וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: המזונות ומצרכים האלה עלולים להיות מסוכנים

8.9.2016 / 9:28

בחודשים האחרונים קיימת בהלה, לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב, בעקבות התפרצויות של מחלות שנגרמות מחיידקים שמועברים בעיקר ממזון. הנה הרשימה של מנהל התרופות והמזון בארה"ב

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

בווידיאו: בהלת הסלמונלה במרכולים

חיידק הסלמונלה מסרב לרדת מהכותרות, ובימים האחרונים אף התפרסם בערוץ 1 כי שני אנשים מראשון לציון מתו מהנגיף לפני כמה חודשים. לא רק בישראל חרדים מזיהומים באוכל. מנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, מעריך כי בארה"ב מתרחשים כל שנה 48 מיליון מקרים של הרעלות מזון ומחלות שמועברות דרך האוכל שאנחנו צורכים.

לפי ה-FDA, קיימים מספר מרכיבי מזון שיכולים להזיק לבריאות ולהוביל למחלות. הממצא האחרון של הארגון הראה שאכילה של בצק עוגיות, שקיים למשל בסוגי גלידה שונים, עלול לגרום למחלות. הממצא פורסם בעקבות התפרצות חיידק האי קולי שנקשר לצריכת קמח מזוהם.

עוד בנושא:
מקריות או מזג אוויר: מדוע הסלמונלה מופיעה דווקא עכשיו?
לא רק חלב: כל התוספים שנכנסים לגבינות שלכם
המחלות שאתם עלולים לחטוף בבריכה

הנה רשימת המזונות המלאה של ה-FDA, שעלולים לגרום למחלות שונות:

1. צריכה של בשר, גם אם דרך תבשילים ורטבים, יכולה לגרום להרעלת מזון שמגיעה מהחיידק בצילוס סירוס cereus Bacill. התסמינים כוללים כאבי בטן, שלשולים מימיים ובחילות, אך לרוב, ההחלמה מתרחשת תוך 24 שעות וללא סיבוכים.

2. בשר עוף לא מבושל כהלכה או חלב לא מפוסטר עלולים להוביל בהידבקות בחיידק קמפילובקטר (Campylobacteriosis) שעלול לגרום לתסמינים כמו כאבי בטן עזים, שלשולים, התכווצויות, חום והקאות. לרוב, התסמינים ימשכו למשך כמה ימים.

נתח חזה הודו. דנה מאירזון
חשוב לבשל כהלכה/דנה מאירזון

3. מזון משומר, במיוחד ירקות בקופסאות שימורים, דגים ואפילו תפוחי אדמה עטופים בנייר אלומיניום, יכולים לגרום למחלה הנקראית בוטוליזם שנגרמת מחיידק Clostridiumbotulinum. החיידק מייצר מספר רעלנים, וכמות הצריכה שלו, תקבע לרוב את חומרת התסמינים, שכוללים בדרך כלל בחילה והקאות שלאחריהם סימנים נוירולוגיים כולל טשטוש ראיה, אישונים מקובעים, יובש בפה, קשיים בדיבור ובבליעה, גרון כואב, עייפות כללית והפרעות נשימתיות. כמו כן יכולים להופיע גם תסמינים במערכת העיכול כמו כאבי בטן, שלשול או עצירות.

4. גם אכילת מוצרים טריים, כמו אוכמניות מיובאות, חסות ובזיליקום, עלולה להוביל למחלה הנקראת Cyclosporiasis הנגרמת מטפיל. התסמינים יכולים להופיע בדמות שלשולים מימיים, אובדן תיאבון, ירידה משמעותית במשקל, כאבי בטן, בחילות, הקאות ועייפות.

5. בשר בקר שלא בושל/נצרב כהלכה, במיוחד המבורגרים, חלב לא מפוסטר, פירות וירקות טריים (למשל נבטים) עלולים לגרום להדבקה באי קולי ולדימום קיבתי. זיהום זה יכול לגרום לסימפטומים כגון שלשולים (לעיתים עם דם), כאבי בטן והקאות. הוא בעיקר נפוץ אצל ילדים בגילאי ארבע ומטה וגם יכול לגרום לכשל כלייתי.

6. צריכה של רכיכות ממים מזוהמים עלולה לגרום לדלקת כבד, לגסטרואנטריטיס ויראלית - מחלה דלקתית של המעיים הנגרמת על ידי סוגים שונים של נגיפים, לשלשולים ולהרעלת מזון.

7. צריכת חלב לא מפוסטר או גבינות רכות שעשויות מחלב לא מפוסטר או אכילת בשרים קרים עלולה לגרום לליסטריה שיכולה לגרום לתסמינים של חום, כאבי שרירים, בחילות או שלשולים. מטופלים קשישים או מדוכאי חיסון עלולים לפתח בקטרמיה (נוכחות חיידקים בדם) ואפילו דלקת קרום המוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully