וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו אוויר: כך תנשמו טוב יותר במהלך הריצה

29.9.2016 / 10:00

מרבית בני האדם לא מנצלים היטב את סף הקיבולת בריאותיהם ומשתמשים רק בשליש מסך הספיקה הכוללת שהן מציעות. הבשורה הטובה היא שניתן לתרגל נשימה נכונה ולהגדיל את הסיבולת. כך תעשו את זה נכון

ריצה. אדידס, אדידס
הבשורה היותר משמחת היא שעם התרגול הנכון ניתן ללמוד לנשום/אדידס, אדידס

נדמה שאין משפט נכון יותר מ"החיים שלך תלויים באיכות הנשימות שלך". ככל שמדובר בריצה, לנשימה יש תפקיד אינטגרלי, אבל בניגוד למה שנהוג לחשוב הוא מתחיל רגע אחרי שמתחילים להתעייף.

נשימה רק נראית כמו פעולה שגרתית שעובדת על אוטומט כל עוד בני אדם נמצאים בקו הבריאות, ועדיין, מדובר בטכניקה שנבדלת בין אדם לאדם ונגזרת מהמון ידע וניסיון אישי, כמו גם ממשקל הגוף, רמת המתח, כמות השינה ומשתנים פיזיים נוספים.

העובדה הלא כל כך משמחת היא שמרבית בני האדם לא מנצלים היטב את סף הקיבולת בריאותיהם ומשתמשים רק בשליש מסך הספיקה הכוללת שהן מציעות.

ראיה לכך היא הנשימות הקצרות או בשמן המוכר יותר, ההתנשפויות, שמותירות את הריאות כמעט ריקות מאוויר. הבשורה היותר משמחת היא שעם התרגול הנכון ניתן ללמוד לנשום ולהרחיב את גבול הסיבולת שכמובן, תשפר את הריצה.

לפני הכל, למדו לנשום עמוק

הריאות הן מהאיברים החזקים שיש בגוף האנושי וכדאי לנצל היטב את כוחן. תרגול נשימות עמוקות במהלך ריצה וגם במהלך החיים היומי יוביל להרחבת הריאות, לקליטת חמצן בכמות גבוהה יותר ולמניעת תחושת סחרחורת ובחילות. כדי לתרגל ביעילות את הנשימות כדאי לשקול לקחת מספר שיעור יוגה או פילטיס, ענפי ספורט שמתמקדים בנשימה מהסרעפת.

התאימו את הנשימה לקצב הריצה

רצים מנוסים כבר יודעים לספור את הנשימות שהם לוקחים בהתאם למספר הצעדים ואף לאורכם. ריצות קלות דורשות נשימה אחת לכל 3-4 צעדים בעוד ריצות מהירות יותר דורשות נשימה אחת לכל 1-2 צעדים. חשוב לזכור שקצב הנשימה נגזר מיכולת הגוף להפוך את החמצן לאנרגיה זמינה ואם אתם מתקשים להתאים את מספר הנשימות לקצב, כדי להאט וכמובן, להתחיל לנשום.

עוד באותו נושא

תתאמנו על זה: האימונים שאתם חייבים לבצע בדרך לקו הסיום

לכתבה המלאה

התאימו את הנשימה למזג האוויר

הקיץ כבר מאחורינו ולפני שמגיע החורף ומזג האוויר מתקרר ומתייבש, כדאי ללמוד כיצד לנשום נכון. מאחר ואקלים יבש הוא אחד מהגורמים להיווצרות קצרת ושיעול מומלץ להימנע מנשימה דרך הפה ולהתמקד בנשימה דרך האף. נשימה באמצעות האף לא רק תמנע כניסת מזהמים לחלל האף והפה אלא גם תחמם את האוויר לפני כניסתו לריאות ותפחית את הלחץ על בית החזה.

ריצה. אדידס, אדידס
נשימה באמצעות האף לא רק תמנע כניסת מזהמים לחלל האף והפה/אדידס, אדידס

נגמר לכם האוויר, פתחו את הפה

לא פעם אנו רואים מרתוניסטים או רוכבים במרוצי אופניים מאיצים כשפיהם פתוח לרווחה. ובכן, לא מדובר בהתקף פסיכוטי או תגובת לוואי של הגוף למאמץ אלא לשיטה מוכחת ללכידת אוויר והכנסתו לריאות במהירות. מובן שאם אתם מגיעים למצב בו גופכם מתקשה לספק חמצן בטווח המידי אז מומלץ להאט או לעצור, אבל אם זה לא אפשרי אז פתחו את הפה לרווחה ודחסו כמות גבוהה של אוויר פנימה.

הימנעו מעישון

זה אולי נראה כמו מובן מאליו, אבל לא מעט רצים חובבנים חוטאים בעישון סיגריות או נרגילה בשעות הפנאי. מיותר לציין שמדובר בנזק מתמשך לגוף, אבל בנוסף, הצטברות עשן בריאות מקשה על רצים לקחת נשימות ארוכות, גורם לשיעול ומשם, פוגע בביצועים ובאיכות האימון.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully