וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ריצה לריצה: האימון שמשקם את הגוף והנפש

13.7.2016 / 10:58

מנעד התירוצים לשילוב אימוני יוגה בתכנית האימונים הוא כמעט אינסופי, אבל כדאי לדעת שלא מדובר באימון מתיחות סטנדרטי אלא בחיזוק הגוף, הנפש וכושר הריכוז. איך מתחילים ולמה זה חשוב? 5 צעדים ארוכים

ריצה. אדידס, אדידס
לא מדובר באימון מתיחות סטנדרטי אלא בחיזוק הגוף, הנפש וכושר הריכוז/אדידס, אדידס

זה לא אימון סיבולת (ולכן רצים רבים נוטים להתייחס אליו באדישות), לא תמיד מזיעים בו (לא חבל לבזבז אימון ריצה?) תרומתו אינה ניכרת לעין מיד (אז למה בעצם לבזבז אימון ריצה?) וזה תמיד מתקשר עם רוחניקיות וספורט שבכלל נועד לשרת את הנפש (בשביל זה יש מרתון).

מנעד הסיבות למה אין צורך לשלב אימוני יוגה בתכנית האימונים הוא כמעט אינסופי, אבל, ויש כאן אבל גדול, יוגה הוא ספורט פיזי לכל דבר ועניין ומי שמתרגל אותו בקביעות, מרגיש בהבדל.

למי שטרם תרגל יוגה בחייו, מומלץ להתחיל בזהירות, שכן בניגוד למה שנהוג לחשוב ולראות מדובר במעמסה לא קטנה על המפרקים והשרירים. לא מדובר באימון מתיחות סטנדרטי אלא בחיזוק הגוף, הנפש וכושר הריכוז. מחפשים יתרונות נוספים? צאו לדרך.

יוגה מגדילה את קיבולת הריאות

ביוגה נושמים לאט, כלומר בדיוק ההיפך מריצה, במהלכה הדופק ממריא לגבהים חדשים. במהלך התרגול לוקחים המתרגלים שאיפות ארוכות יותר שמגדילות את קיבולת הריאות ומזרימות כמות גדולה יותר של חמצן לשרירים ולשאר חלקי הגוף. מדובר בשלב קריטי לאימון עצמו שכן החמצן "פותח" את השרירים, מרפא פציעות ומאפשר התאוששות מהירה יותר בזמן מאמץ.

יוגה מסייעת להימנע מפציעות

פציעות ומכאובים כתוצאה מפעילות אינטנסיבית הם כמעט בלתי נמנעים, אבל כדי לצמצם את הסיכון עוד יותר, כדאי לתרגל יוגה ומי שעושה זאת בקביעות יודע להבחין מיד בין סוגי הכאבים שמופיעים בגופו ולטפל בהם באופן ממוקד.

לא כל כאב הוא מקדם פציעה והיכולת להכיר את קבוצות השרירים והעצמות בגוף משמעותה זרם מידע בלתי פוסק אל המוח ובעיקר, אל הכוח. יוגה, למי שטרם הבין, היא תרגול פיזי שדורשת כוח גולמי שמסייע לחיזוק הגוף. זה אומר שכדאי לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם רצים להרים משקולות בחדר הכושר.

עוד באותו נושא

ים, שמש וזיעה: מה צריכים לדעת לפני שיוצאים לרוץ בחוף

לכתבה המלאה
עמידה על רגל אחת. ShutterStock
תרגול שוטף יוביל לגמישות של המפרקים ולהארכת צעדי הריצה/ShutterStock

יוגה מגבירה את רף הסיבולת

עם כל הכבוד למהירות ולכוח ברגליים, ריצות סיבולת דורשות חלוקת אנרגיה נבונה של הגוף, יציבות ועמידות נפשית. בדיוק מה שיש ליוגה להציע. תרגול שוטף יוביל לגמישות של המפרקים ולהארכת צעדי הריצה, ימקסם את מנח כף הרגל על הקרקע, יגביר את כושר הריכוז ויסדיר את הנשימה על ידי הרגעת המחשבות. לא בכדי מכונות ריצות מרתון ואולטרה-מרתון כ"מסע ייסורים של הנפש".

יוגה ממקדת את הגוף והנפש

תרגול שוטף של יוגה הוא פרמטר חשוב מאוד לשיפור היציבה ותמיכת הגוף. לא מעט תנוחות ליבה שנכללות באימון תורמות לחיזוק קבוצות השרירים והגידים מסביב לברכיים או לקרסול, שני המפרקים החשובים ביותר לרצים. מיותר לציין שכאשר הגוף קשיח, גם הביטחון העצמי מרקיע שחקים, בעיקר כאשר מחלחלת ההבנה שאנחנו הרבה יותר חזקים ממה שחשבנו עד כה.

יוגה משקמת את הגוף

זרימת החמצן המוגברת שמתרחשת במהלך האימון מסייעת להתמודדות עם כאבי הפציעות והמתיחות ולתיקון הרקמות שנפגעו באימון המאומץ. שרירי ההמסטרינג, גיד האכילס, שרירי התאומים והארבע ראשי ושרירי הגב התחתון – כל אלה נחשבים חיוניים מאוד לרצים ומאידך, גם פגיעים מאוד והיוגה מסייעת להרפייתם והארכתם אחרי המאמץ. כן, זה אומר גם שיפור בביצועים, שזאת לבדה סיבה מספיק טובה להתחיל לחפש את המזרן הקרוב.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully