פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      פסח שמח? 5 המלצות שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בין הארוחות

      אם אתם מאלה שחושבים שהיעדר הפחמימות בשבוע של החג יגרום לכם להוריד במשקל, אתם טועים. שפע הארוחות, המצות והמתוקים גורמים לישראלי הממוצע לעלות כמה קילוגרמים בחופשת החג. הנה כמה עצות שיעזרו לכם לשמור על המשקל

      אישה מנסה ללבוש ג'ינס צמוד (ShutterStock)
      לשים לב לארוחות ולוודא שאתם מבינים מה נכנס אליכם לגוף (צילום: shutterstock)

      נהוג לחשוב שהיעדר פחמימות ומיני לחמים בשבוע של חג הפסח יובילו לשמירה על המשקל בלי להתאמץ יותר מדי לנהל תפריט מאוזן, אבל בעצם, מדובר במלכודת דבש. מצד אחד, ייתכן ואוכלים פחות קלוריות שממתינות במאפים ובפסטות אבל מהצד השני, האלטרנטיבות לא משמינות פחות.

      מצות מטוגנות, מאפים מקמח מצה, מתוקים ועוגיות כשרות שרק נראות תמימות, הן רק חלק מהרשימה הבעייתית שעלולה לעלות לנו במידה נוספת בג'ינס בקיץ הקרוב.

      אז מה עושים? לפני הכל מזכירים לעצמכם שמשמעות החג היא לא רק חגיגת בליסה חסרת מעצורים. זה אומר לשים לב לארוחות ולוודא שאתם מבינים מה נכנס אליכם לגוף. רוצים עוד? הנה חמש המלצות שישאירו לכם את החור הנכון בחגורה.

      הימנעו מלהגיע גוועים ברעב לארוחות החג

      לא מדובר רק בארוחת ליל הסדר עצמו, אלא גם במהלך חול המועד וכמובן, ארוחת החג השני. אפשר לומר שההמלצה הזאת יעילה בכל זמן אפשרי, אבל בפסח משום מה, היא נשכחת די מהר.

      סנדוויץ' קטן הרי אין בסביבה אז לעתים הנטייה היא לוותר על הארוחה הקטנה ולהגיע תאווי טעם לארוחה הגדולה. הבעיה היא שאז, נעלמת כל אבחנה וכמות המזון שנדחסת לגוף היא גבוהה מהרגיל. לפיכך, אל תוותרו על חטיף בריאות, פרי או אפילו כוס מים לפני שתתיישבו אל השולחן.

      אכלו לאט

      כן, זה אומר ללעוס את המזון ולא לבלוע אותו שלם. ארוחות מהירות פירושן שיותר מזון נכנס אל הגוף. גם אם נראה ששולחן החג מפתה במיוחד, קחו נשימה ארוכה והזכירו לעצמכם שיש מחיר לדחיסה, והוא הרבה יותר גבוה אחרי הארוחה.

      גלידת שטראוס (יח"צ)
      בחרו קינוחים במנות קטנות או להחליפן בפינוקים קלים יותר (צילום: גלידת שטראוס)

      הימנעו משתייה מופרזת של אלכוהול

      ההמלצה הזאת תמיד טובה, בעיקר אם עליכם לנהוג אחרי הארוחה. בנוסף, אבדן השליטה לא יאפשר לכם לאבחן את כמות המזון שאתם צורכים. אבל לאלכוהול יש חסרונות נוספים חוץ מאבדן שליטה. הוא פשוט מלא קלוריות וסוכרים שהותססו. לפיכך, הגבירו את כמויות המים או הסודה במהלך הארוחה ותשאירו לו פחות מקום לבצע את מעלליו הידועים לשמצה.

      הקפידו על הקינוחים

      כאן בדרך כלל היד קלה הרבה יותר על ההדק. הרי מדובר בעוגות ללא קמח, אז אפשר להאביס לא? ובכן, ההיפך הוא הנכון. כדאי מאוד להיזהר מעוגות ומתוקים של פסח בעיקר בשל אחוזי השומן הגבוהים של המוס או רוטב השוקולד. ההמלצה הכי טובה היא לאכול את הקינוחים במנות קטנות או להחליפן בפינוקים קלים יותר כמו פירות או בשלגונים ללא סוכר, כמו שלגוני גלידת שטראוס לייט שהינם במגוון טעמים מרעננים כמו תות או אפרסק, ומפנקים כמו שוקולד או ריבת חלב.

      מי שטרם התמכר לטעם ישמח לדעת שמדובר בשלגונים שאושרו על ידי אי"ל, האגודה הישראלית לסוכרת וטווח הקלוריות שלהם נע בין 10-60 קלוריות בלבד.

      צאו מהבית

      לא רק בשביל לטייל, אלא גם בשביל להזיז את הגוף לפעילות ספורטיבית. אם אינכם מבצעים פעילות גופנית באופן קבוע, אז כדאי שלפחות במהלך החג תמצאו סיבות טובות להפעיל את עצמכם. היתרונות הם רבים: מלבד שריפת שומנים מיותרים, שעה של הליכה, רכיבה או משחק כדורסל יתרמו לתחושת החיוניות והכי חשוב: יאזנו את הפנקס לטובתכם.