וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בטרם: ריבוי של פגיעות ילדים בבתי מלון וצימרים באוגוסט

3.8.2016 / 7:12

מתכננים חופשה עם הילדים? כדאי שתנקטו כמה אמצעי בטיחות שיבטיחו שכל המשפחה תסיים את החופשה בשלום. בחודשי הקיץ חלה עלייה בפניות של ילדים למיון עקב נפילה, חבלה, טביעה ועוד תאונות שמתרחשות באתרי נופש

אבא וילד באבוב משתעשעים במים. ShutterStock
בנים נפגעים יותר והם מהווים גם 91% ממקרי התמותה/ShutterStock

מחקר של ארגון בטרם לבטיחות ילדים על היפגעות ילדים במלונות ובצימרים, מגלה כי בחודש אוגוסט חל זינוק במספר הפניות למיון עקב פגיעות ופציעות של ילדים באתרי נופש. הסקירה של בטרם מתבססת על תיעוד מעשרה בתי חולים: וולפסון, רמב"ם, שניידר, סורוקה, גליל מערבי, הסקוטי (האנגלי), קפלן, לניאדו, מעייני הישועה ואסף הרופא, בין השנים: 2010-2016.

במהלך שנים אלה הגיעו לחדרי המיון השונים 193 ילדים עקב היפגעות בבתי מלון, חדרי הארחה, צימרים ואכסניות. מממצאי הדו"ח עולה כי חודש אוגוסט הוא החודש שבו היו הכי הרבה פניות למיון בשל היפגעויות בבתי מלון, בתי הארחה, צימרים ואכסניות נוער (21%), 15% פנו בחודש אוקטובר שבו חלים בדרך כלל החגים ו-12% בחודש יולי. בחודשי החורף, נובמבר-ינואר, נרשמו מספרי הפניות הנמוכים ביותר - 3-4%.

עוד בנושא:
הסכנה שאתם לא מכירים: אפשר לטבוע גם מחוץ למים
עטופות ברחמים: איך באמת נראית חופשה עם הילדים?

אילוסטרציה. ShutterStock
נפילה היא הסיבה השכיחה ביותר להיפגעות/ShutterStock

הסיבה השכיחה ביותר שעולה מהדו"ח להיפגעות בבתי מלון, צימרים, בתי הארחה היא 'נפילה' (43%), לאחר מכן 'מכה/חבלה' (33%). אם אתם הורים לבנים, כדאי שתשגיחו עליהם בשבע עיניים, משום ששיעור הבנים גבוה משמעותית משיעור הבנות שנפגעו והגיעו למיון ועמד על 60%. למרבה הצער, חלק מהפגיעות הן קטלניות, וגם כאן לבנים יש יתרון מפוקפק – 91% ממקרי התמותה עקב פגיעות שהתרחשו במלון או צימר היו של בנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ביותר מ-20% מהפגיעות מעורבת בריכה

"חופשה עם הילדים מצריכה ערנות מוגברת של ההורים והקפדה על כללי הבטיחות"

קבוצת הגילאים שממנה היו הכי הרבה פניות למיון היא זו של תינוקות ופעוטות בגילאי 0-4, אשר היוו 50% מסך הפניות. בקבוצות הגיל 5-9 ו-15-17 אירעו הכי הרבה מקרי תמותה (36% מכל אחת מהקבוצות) בבתי מלון, חדרי הארחה, צימרים ובתי מלון.

בלא מעט מהפגיעות היו מעורבים מתקנים המצויים במלון או באתר האירוח. בריכה היתה מעורבת ב-22% מהפגיעות ואילו בעשרים אחוזים מהפציעות היתה מעורבת דלת.

"חופשה עם הילדים מצריכה ערנות מוגברת של ההורים והקפדה על כללי הבטיחות", אמרה לוואלה! NEWS אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. והדגישה כי על ההורים לברר מראש לפני הזמנת החופשה האם מקום הנופש מתאים לאירוח ילדים ותינוקות.

סילבינגר פירטה כמה כללי בטיחות שיכולים לסייע להורים להערך לחופשה בטוחה עם ילדיהם:

יש לברר מראש כי יש מיטת תינוק תקנית, ומומלץ לא להשכיב ילדים קטנים לישון בחדר עם קומת גלריה פתוחה מחשש לנפילה מגובה.

במידה שיש מרפסת, מומלץ לנעול את הדלת ולא לתת לילדים קטנים לשחק בה ללא השגחה. בצימרים - אם יש בריכה הקרובה לחדר יש לבדוק שהיא מגודרת וכוללת שער עם מנעול.

בעת ההגעה לנופש, על ההורים לערוך בדיקה יסודית בחדר האירוח, למניעת סיכונים פוטנציאליים כגון חומרי ניקוי במקומות נגישים לילדים או גפרורים.

בילדים עד גיל 5 - נדרשת השגחה פעילה וצמודה במיוחד בעת הרחצה בים ובבריכה, על ההורה להיות במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עמו, ויהיה פנוי מכל עיסוק אחר. יש להקפיד לרחוץ רק במקומות עם שירותי הצלה פעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully