וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מלח באמת יש באוכל שלנו?

23.8.2016 / 15:00

גורו הכושר והבריאות ענת הראל יצאה לבדוק כמה מלח יש באוכל שלנו, וחזרה עם תוצאות מטרידות, ועם החלטות חדשות לגבי המזון שהיא אוכלת

יח"צ - חד פעמי

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לנזקי הנתרן לגוף, ויותר ויותר אנשים מקפידים להוסיף פחות מלח לאוכל שלהם. אבל למרבה הצער, רובנו לא באמת יודעים כמה מלח קיים באוכל שאנחנו בוחרים לאכול מדי יום מתוך אמונה שהוא בריא. במסגרת סרט חדש, מאמנת הכושר ענת הראל יצאה לבדוק כמה מלח יש באוכל שלנו, וחזרה עם תוצאות מטרידות, ועם החלטות חדשות לגבי המזון שלה.

עוד בנושא:
מחקר: גרם אחד מיותר של מלח ביום מעלה את הסיכוי להשמנה
מחקר גילה: גם פחות מדי מלח מסוכן לכם
מלח הארץ: תכירו את התחליף הטבעי למלח

הבעיה המרכזית בצריכה של נתרן היא סיכון מוגבר למחלות קרדיווסקולריות ואחרות, וזאת בעיקר על רקע לחץ דם גבוה. בעיה נוספת היא שקשה להעריך כמה מלח יש במזון שאנחנו אוכלים. "הבנתי שאפילו אני, עם המודעות שלי לתזונה בריאה ומאוזנת, יודעת מעט מאוד על הנזקים של צריכה עודפת של נתרן, ובעיקר - לא ממש יודעת כמה מלח נכון לי לצרוך ביום", מספרת הראל, "ההבנה שבאופן לא מודע אני עושה היום נזקים שהתוצאות שלהם יופיעו רק בעוד כמה שנים, כשאולי כבר יהיה מאוחר מדי - מאוד מטרידה אותי".

קונדיטוריה וויס עוגת פרג. אפיק גבאי
לא תאמינו כמה מלח יש בבורקס/אפיק גבאי

לדברי הראל, העבודה על הסרט שינתה את הרגלי התזונה שלה. "תוך כדי צילומי הסרט , ומבלי לקבל החלטה חד משמעית בנושא, שמתי לב שאני כמעט ולא מוסיפה מלח למזונות שהייתי מוסיפה להם מלח באופן אוטומטי", היא אומרת, "יש הרבה מזונות מתועשים שנהגתי לקנות והפסקתי, ובעיקר שמתי לב איך ככל שהתקדם הזמן כך בלוטות הטעם שלי הפכו יותר ויותר רגישות למלח עד כדי שמאכלים מאוד מלוחים כבר לא היו לי טעימים מצד אחד, ומהצד שני התחלתי להרגיש הרבה יותר טעמים חדשים".

חשוב לזכור שבשונה מסוכר, את המלח אי אפשר להוציא לחלוטין מן התפריט, שכן הגוף שלנו זקוק למינרלים המצויים בו. ואולם, אפשר וכדאי להוריד משמעותית את צריכת המלח. על פי משרד הבריאות, הצריכה היומית המומלצת של מלח ביום צריכה להיות כ-5-6 גרם, שהיא כפית מלח אחת בלבד. בפועל, מבוגרים בישראל צורכים כיום בממוצע 9 גרם מלח ליום.

למרות הכל, הראל לא נגמלה לחלוטין ממלח. "למרות כמות המלח הגדולה אני מתפנקת עם פיצה מדי פעם וגם עם רטבים שאני אוהבת כמו טריאקי. אבל היום אני משתדלת כמה שפחות. יש לי גם רשימת חטאים בתחום השומנים והסוכרים, אבל את זה נשאיר לסרט אחר".

הסרט "חולים על מלח" ישודר הערב ב-21:20 בערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully