וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה שארגון הבריאות לא לקח בחשבון בנוגע להנקה

10.5.2016 / 14:32

הרשת סערה אתמול בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי על "הסכנות שבאי הנקה". נשים התקוממו נגד הלחץ הקיים ממילא סביב הנקה ועל העובדה שלא קיימת תשתית כלכלית-חברתית שתתמוך במניקות

AP

בסרטון: גם לשף העירום יש מה דעה נחרצת על הנקה

הודעת ארגון הבריאות העולמי אתמול בנושא הנקה עוררה סערת רגשות עצומה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת. הדו"ח של ארגון הבריאות העולמי למעשה בחן את יישום ההחלטה לאסור קידום אגרסיבי של תחליפי חלב ולקדם הנקה באמצעות עצירת שיווק של תחליפי חלב אם ושל בקבוקים, וכן להבהיר את הסיכון שבאי הנקה. למרות שהפרסום לא כלל באמת אמירה חדשה ויוצאת דופן מטעם הארגון, רוח הדברים והכותרות בנוסח "ארגון הבריאות העולמי נגד תחליפי חלב" שהופיעו בכלי התקשורת, ליבו יצרים ורגשי אשם אימהיים.

אישה מניקה. GettyImages
מבול של יצרים ורגשות אשם/GettyImages

הארגון טען כי לא ננקטים די צעדים לעידוד הנקה וכי חשוב לשים דגש על "הסכנות שבאי הנקה". האמירה הזו עוררה אצל המון אמהות תחושות קשות, אך מסתמן כי זו לא הפעם האחרונה שנשמע אותה. "זה מספר שנים שדיאטניות בישראל יחד עם יועצות ההנקה מוסמכות מנסות להדגיש בפני אימהות טריות את הסיכונים שבאי ההנקה, ולא את יתרונות ההנקה", אומרת רעות פלהנדלר, דיאטנית מומחית לתזונת תינוקות וילדים, חברת עמותת עתיד- עמותת הדיאטנים בישראל.

לדבריה, "החלפת הביטוי אינה רק ניואנס קטן, זוהי השקפה שלמה שמגיעה מממצאים שנעשו באלפי מחקרים על חלב אם לעומת אבקות הפורמולה", לדברי פלהנדלר, "כאשר אמא טרייה מקבלת הסבר והדרכה על יתרונות להנקה, לרוב היא משתכנעת ומבינה שהנקה עדיפה על פני פורמולה, אך כאשר נוצר קושי בניסיון ההנקה שלה, זה עדיין בסדר ולא מסכן חלילה את התינוק אם יקבל אבקה במקום חלב. אם נשנה את המסר, ונחדד לאימהות טריות את הסיכון לתינוק כאשר היא בוחרת באבקה, על פני החלב שהיא מייצרת, הסיכוי שהיא תחשוב שנית, תנסה שוב להניק ולבסוף תתגבר על הקשיים שבהנקה הוא גדול לעין שיעור".

עוד באותו נושא

טרור הנקה: אם את לא מיניקה - את לא אמא

לכתבה המלאה

ומה עם טובת האם?

הגישה הזו מעוררת כעס בקרב נשים מסיבות שונות, שבסיס כולן העובדה שהיא כלל לא רואה את טובת האם. ישנן נשים שמתקשות להניק, יש נשים שהמאבק על הנקה מחמיר אצלן דיכאון או הורס את זמן האיכות עם הילד ויש נשים שנאלצות לשוב לעבודה לאחר 14 שבועות (חופשת הלידה הקצרצרה הנהוגה בישראל) ולא מסוגלות לשאוב חלב כל שעתיים במשרד, סביבת עבודה גברית לרוב.


יהיו הסיבות אשר יהיו, כאשר אישה מחליטה לא להניק או להפסיק להניק היא נתונה למכבש לחצים והטפות מוסר, שנראה כי כעת ילך ויחמיר. עשרות פרסומים ברשתות החברתיות בשעות האחרונות מבהירים כי כשזה נוגע להנקה לכל אחד יש דעה נחרצת. מיעוט הדעות לוקח בחשבון גם את טובת האם. הנה כמה מהן.

מם הנקה. דנה אביעד, ממים של הורים, אתר רשמי
מם הנקה/אתר רשמי, דנה אביעד, ממים של הורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully