וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רואים עין בעין: זו הצורה שבה גברים ונשים מסתכלים על אחרים

5.12.2016 / 10:21

חיפשתם עוד הוכחה שגברים ונשים רואים דברים אחרת? הנה קיבלתם אותה. מחקר חדש בדק את דפוסי המבט שלנו על פנים, והתוצאות מראות שיש מי שנועץ יותר זמן בבהייה. מנחשים מי זה?

מוח גברי ונשי. ShutterStock
מסתכלים על דברים בצורה שונה/ShutterStock

עוד מחקר הצטרף לדיון הנצחי האם המוח הגברי והנשי שונה, והפעם הוא מתרכז בצורה שבה אנחנו רואים דברים, הלכה למעשה. חוקרים מאוניברסיטת קווין מרי בלונדון בדקו בעזרת מוניטור את כמות הזמן שגברים ונשים מביטים על פניהם של שחקנים. בעזרת סריקות העיניים, הם הצליחו להעריך האם הנסיין הוא גבר או אישה בהצלחה של 80 אחוזים. הסיבה לדבריהם נעוצה בעובדה שקיימים פערים מגדריים בדרך שבה המוח סופג מידע חזותי.

במשך שלושה סשנים שנערכו במחקר, הסתכלו 405 נשים וגברים במשך 15 דקות בפניו של שחקן או שחקנית שהוצגו להם בשיחת וידיאו . המחקר שפורסם בכתב העת Vision, ארך כחמישה שבועות. לאחר ניתוח הדפוסים החוקרים מצאו הבדלים משמעותיים בסריקה החזותית בין גברים לנשים.

עוד בנושא:
האם נוכל לנחש את המין שלכם לפי הדרך שהמוח שלכם עובד?
תפסיקו להתבכיין: מי סובל יותר משפעת, גברים או נשים?
אני רק שאלה: למה לנשים תמיד יותר קר מאשר לגברים?

מי בוהה יותר?

לדברי החוקרים כאשר בחנו את דפוסי ההסתכלות של נשים הם ראו כי הן מתרכזות יותר בצד השמאלי של הפנים, עם דגש על העין. מצב זה התרחש בעיקר כאשר אישה הביטה על אישה. באופן כללי נשים נוטות לבחון יותר מגברים את הפנים בכללותם. הדפוס נמצא גם אצל גברים אבל בצורה פחותה משמעותית. הסיבה לדבריהם נעוצה בכך שההמיספרה הימנית של המוח שמכתיבה את הצד השמאלי של הגוף, היא האחראית לתהליך העיבוד החזותי. כך על פי החוקרים.

מחקר ראיה נשים וגברים. http://jov.arvojournals.org, צילום מסך
מחקר ראיה נשים וגברים/צילום מסך, http://jov.arvojournals.org

"כיוון שהאונה הימנית משפיעה על שדה הראייה השמאלי, זה יכול להסביר מדוע לאנשים יש נטייה שמאלה כאשר הם מתבוננים בפנים", הסביר ד"ר אנטואן קוטרוט, המחבר הראשי של המחקר וחוקר מדעי הקוגניציה. "למה הטיה זו היא חזקה עוד יותר אצל נשים? האמת היא שאנחנו לא באמת יודעים", הודה.

בעוד שבעבר מדענים האמינו כי לכל בני האנוש יש דפוס אוניברסלי בחקירת הפנים, המחקר הנוכחי מראה כי לכל אחד מאיתנו יש את טביעת העין שלו, והיא משתנה לפי האישיות של האדם, המין שלו, הגיל והתרבות. "תנועות עיניים יכולות לספר הרבה על המוח האנושי, והמידע שמפיקים מהן יכול לסייע במספר מקרים ואבחנות כמו למשל אוטיזם והפרעות קשב.

יש קו חדש של מחקרים שמבוססים על תנועות עיניים כאמצעי לאבחון מחלות", אמרו החוקרים. "הפרעות כמו דמנציה או אוטיזם מובילות לשינויים בתנועות העיניים, ומבט יכול להוות כלי מחקרי זול ומהיר לבדיקת היתכנות של מחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully