וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה סיבה ממש טובה ללדת אחרי גיל 35

10.11.2016 / 7:00

הריון ולידה מאוחרים הופכים בעשור האחרון לעניין שבשיגרה. מחקר חדש מציע כי ללידה אחרי גיל 35 יש לא רק חסרונות, אלא גם יתרון שחשוב במיוחד להמשך החיים

מיה דגן, עדי אשכנזי. אביב חופי
הריון בגיל מאוחר שומר על היכולות הוורבליות מאוחר יותר/אביב חופי

המגמה של נשים שיולדות בגיל מאוחר, מתרחבת בעולם, ועכשיו היא מקבלת תמיכה נוספת ממחקר שפורסם השבוע. על פי המחקר שפורסם בכתב העת האמריקאי לגריאטריה, נשים שיולדות אחרי גיל 35 משפרות את יכולות הזיכרון שלהן בגילאים מאוחרים. בנוסף, לטענת עורכי המחקר, מי שבוחרת להתחיל את הקמת המשפחה בגיל מאוחר יחסית, או שמסיימת את הקמת המשפחה אחרי גיל 35, מגנה על עצמה מפגיעה בחלק מהיכולות הוורבליות שלה בהמשך החיים.

המחקר שבחן 830 נשים בגיל המעבר ביקש כאמור לבחון את הקשר בין לידה יחסית מאוחרת ובריאות המוח. במחקרים קודמים נמצא כי השינויים ההורמונליים שחלים באישה בזמן הריון משפיעים על הכימיה והתפקוד של המוח. חלק מהחוקרים מאמינים כי השינויים האלה נמשכים לכל החיים, אחרים מאמינים כי ככל שהאישה חווה אותם מאוחר יותר, כך הם אפקטיבים יותר בגיל מאוחר.

עוד בנושא:
מה הסכנה בכניסה להיריון בגיל מאוחר?
היתרון המפתיע של אימהות מאוחרת

השפעה לכל החיים

"הממצאים שלנו מראים השפעה חיובית ודאית על היכולות הקוגניטיביות ויכולות הזיכרון של נשים שהחליטו ללדת בגיל מאוחר יותר", אמרה החוקרת הראשית, ד"ר רוקסנה קארים מאוניברסיטת דרום קליפורניה. המחקר שבדק את ההשפעה של לידה מאוחרת על זיכרון האישה, כלל מבחנים רבים, ביניהם מבחני קריאה וזיכרון של מילים וקטעי סיפורים שהוקראו לכם אחרי שדעתם הוסחה.

"על פי המחקר שלנו שינויים תפקודיים של המוח הנגרמים על ידי לידה, יכולים להיות בעלי השפעה לכל החיים, במיוחד במונחים של שיפור זיכרון והלמידה. הממצאים שלנו מראים כי קיימת סבירות ביולוגית שהריון מציע הגנה מפני ירידה קוגניטיבית בשלב מאוחר יותר בחיים", פרסמו עורכי המחקר בהצהרה.

בטן היריון. ShutterStock
הריון עושה אתכן צעירות?/ShutterStock

מחקר קודם שנעשה בנושא מצא כי שנשים שילדו את התינוק הראשון שלהן אחרי גיל 24 היו בעלות זיכרון טוב יותר והשיגו תוצאות טובות יותר בפתרון בעיות והסקת מסקנות. בנוסף, מחקרי עבר הציעו כי תקופת רביה ארוכה יותר בין המחזור החודשי הראשון לגיל הבלות, טובה יותר לפעילות המוח אצל נשים.

שני מחקרים ישראלים שנערכו בבית החולים הדסה עין כרם בשיתוף האוניברסיטה העברית ופורסמו לפני שנה, מצאו כי להיריון יש "אפקט התחדשות" על נשים. המחקרים מצביעים על כך שנשים עשויות להרגיש צעירות יותר לאחר ההיריון, מפני שהוא מסייע לחדש רקמות ולהאט את תהליך ההזדקנות. ההשפעה הזו לטענת החוקרים מתרחשת בגלל הדם המשותף בין האם וילד. מדובר בתהליך פיזי ממשי, שלמרבה הצער שיא השפעתו מורגש רק כחודשיים אחרי הלידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully