וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש סיבה לדאוג להילרי קלינטון?

12.9.2016 / 11:30

בעוד שבארה"ב חוגגות הספקולציות בדבר מצבה הבריאותי של הילרי קלינטון, הרופאה שלה טוענת כי מדובר בדלקת ריאות. מהי דלקת ריאות, מדוע מבוגרים נמצאים בסיכון מוגבר ואיך נמנעים מהמחלה? ד"ר עידן גורן מסביר

עריכת וידאו: ניר חן

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון התמוטטה אתמול (ראשון) במהלך בטקס לציון 15 שנה לפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק. בתחילה הודיע המטה של קלינטון כי היא "סבלה מהחום הכבד", אולם לאחר מספר שעות הרופאה האישית שלה הודיעה כי הוא אובחנה ביום שישי האחרון כחולה בדלקת ריאות, לאחר מספר ימים בהם סבלה משיעול טורדני.

דלקת ריאות היא זיהום ריאתי שנגרם לרוב על ידי חיידקים או נגיפים שונים. התסמינים העיקריים לדלקת ריאות הם שיעול, חום וקוצר נשימה. קיימים מספר גורמי סיכון לפתח דלקת ריאות, בהם עישון, זיהום ויראלי של דרכי הנשימה העליונות, מחלות ריאה כרוניות, גיל מבוגר ומערכת חיסונית חלשה.

במקרים קשים דלקת ריאות עלולה להידרדר לכשל נשימתי ולמוות. יש לציין כי במקרה הנוכחי נראה כי מדובר בדלקת ריאות קלה.

הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
קלינטון, אתמול בניו יורק. לעבודה מאומצת יש מחיר/רויטרס

אף שדלקת ריאות היא מחלה לא פשוטה, אנשים פעילים יכולים לחוש לא טוב אבל לא בצורה כזאת שתמנע מהם להמשיך לעבוד, בייחוד אם הם מתחילים טיפול אנטיביוטי. זה יכול להסביר כיצד הצליחה קלינטון להמשיך ונהל מסע בחירות אקטיבי בזמן המחלה. יחד עם זאת, לעבודה המאומצת יש מחיר. בעת האבחנה נמצא כי קלינטון גם התייבשה, דבר שעשוי להיות קשור גם למחלה עצמה. בכל מקרה בשלב זה המליצו רופאיה לנוח יותר ולרווח מעט את לוח הזמנים העמוס שלה, וכמובן להתחיל טיפול אנטיביוטי.

עוד באותו נושא

השתיקה הארוכה והאבחנה המאוחרת: כך הסתבכה קלינטון עם מצבה הרפואי

לכתבה המלאה

הפתרון הטוב ביותר

הילרי קלינטון נמצאת בקבוצת סיכון לדלקת ריאות בשל גילה – 69. בספרות הרפואית מקובל להתייחס לאנשים מעל גיל 65 כבעלי סיכון גבוה למחלה. לכן, מומלץ כי קבוצת גיל זו תקבל באופן שגרתי חיסון כנגד דלקת ריאות חיידקית. בנוסף, על מנת להקטין את הסיכון לפתח דלקת ריאות כתוצאה מסיבוך של שפעת, ההמלצה היא להתחסן בכל שנה כנגד שפעת עונתית.

החיסון לדלקת ריאות נקרא "פרבנר 13" והוא חיסון מצומד שמפחית את הסיכון לדלקת ריאות פנאומוקוקית ולדלקת ריאות פולשנית הנגרמת על ידי 13 הזנים הכלולים בחיסון. הוועדה המייעצת למתן חיסונים בארה"ב המליצה לאחרונה לחסן מבוגרים בני 65 ומעלה בחיסון פרבנר.

בישראל, "פרבנר 13" הוא חלק מתוכנית החיסונים הלאומית והוא ניתן לתינוקות במהלך השנה הראשונה לחייהם. מבוגרים שמעוניינים להתחסן בחיסון יכולים לעשות זאת בכל אחת מקופות החולים.

קיצור היממה הסוערת של הילרי קלינטון:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully