וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט שנוי במחלוקת נגד חיסונים הוסר מפסטיבל טרייבקה

27.3.2016 / 11:58

הסרט טוען שהמרכז למניעת מחלות בארה"ב מעורב בטיוח הנתונים המצביעים על כך שחיסון ה-MMR גורם לאוטיזם, בעיקר בבנים ממוצא אפרו-אמריקני. השחקן רוברט דה נירו, ממייסדי הפסטיבל, גיבה אותו בתחילה, ואז חזר בו

אימג'בנק GettyImages

עננה של מחלוקת שאינה קולנועית אופפת באופן מפתיע את פסטיבל טרייבקה בניו יורק. סרט המתנגד לחיסונים שנעשה על ידי רופא לשעבר ואמור היה להיות מוצג במסגרת הפסטיבל הוסר מהתוכניה. כך נמסר אמש בהודעה רשמית.

הסרט Vaxxed מציג תיאוריה קונספירטיבית לפיה חיסון ה-MMR (חיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת שניתן בארץ לתינוקות בני שנה יחד עם חיסון נגד אבעבועות רוח) גורם לאוטיזם, במיוחד בקרב בנים ממוצא אפרו-אמריקני וכי המרכז לפיקוח ולמניעת מחלות בארה"ב מטייח את הקשר ביודעין.

רוברט דה נירו. GettyImages
לדה נירו בן בשם אליוט שסובל מאוטיזם, מנישואיו הקודמים לגרייס, ולדבריו מדובר בנושא קרוב ללבו/GettyImages

המחלוקת לגבי השתתפותו של הסרט בפסטיבל המוערך עוררה ביקורת למן הרגע שהתפרסם דבר השתתפותו, אך השחקן רוברט דה נירו, ממייסדי הפסטיבל יצא להגנתו ואמר כי הוא מעודד דיון בנושא חשוב. דה נירו ציין גם כי מדובר בנושא קרוב ללבו. לשחקן בן בשם אליוט שסובל מאוטיזם. אתמול עם זאת, דה נירו שינה את עמדתו ואמר כי על אף שהפסטיבל לא נרתע ממחלוקות, ישנם מספר דברים בסרט שמדאיגים את הנהלת הפסטיבל ולכן לא יוכלו להציגו.

יש להדגיש כי מחקרי העבר שטענו לקשר בין חיסונים לאוטיזם הופרכו שוב ושוב וכי גם בסרט לא מוצגות ראיות או הוכחות מדעיות שמגבות את הטענות הקשות שהוא מעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully