וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו בחוץ: 4 סיבות בריאות לשבת בסוכה

20.10.2016 / 8:02

אתם אולי אוכלים יותר מדי ונהרסה לכם שגרת הכושר, אבל לחג הארוך הזה יש גם כמה יתרונות בריאותיים. ד"ר עידן גורן מונה את כל הסיבות הכי בריאות לשבת בסוכה

סוכות 2023 - בניית סוכה ממנהגי החג. ShutterStock
הסוכה הזו יכולה להרגיע אתכם/ShutterStock

תקופת החגים היא לא התקופה הכי בריאה שיש – אנחנו יוצאים משיגרה, אוכלים פחות בריא וסובלים מלא מעט סטרס. אבל מסתבר שלצד כל אלו, לחג הסוכות יש גם כמה יתרונות בריאותיים מוכחים.

כדי לצאת מהלחץ
אחד היתרונות הידועים של שהייה מחוץ לבית הוא הפחתת לחץ. מחקרים מצאו כי שהייה מחוץ לבית מעוררת תחושת רוגע. זה נכון לכולם, ובעיקר לאנשים לאחר אשפוזים ואנשים שסובלים מהפרעות חרדה פוסט טראומטיות. עבורם, כך לפי המחקרים, השהות בחוץ גם משפרת את התפקוד החברתי ויוצרת השקפת חיים חיובית יותר.

בשביל האור הטבעי
חשיפה לאור הטבעי, בניגוד לתאורה חשמלית בבית, מסייעת לשעון הפנימי של הגוף להסתנכרן טוב יותר עם שעות היממה. התאורה החשמלית שהפכה זמינה ב-90 השנים האחרונות, וכך גם החשיפה לתאורה של טלוויזיה וטלפונים חכמים בשעות החושך, פוגעת בדפוסי השינה ובשעון הביולוגי של הגוף.

שמש. ShutterStock
אור היום יאפס את השעון הביולוגי שלכם/ShutterStock

מחקרים מצאו כי על מנת להפיק תועלת מרבית מסנכרון זה יש לשהות באור טבעי שבוע ימים. אחרי שבוע של אור טבעי נחקרים דיווחו כי הם נרדמות ביתר קלות, הרגישו טוב יותר והיו ערניים יותר במהלך היום. וזה, להזכירכם, בדיוק משך הזמן שבו הסוכה בנויה אצלכם בחצר.

עוד באותו נושא

למה אנחנו כל כך בלחץ בחגים, ומה עושים עם זה

לכתבה המלאה

כדי להכין את הגוף לחורף
הימים הופכים להיות קרירים יותר, וזו סיבה מעולה לבלות מחוץ לבית, וגם לישון בחוץ. מזג אוויר קריר מקדם את הייצור והפעילות של שומן חום, שהוא סוג השומן שמסייע בוויסות חום הגוף. שינה בחוץ בטמפרטורות קרירות עוזרת לגוף לווסת את הטמפרטורה שלו ביעילות רבה יותר בהמשך.

בשביל הילדים
מחקרים גילו כי עבור ילדים שינה תחת כיפת השמיים ושהייה בחוץ באופן כללי תורמת ליצירת זמני שינה עקביים, משפרת את הריכוז ותורמת גם להגברת הפעילות הגופנית בהשוואה לשהייה בבית.

  • עוד באותו נושא:
  • סוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully