פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הסוללה שלך חלשה: 8 הרגלים ששואבים לכם את כל האנרגיה

      לכל אחד יש הרגלים קבועים במהלך היום שלו, אבל תתפלאו לדעת שחלק מהם ממש מורידים לכם. מהתעוררות בשעות לא קבועות, דרך שתיית קפה בשעות לא נכונות ועד האזנה לפרסומות ברדיו - הנה כל הדברים ששואבים לכם את האנרגיה מבלי שתרגישו

      הסוללה שלך חלשה: 8 הרגלים ששואבים לכם את כל האנרגיה

      שעון החורף ממש תיכף נכנס לתוקפו ואת שעות האור הארוכות שהתרגלנו אליהן כל הקיץ, תחליף חשיכה מוקדמת. העובדה הזו הולכת לשבש לרבים מכם לא רק את שעות הערות והשינה, אלא גם עלולה לגרום לעייפות ולחוסר אנרגיה. הנה עוד כמה דברים שאתם עושים במהלך היומיום שיכולים לרוקן לכם את הבטריה:


      עוד בנושא:
      צאו מזה: 5 דרכים שיעזרו לכם להתגבר על הסטרס
      המעבדה: 6 הרגלים פשוטים לחיים בריאים יותר
      חתיכת עוגה: החלטות קלות לשנה החדשה

      1. מתחילים את היום בלחץ או באיחור

      אם אתם מאלה שממילא נמרחים בבוקר במיטה ולוחצים על כפתור הסנוז כמה פעמים, ורק אז קמים בבהלה כי אתם באיחור, דעו לכם שההרגל הזה שואב לכם אנרגיות, ומדובר רק בתחילת היום שלכם. נסו לאמץ רוטינת התעוררות קבועה, עם שעה שתעמדו בה ותאפשר לכם להתחיל את היום בנחת.

      2. שותים את הקפה שלכם מוקדם מדי

      אם אתם מהאנשים שמרתיחים מים איך שהם קמים ומכינים קפה בתקווה שהוא יעורר אתכם, אתם ככל הנראה עושים טעות.

      לכולנו יש שעון ביולוגי בגוף ששולט על שעות הערות והשינה שלנו לפי אור השמש, אך הוא גם שולט על עוד תהליכים בגוף, ביניהם שחרור של הורמון הקורטיזול שמכונה גם הורמון הסטרס, וקשור לערנות שלנו.

      בין 8 ל-9 בבוקר, כך נמצא, רמות הקורטיזול בגוף עולות, וזה בעצם אומר שהגוף מתעורר לאיטו באופן טבעי. אם אתם שותים את הקפה שלכם בשעות האלה, לקפאין בעצם אין שום השפעה על הערנות שלכם, ובטווח הארוך זה אפילו מבטל את ההשפעה המעירה שלו על הגוף.

      via GIPHY

      3. מדלגים על ארוחת הבוקר

      בין אם אתם שייכים לאסכולה שאומרת שארוחת הבוקר היא החשובה ביום, ובין אם אתם מהאנשים שנהיים רעבים רק בצהריים, אין ספק כי בארוחה הזו אנחנו מכניסים דלק לגוף שיפעיל אותנו במהלך היום. אתם לא חייבים להכין עכשיו חביתה או פנקייקים משיבולת שועל, גם תמר עם כמה שקדים, סנדוויץ' או יוגורט טבעי עם פירות יעשו את העבודה.

      4. נותנים לרדיו להשתלט לכם על הבוקר

      אז יצאתם מהבית לכיוון העבודה ושמתם את תכנית הרדיו האהובה עליכם (הי, טל ואביעד :) ) כדי להתעדכן בחדשות הבוקר. תכניות בוקר ברדיו יכולות להיות מאוד משעשעות וכיפיות, הבעיה היא בפרסומות שלהן. מדובר על בזבוז זמן מוחלט ועל אכילת ראשים לא הכרחית, בטח לא בשעות הבוקר. אז מה במקום? שימו מוזיקה שאתם אוהבים, או יותר טוב – פודקאסטים שתוכלו ללמוד מהם הרבה, וגם תגיעו הרבה יותר רגועים לעבודה.

      5. תפסיקו לשבת כל כך הרבה

      הגעתם למשרד וחמש דקות אחרי אתם כבר ישובים לכמה שעות הקרובות? גרוע מאוד. לאורח חיים יושבני יש השפעה ניכרת על הבריאות שלכם, וזה עלול לגרום לא רק להשמנה, אלא גם לעייפות ופגיעה במערכת החיסונית שלכם. נסו להסתובב יותר בזמן העבודה (ובבית). קומו לשירותים, דברו בטלפון בהליכה, ולכו לשתות הרבה מים.

      via GIPHY

      6. נכנסים למייל כל דקה

      או לאינסטגרם, או לפייסבוק, או לכל מקום שהייתם בו ממש לפני שניה.

      לא רק שמדובר על בזבוז זמן משווע, אלא זה גם עלול להסיח את דעתכם ולהוריד לכם את האייקיו בעשר נקודות, ואת זה אומרים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.

      אם תניחו להרגלים האלה, ותיכנסו בתחילת היום למייל שלכם באופן מסודר, תצליחו להספיק הרבה יותר עבודה, ודעתכם לא תוסח כל דקה. בדרך הזו, גם תחסכו אנרגיה וגם תגיעו הביתה מוקדם.

      7. אתם אומרים כן יותר מדי

      לרובנו יש יותר מדי מה לעשות במהלך היום ומעט מדי זמן כדי לעשות את זה. ועדיין, אנחנו כמעט ולא אומרים "לא" כשמבקשים מאיתנו משהו. נכון שחשוב לעזור לאנשים כשהם צריכים ולהיות רגישים לסביבה, אבל לעיתים נדמה שאנחנו שוכחים את עצמנו רק כי אנחנו מתביישים להגיד "לא". ואגב ה"לא", לא מתייחס רק לבקשות. זה להגיד לא להודעות טקסט במשך היום, לא לביקורות, לא לרכילות משרדית ולא לעצה ל"איך לעשות את זה נכון". בקיצור, תגידו כן רק לעצמכם.

      via GIPHY

      8. לא ישנים מספיק ועוד מתרצים את זה

      יום העבודה שלכם הסתיים? אל תמשכו אותו לשעות הערב והלילה המאוחרות ותנסו להספיק הכל. חוסר שינה, במיוחד כאשר הוא נמשך לאורך תקופה, יכול לפגוע ביכולות הקוגניטיביות ובריכוז שלכם, מה שיוצר יותר טעויות בעבודה בסופו של דבר.

      נסו לישון 7-8 שעות בלילה, וקבעו לכם רוטינה שתעזור. החשיכו את הבית, כבו את המסכים, שימו את הנייד בצד וקבלו את העובדה שזה לילה. זמן שישנים בו.