וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאתם חייבים להוסיף פטריות לתפריט שלכם

30.1.2017 / 6:54

לא, זו לא הזיה. חוקרים בחנו 11 סוגי פטריות שונים ומצאו כי הן בעלות השפעה מיטיבה על המוח ועשויות למנוע ולעכב התפתחות של אלצהיימר ודמנציה. הנה עוד סיבה טובה לצאת לקטוף פטריות

קטיף פטריות ביער חולדה/עורכת וידאו: מאיה בן-ניסן, צילום: זיו ריינשטיין

בווידיאו: קטיף פטריות

החורף הוא העונה של הפטריות, כך שהמחקר הבא מתפרסם בתזמון מושלם: חוקרים מצאו כי אכילה של פטריות עשויה להגן מפני מחלות ניווניות של המוח כמו דמנציה ואלצהיימר.

המחקר שהתפרסם בכתב העת האינטרנטי Medicinal Food ונערך על ידי חוקרים ממלזיה, מצא כי בחלק מהפטריות קיימות תרכובות שמגנות מפני גירויים עצביים, כמו דלקות, שעלולות לגרום להאצת מחלות כמו אלצהיימר ודמנציה.

עוד בנושא:
כל הסיבות לגדל בבית פטריה טיבטית
האם אלצהיימר נגרם על ידי פטריה?
מחקר: אכילת כרוב ניצנים עשויה לסייע נגד אלצהיימר

קטיף פטריות. ShutterStock
בול בזמן/ShutterStock

המחקר עסק בפטריות שמכילות חומרים ביו אקטיביים ובחן את ההשפעות המיטיבות שלהם על היכולות הקוגניטיביות שלנו. החוקרים מצאו כי הפטריות שנבדקו, 11 סוגים במספר, העלו את כמות החומר האפור במוח על ידי הגברת ייצור חלבון קצר המופרש מתאים ונקרא גורם הגדילה העצבי (NGF).

מזון פונקציונלי

"צריכה קבועה של פטריות עשויה להפחית או לעכב התפתחות של ניוון הקשור בגיל", אמרו החוקרים. עם זאת, לדברי החוקרים נדרשים ניסויים נרחבים נוספים בבעלי חיים ובני אדם על מנת "להוביל לעיצוב מזון פונקציונלי או תרופות טיפוליות חדשניות כדי למנוע או למתן את ההשפעות של מחלות נוירו-ניווניות".

פירושקי של סבינה ולדמן. נמרוד סונדרס
מזון מזין ובריא/נמרוד סונדרס

במשך אלפי שנים פטריות שימשו כתרופה טבעית עבור בני האדם, והן ידועות בתכונות האנטי דלקתיות שלהן שמחזקות את מערכת החיסון ומסייעות גם לסובלים ממחלות כמו אסתמה, דלקות מפרקים, אי ספיקת כליות ועוד. בנוסף, הפטריות עשירות בניאצין (ויטמין B3) שעוזר לסילוק רעלים מהגוף, כמו גם בנוגדי חמצון, ויטמינים מקבוצת B ומינרלים אחרים כמו סלניום, ברזל ונחושת.

המחקר מתייחס כמובן לפטריות אכילות ולא לפטריות הזיה שמכילות מרכיב שקרוי פסילוסיבין, שהוא חומר פסיכואקטיבי שמשפיע על המוח. מחקר שפורסם באוניברסיטת ג'ון הופקינס לפני כמה שנים מצא כי שימוש מבוקר וחד פעמי בפסילוסיבין עשוי לשנות את מבנה האישיות של האדם לאורך זמן. ואפילו לטובה. על פי המחקר הנחקרים נעשו פתוחים יותר, הדמיון שלהם התפתח והם נעשו אנשים רגישים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully