וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים שלכם עברו את גיל 70? יהיו לכם חיים ארוכים

22.8.2016 / 14:00

מחקר בינלאומי רחב היקף מצא כי לגיל של ההורים שלכם יש השפעה גם על הגיל שלכם. החוקרים מוכיחים כי גנטיקה היא כמובן גורם משפיע, אבל זה לא הכל

מערכת וואלה!

בווידיאו: האישה המבוגרת בעולם חוגגת יום הולדת 116

מחקר חדש מגלה כי לאנשים עם הורים שהאריכו ימים מעל גיל 70, יש סיכוי נמוך יותר לחלות בסרטן ומחלות לב. המחקר, שפורסם בכתב העת American College of Cardiology, גילה כי אנשים עם לפחות הורה אחד שחי מעבר לגיל 70, הרוויחו 16 אחוזי תוספת בתוחלת החיים שלהם.

הנתונים של המחקר הגיעו מ-186 אלף אנשים בגיל העמידה שנמצאו במעקב במשך שמונה שנים ושנתוניהם נמצאים ב-Biobank האנגלי. המחקר נוהל על ידי חוקרים מאוניברסיטת אקסטר האנגלית בשיתוף צוות בינלאומי של אנשי אקדמיה מאוניברסיטת קיימברידג', המרכז להזדקנות בקונטיקט, המכון הצרפתי הלאומי לבריאות והמכון ההודי לבריאות הציבור.

עוד בנושא:
חוקרים גילו את המתכון לאריכות ימים
מחקר ענק חושף את הסוד לחיים ארוכים
הדרך בה אתם תופסים את הזקנה, עשויה להשפיע על איך שתזדקנו

גנטיקה ועוד

הממצאים הראו כי בין האנשים שהשתתפו במחקר, אלו שהוריהם חיו לאורך יותר שנים, נטו לסבול פחות מאירועי לב ומחלות לב כמו אי ספיקת לב, לחץ דם גבוה, שבץ וכולסטרול גבוה. הסיכון למוות ממחלת לב היה נמוך בכ-20 אחוזים בקרב אנשים עם הורים שחיו מעבר לגיל 70 והם גם היו בסיכון נמוך יותר ב-7 אחוזים לחלות בסרטן. אז למה זה קורה? לפי החוקרים הסיבה יכולה להיות מכיוון שאנשים אלה ירשו את אותן תכונות שהביאו את הוריהם לחיות חיים ארוכים יותר, בנוסף לעובדה שההורים מלווים אותנו לאורך זמן רב יותר במשברים אישיים שאנחנו חווים.

מייקל דאגלס. רפי דלויה,
אבא שלו בן 99. מייקל דאגלס/רפי דלויה

המחקר הנוכחי בנוי על ממצאים קודמים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת אקסטר שנערך מוקדם יותר השנה, ומצא קשר גנטי בין אריכות ימים של ההורים ומחלות של הלב אצל הילדים. המחקר שכלל 75,000 משתתפים מבריטניה, ומצא כי צאצאים של הורים שחיו לאורך שנים היו בסבירות גבוהה יותר להיות בעלי "גנים מגנים" נגד מחלת עורקים כליליים, לחץ דם וכולסטרול גבוה, סוכרת מסוג 1, מחלות מעי דלקתיות ומחלת אלצהיימר.

מדענים רבים חוקרים לאורך השנים האחרונות מה מביא אנשים לחיות חיים ארוכים יותר מאחרים, ובין היתר הם בוחנים משתנים כמו גנטיקה, סביבה ואפילו מאפייני אישיות. המחקר הנוכחי מוכיח שקיים קשר גנטי המשפיע על אורך חייו של אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully