וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב וירוס בבטן? הפיתרון הטבעי שיעזור לילדים להתאושש

30.5.2016 / 7:03

לא צריך לרוץ לבית המרקחת. מחקר חדש גילה שמיץ תפוחים מדולל במים יעיל במניעת התייבשות בילדים שסובלים משלשולים והקאות, אפילו יותר מתמיסות מינרליות ייעודיות

ילדים שותים מיץ תפוחים. ShutterStock
9% מהילדים שקיבלו תמיסת אלקטרוליטים הזדקקו לעירוי נוזלים, לעומת 2.5% בלבד מהילדים ששתו מיץ תפוחים/ShutterStock

אם גם אתם נוהגים לקנות לילדים שלכם משקה מיוחד להשלמת אלקטרוליטים ומינרלים לאחר עוד אפיזודה של וירוס שלשולים, תשמחו לגלות שיש חלופה טבעית וזולה שתשיג את אותה מטרה בצורה לא פחות טובה, אולי אפילו יותר. מחקר שנערך בטורונטו גילה שמיץ תפוחים מהול במים הוא אופציה יעילה במיוחד למניעת התייבשות ולהשבת מינרלים בילדים שסובלים משלשולים.

במחקר השתתפו קרוב ל-650 ילדים מאזור טורנטו שבקנדה, בגילאי 5 חודשים עד 6 שנים, אשר הגיעו לחדרי המיון עם תלונות על הקאות או שלשולים וסבלו מהתייבשות קלה. הילדים מויינו באופן אקראי לשתי קבוצות בזמן שהותם במיון, הראשונה קיבלה מיץ תפוחים מהול במים, ואילו לשנייה ניתן משקה אלקטרוליטים בטעם תפוח.

לאחר ששוחררו לביתם, הילדים מהקבוצה הראשונה המשיכו לקבל מיץ תפוחים מדולל, לצד משקאות נוספים במטרה להשלים את הנוזלים שגופם איבד. הילדים מהקבוצה השנייה, המשיכו לקבל רק משקה אלקטרוליטים בביתם לצורך השבת הנוזלים שאבדו להם, ללא משקאות נוספים.

לאחר שבוע, 9% מהילדים מקבוצת משקה האלקטרוליטים, הזדקקו לביקור חוזר אצל הרופא, לצורך קבלת עירוי נוזלים עקב התייבשות. זאת בהשוואה ל-2.5% בלבד מהקבוצה השנייה (ששתתה מיץ תפוחים מהול במים לצד משקאות נוספים). יש לציין כי תכיפות ההקאות והשלשולים בשתי הקבוצות היתה דומה.

עוד בנושא:
9 המשקאות הכי בריאים שיש
תפוח ביום ירחיק את הרופא? לא בטוח

מיץ תפוחים. ShutterStock
התוצאות הטובות ביותר נראו בקרב ילדים בני שנתיים ומעלה/ShutterStock

"במדינות רבות שבהן שיעור ההכנסה הוא גבוה יחסית, השילוב של מיץ תפוחים מדולל ומשקאות נוספים, על פי העדפה, עשוי להיות חלופה יעילה וטובה לאיזון משק הנוזלים בילדים שסובלים מווירוסים במערכת העיכול ומהתייבשות קלה", כתבו מחברי המחקר מאוניברסיטת קלגרי בקנדה, במאמר שפורסם בירחון המדעי הנחשב JAMA. לדברי החוקרים, במדינות שבהן רמת הכנסה נמוכה יותר, ילדים נמצאים בסיכון גדול יותר לפתח סיבוכים כתוצאה מזיהומי מעיים, ולכן המלצתם עשויה להיות פחות מתאימה עבור מדינות אלה.

הממצאים החדשים מאתגרים את המלצת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) להשקות ילדים שסובלים משלשולים בתמיסות מינרליות ייעודיות. המלצה שמתבססת על מחקר שנערך לפני כמעט שני עשורים והיקפו היה קטן למדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הנוזלים הם העיקר, לא הסוכר

התוצאות הטובות ביותר משתיית מיץ תפוחים מדולל במחקר הנוכחי, נראו בקרב ילדים בני שנתיים ומעלה, שככל הנראה מורגלים יותר בשתיית מיץ תפוחים או משקאות ממותקים אחרים. כך לדברי החוקרים. אף על פי שגם תמיסת האלקטרוליטים שבה השתמשו במחקר היתה ממותקת, ילדים עשויים למצוא אותה לא טעימה במיוחד. במחקר אחר שנערך בעבר וכלל משקה אלקטרוליטים ממותק, העידו 30% מהילדים שהם לא ירצו לשתות ממנו שוב.

בעבר סברו שמשקאות שמכילים הרבה סוכר מחריפים שלשולים, אך מחקרים עדכניים (בהם גם המחקר האחרון), מראים כי במקרים של התייבשות מינימלית, לצריכת נוזלים - מכל סוג שהוא, חשיבות רבה יותר מאשר תכולת הסוכר שבמשקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully