וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה האיש הכי שמח בעולם רוצה שתדעו?

19.10.2016 / 7:22

"מוכרחים להיות שמח", היא לא סתם אמרה, אלא דרך חיים. לפחות עבור חלק מאיתנו. הנזיר הבודהיסטי שנבחר לתואר האיש הכי שמח בעולם, לא מבין על מה המהומה, אבל יש לו כמה עצות זהב שיהפכו אתכם (ואחרים) למאושרים

מתיו ריקרד – האיש הכי שמח בעולם. GettyImages
האיש הכי שמח בעולם?/GettyImages

מה היה קורה אם היה בא אליכם מדען וטוען שהוא גילה שהבנאדם הכי מאושר בעולם הוא אתם? בטח, הייתם חושבים שהוא השתגע. זה (בערך) מה שקרה לנזיר הבודהיסטי מתיו ריקארד, שחוגג השנה 70. אחרי מחקר של 12 שנים שנערך באוניברסיטת וויסקונסין, הוא הוכרז בתחילת השנה על ידי החוקרים כאיש השמח ביותר בעולם.

ומה התגובה של הנזיר לכל זה? ריקארד, שהוא צרפתי במקור וגנטיקאי בעברו, גר בארבעת העשורים האחרונים במנזר בודהיסטי בטיבט. הוא התראיין למגזין GQ לאחרונה ואמר כי בעיניו ההכרזה היא "אבסורדית". "אני מכיר נזירים שהרבה יותר שמחים ממני", הוסיף.

עוד בנושא:
זה מדעי: אושר זה דבר מדבק
8 סיבות בריאות להתחיל לחייך
מתי אנחנו צפויים לחוות את האושר הגדול בחיינו?

איך חמלה משפיעה על המוח?

אז מי בעצם החליט שריקארד הוא הוא האיש הכי שמח בעולם? הנוירוכירורג פרופסור ריצ'רד דוידסון, נפגש לפני מספר שנים עם הדלאי לאמה. זה האחרון שאל את דוידסון מדוע הוא ועמיתיו עוסקים בעיקר בחקר הדיכאון, החרדה והפחד האנושי ולא בחקר השמחה והאושר. דוידסון, פרופסור מוערך, הרים את הכפפה, והחל בניסוי על שמונה נזירים בודהיסטים. הוא חיבר אותם ל-256 סנסורים במהלך עשרות אלפי שעות של מדיטציה, ובחן מה קורה למוח שלכם.

נזירים בודהיסטים הם האנשים המאושרים בעולם. רויטרס, רויטרס
מי שטוב לו ושמח, כף ימחא. הדלאי לאמה ה-14. טנזין גיאטסו/רויטרס, רויטרס

דוידסון גילה כי במהלך המדיטציה, לא רק שהנזיר היה מצוי ברמות גבוהות של מודעות וזיכרון, אלא הוא גם גילה פעילות יתר בקליפת המוח הקדם מצחית, מה שמאפשר לו לטענתו, קיבולת גדולה באופן חריג לאושר ונטייה מופחתת לשליליות.

אז איך הוא עושה את זה? כשנשאל איך אחרים יכולים להשיג אושר, ריקארד ענה כי המפתח הוא נדיבות ואלטרואיזם. לטענתו, גם אימון של המוח על ידי חשיבת מחשבות שמחות במשך 15 דקות רצופות ביום, יכול גם הוא לסייע, שכן אושר ושמחה הם כישורים שניתן ללמוד אותם. אבל אם יש עצה שכל אחד יכול ליישם, היא זו: ריקארד אמר למגזין GQ כי ההתעסקות של אנשים בהשוואה לאחרים היא מזיקה. "השוואה היא הרוצח של האושר", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully