וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פציעה בגיד החשק? 5 דרכים לשפר את המוטיבציה לרוץ

6.7.2014 / 9:06

לא רק הגוף, שגם הנפש חשופה לפציעות וגם היא דורשת טיפול ממוקד שימנע החמרה ויוביל לשלב הכרוני: פגיעה במוטיבציה. ויתור על אימון אחד שניים עוד יעברו בשלום אבל כדאי להיזהר ולשקול את הצעדים הבאים

ריצה. אדידס, אדידס
גם אימון כוח בחדר הכושר יכול לשרת את הגוף והנפש/אדידס, אדידס

הגוף האנושי הוא מכונה יעילה במיוחד שמסוגלת לעמוד באתגרי סיבולת קשים למדי, אם רק נרצה בכך ונבצע את האימונים הנכונים. השילוב המוצלח בין נפש לגוף יבטיח שנמשיך לעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו על רצף הזמן.

אבל כמו כל מכונה, לעתים מתגלות תקלות שעלולות לשבש את פס ההנעה, או במקרה שלנו, את היכולת להמשיך לנוע קדימה.

הבשורות הטובות הן שאם לא מדובר בפציעה טורדנית, סביר להניח שנשוב להוציא מגופנו את המיטב הדרוש כדי לחזור למשטר האימונים. הבשורות הרעות הן שגם הנפש חשופה לפציעות וגם היא דורשת טיפול ממוקד שימנע החמרה ויוביל לשלב הכרוני: פגיעה במוטיבציה.

כשזה מגיע, כדאי להידרך. ברוב המקרים זה לא עובר בקלות. ויתור על אימון אחד שניים עוד יעברו בשלום אבל הופעתם של סימני שאלה בנוגע לעמידה ביעדים והמשך הפעילות הגופנית, מחלישה גם את הגוף ועלולה להוביל לנסיגה בכושר הגופני. ובכן, יש מה לעשות. הנה כמה המלצות שכדאי לשקול רגע לפני שאתם מוותרים על עוד אימון.

תכירו, ריצת זן

ריצת זן, או בשמה המוכר יותר, ריצה מדיטטיבית לא מתבצעת תוך כדי ריחוף הנפש ועצימת העיניים. מדובר בריצה לכל דבר ועניין בנטרול כל מדדי ההישגיות והתחרותיות. תשכחו משעון הריצה, מהסמארטפון, מהקצב ואפילו מתוואי הדרך.

המטרה היא לרוץ בקצב הנוח ביותר ופשוט ליהנות מתנועת הגוף הדוחף קדימה. בטוב לכם, נסו להתרכז בנשימות שלכם ולנקות את המחשבות מכל היעדים המאתגרים שהצבתם לעצמכם.

תגוונו את הפעילות הגופנית

ההתמכרות לריצה, מתגמלת ככל שתהיה, עלולה לתסכל לפעמים ובדיוק בתקופות כאלה כדי לגוון קצת את אופי הפעילות. נמאס לכם לרוץ? צאו לרכיבה על אופניים באותה רמת מאמץ או שחו כמה בריכות.

גם אימון כוח בחדר הכושר יכול לשרת את הגוף והנפש ולהשיב לכם את החשק לרוץ.

עוד באותו נושא

למה אתם חייבים תוכנית אימונים טובה?

לכתבה המלאה
עיסוי כף הרגל. ShutterStock
שיפרתם את תוצאת המרוץ ל-10 ק"מ? מגיע לכם לחגוג/ShutterStock

קבעו תגמולים

תכנית האימונים היא לא פחות ממשטר מחייב וסגפני שיכול להתיש את הגוף והנפש. לפיכך, חשוב מאוד לקבוע מראש מערכת תמריצים שתגדיל את הציפייה ותסייע לעמידה במטרות בהמשך הדרך.

הגדלתם את המרחק של ריצת סוף השבוע ועמדתם במשימה בכבוד? פנקו את עצמכם במסעדה או מסאז'. שיפרתם את תוצאת המרוץ ל-10 ק"מ? מגיע לכם לחגוג בלי לייסר את המצפון. מחר יהיה עוד אימון.

שדרגו את הציוד או המלתחה

לא מדובר רק בהכרח מציאותי. רכישת נעלי ריצה חדשות או גופיית ריצה משוכללת גם כשלא ממש צריך, לא תורמת רק לנוחות הריצה אלא משפרת גם התחושה הפנימית ומרעננת את הנפש, אלא גם מעידה על מחויבות לריצה ולהמשך העמידה בתכנית האימונים. הרי מה יותר כיף מלסחוט מבטים משאר הרצים על הציוד החדש שזה עתה רכשתם לעצמכם?

הירשמו לתחרויות

השתתפות בתחרויות ריצה ומרוצים למיניהם היא דרך מצוינת לשמר את המוטיבציה וההישגיות. גם אם אין לכם עניין לשפר את תוצאת המרוץ הקודם וגם אם מדובר בתחרות משנית, הרגע בו אתם רצים לצד מאות רצים אחרים ונחשפים לכוחה וגודלה של קהילת הריצה הוא מרום נפש שלא ייתן לכם להרפות מהר מאוד.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully