וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השריפות ברחבי הארץ: איך מטפלים בשאיפת עשן?

24.11.2016 / 15:30

עשרות אנשים מפונים בשעות אלה מבתיהם בחיפה, חלקם מגיעים לבתי החולים עקב שאיפת עשן. אילו אוכלוסיות נמצאות בסכנה ולמה חשוב לשים לב לתסמינים, גם שעות אחרי החשיפה לעשן?

צילום: צלמי וואלה!NEWS וגולשים, עריכה: שניר דבוש

בווידיאו: השריפה בחיפה רק הולכת ומעצמת

השריפות שפרצו אתמול ברחבי הארץ ממשיכות להשתולל גם היום (חמישי), כשהמוקד העיקרי הוא העיר חיפה. השריפות הגדולות מאיימות על שלומם של עשרות אלפי תושבים שהתבקשו להתפנות מחשש לחייהם. עד כה הגיעו כמה עשרות אזרחים לבתי החולים הפזורים בעיר, כשמרביתם סובלים משאיפת עשן ומחרדה. איך מזהים נפגע משאיפת עשן ואיזה אוכלוסייות נמצאות בסיכון?

שאיפת עשן היא סוג של פגיעה בדרכי הנשימה והריאות שיכולה להיגרם כחלק מנזקי שריפה. מדובר בקבוצה שכוללת פגיעה ישירה מחום גבוה, מעשן וכן מכימיקלים הנישאים באוויר בזמן דליקה. מידת הקירבה לדליקה, משך השאיפה וכמות החומר הנשאף קשורה במישרין למידת הנזק הפונטנציאלי.

התסמינים הראשונים הם אומנם לא ספציפיים, אך הם כוללים חולשה, כאבי ראש, שיעול וקוצר נשימה. פעמים רבות אנשים יתלוננו גם על בחילות והקאות.

דו"ח: זיהום אוויר בתוך הבתים עלול להוביל למקרי מוות רבים

חיפה: מספר מוקדי אש התפתחו בעיר והביאו לפינוי תושבים, האוניברסיטה וגיוס כלל כוחות המחוז. מערכת וואלה! NEWS
הכי חשוב להתרחק מהמקום/מערכת וואלה! NEWS

פרט לנזק לרקמות דרכי הנשימה והריאות שאיפת עשן קשורה לעיתים קרובות גם להרעלת פחמן חד חמצני - חומר שגורם לפגיעה נוספת ביכולת החמצון של הדם. עיקר הטיפול כולל טיפול תומך, העשרת חמצן ובמקרים קשים גם הנשמה פולשנית. כאשר מדובר בפגיעה קלה וללא כוויות לרוב ההחלמה מלאה.

חשוב לדעת כי בגלל שהבצקת בדרכי הנשימה יכולה להתפתח בשלב מאוחר יותר, חשיפה לשריפה דורשת הערכה רפואית משום שהתסמינים והפגיעה בדרכי הנשימה יכולים להופיע באיחור ואז הפגיעה עלולה להיות מסוכנת במיוחד.

אוכלסיות שנמצאות בסיכון גבוה לסיבוכים של שאיפת עשן הן ילדים, קשישים ואנשים החולים במחלות ריאה כרוניות ובעלי רזרבה ריאתית מוגבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully