וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול קריותרפי: האם אפשר להקפיא את סימני הזמן?

10.1.2017 / 15:12

קור ידוע זה שנים רבות כיעיל בהקלה על כאבים ודלקות ובהפחתת נפיחויות, אך האם הוא יכול גם לגרום לזמן לקפוא על מקומו, לפחות בכל הנוגע למראה העור שלנו? יצאנו לבדוק האם טיפולי קריותרפיה הם מעיין הנעורים החדש

מערכת וואלה!

המלחמה בקמטים ובנזקי הזמן היא אחד התחומים הנחקרים ביותר וגם המניבים ביותר של העשורים האחרונים. אם כי, החיפוש אחר מעיין הנעורים אינו חידוש של השנים האחרונות ובמשך שנים רבות מאוד היו מי שחיפשו דרך לשמר את הנעורים ולהשיב את הזמן לאחור. אבל מה שרובם גילו הוא שאת הזמן לא ניתן לעצור, אבל אולי אפשר להקפיא אותו?

עדויות היסטוריות מראות שכבר במצרים העתיקה נעשה שימוש בקור ובנוזלים קרים להרגעת נפיחויות, לשיכוך כאבים ודלקות ולמיצוק עור הפנים והגוף. טיפולי הקור אינם ייחודיים רק לתחום הקוסמטיקה, אלא נחשבים לשיטת טיפול בתחום הפיזיותרפיה להקלה ושיקום מהיר מפציעות ספורט, ברפואת העור כטיפול בנגעים שונים, באורתופדיה לצורך הפגת כאב, אלחוש והפחתת דלקות, ובתחומי רפואה רבים נוספים.

עוד בנושא:
24 קראט: ניסינו את מסכת הזהב של בר רפאלי
תשכחו מקרם: 8 מזונות שמוסיפים לחות לגוף
אני רק שאלה: למה יש לי סימני מתיחה על הבטן?

פני אישה שחציה צעירה וחציה זקנה. ShutterStock
האם הקור יצליח להלחם בפגעי הזמן?/ShutterStock

כיום ניתן למצוא טיפולי יופי שונים העושים שימוש בקור למטרות אנטיאייג'ינג. טיפולים אלו נקראים קריותרפיה, ובמסגרתם מחדירים גלי קור באופן מבוקר ומדוד, במטרה להפוך עור עייף ומקומט לעור צעיר ומוצק. איך זה עובד? הלגה רקנטי, מייסדת ומנכ"לית שיטת הלגה, הנותנת פתרונות אסתטיים לבעיות העור, מסבירה כי גלי הקור הזורמים דרך העור, הופכים את כלי הדם לצרים יותר ומובילים להאטה של מחזור הדם. כתוצאה מכך הגוף מרחיב את נימי הדם, כדי "לפצות" על הקירור הדרסטי של העור. לדבריה, תהליך זה גורם להתרחבויות ולהתכווצויות של כלי הדם, ולשאיבה ולהחזרה מהירה של הדם, המגבירות את אספקת החמצן לתאים. החמצן המוגבר מאפשר לתאים להשתמש במקורות האנרגיה בצורה המיטבית, ולהחדיר באופן יעיל יותר את הרכיבים הפעילים לתוך תאי העור.

בשלב הראשון של הטיפול מורחים מסיכת פילינג הממריצה באופן משמעותי את מחזור הדם, מבהירה את העור ומחזקת את כלי הדם. בשלב השני מתבצעת החדרה של חומר פעיל המותאם לסוג העור ולאופי הבעיה, ובשלב השלישי מורחים מסכת קור המקפיאה את העור, בשילוב עם אלקטרודות המזרימות קור בטמפרטורה של מינוס 3-4 מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully