערב צבעונית ומפתה - פרצוף על פיתה מירקות, יער מברוקולי בצלחת או ירקות חתוכים בצורות.

גוונו להם

גם אם הילד שלכם לא אוהב כרובית מבושלת, יש סיכוי טוב שהוא יאהב אותה אפויה או מטוגנת. גם אם הוא לא אוהב אפונה עם הקציצות, זה לא אומר שהוא לא יאהב מרק אפונה. ככל שתגוונו בצורת הבישול ובאופני ההכנה, כך יגדל הסיכוי שהילד שלכם ימצא משהו שהוא אוהב. וטיפ נוסף: גם אם הילד שלכם מסרב לאכול עגבנייה ומלפפון בארוחת הערב, לא צריך לוותר על הירקות לגמרי. לפעמים ילדים לא מתחברים לטעם ולמרקם של ירקות "רגילים" אבל מסכימים לאכול ירקות "של גדולים". תנו להם צ'אנס להפתיע אתכם וגוונו עם סוגי הירקות שאתם מציעים להם.

ילדים אוכלים ירקות. ShutterStock
גם אצל ילדים, הסוד הוא בצילחות/ShutterStock

דוגמה אישית

בסופו של דבר, דוגמה אישית לילדים היא הדבר הכי יעיל. ילד שרואה את הוריו אוכלים מזונות לא בריאים ולא מגוונים, יעשה בדרך כלל כמותם. אם אתם אוכלים חצי חפיסת שוקולד לקינוח - הילדים שלכם ירצו גם, ותתקשו להגיד להם לא. במשפחה שעל שולחן האוכל שלה תמיד תהיה מונחת קערת סלט, מרק ירקות, או תבשיל, יהיה קל יותר לילדים לטעום ולגוון את האוכל שלהם.

שמרו על סדר יום

ארוחת ערב היא הזדמנות נדירה בה כל המשפחה יושבת ביחד, וכל אחד יכול לספר מה עבר עליו. מדובר על זמן איכות משפחתי שיכול בקלות להפוך גם לזמן איכות בריאותי בו אפשר להסביר לילדים על יתרונותיהם של מאכלים כמו פירות וירקות. גם פעמיים בשבוע יכולות לשנות הרגלים.

ילדים אוכלים בגן. ShutterStock
אל תוותרו על ארוחה משפחתית/ShutterStock

אל תחכו עם זה יותר מדי

כמו בכל דבר חיים, גם את החשיפה של הילד למאכלים חדשים, צריך לעשות לאט לאט, אבל לא לדחות אותה לגילאים מאוחרים. ככל שתדחו אותה, כך יהיה קשה יותר לגרום לילד לחבב את טעמם של הירקות השונים, שכן מדובר לרוב בטעם נרכש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully