פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      5 תרגילי פילאטיס שיעזרו לכם להתעורר בבוקר

      השעון המעורר מצלצל ואתם לא מצליחים לגרד את עצמכם מהמיטה? מרגישים שאתם גוררים עייפות מצטברת ומתמשכת? נסו לפתוח את הבוקר עם התרגילים האלה, שיעלו את רמת הסרוטונין במוח ויאפסו אתכם לקראת יום חדש

      תרגילי פילאטיס לבוקר- קארין לזרוביץ' זנזורי (יח"צ , אסנת פרלשטיין)
      להתחיל את היום עם מתיחות (צילום: אסנת פרלשטיין)

      כולנו מכירים את הבקרים האלה, כשקשה כל כך להתגלגל מהמיטה. מתעוררים בבהלה, מכבים את התראות השעון המעורר בנייד, רוצים להמשיך לישון, מתנהלים באיטיות יודעים שהזמן אוזל, ואז נזכרים שצריך עוד להגיע לעבודה. אם כך מתחיל היום שלכם, מה הסיכוי שהוא ילך וישתפר?

      קצת על עייפות. מלטונין הוא האחראי לוויסות מחזורי השינה בגוף ולהכנתו למצב שינה. אורח החיים האינטנסיבי שלנו עלול לגרום לעיתים למצב של עייפות מתמשכת הנוצרת עקב מחסור בשעות שינה, מחסור בברזל, מחסור בוויטמין B12, שתייה ותזונה לקויה ועל כן, יש לברר זאת לעומק עם רופא. כמו כן, במצב זה קיימת ירידה ברמת הסרוטונין במוח דבר העלול לגרום למצב רוח ירוד ואף לדיכאון.

      רוצים להעלות את רמת הסרוטונין שלכם באופן טבעי? קארין לזרוביץ' זנזורי מורה בכירה לפילאטיס, משתפת כי שגרת תרגול של 10 דקות בבוקר תורמת לעלייה של רמת הסרוטונין במוח, לאיזון הגוף, איפוס התודעה, ערנות וחידוש האנרגיה באופן ממושך ואפקטיבי מכל משקה קפאין. תנסו, מה יש לכם להפסיד? לא צריך גמישות, סיבולת לב ריאה, או ניסיון קודם, מדובר בתרגול שכל אחד יכול לבצע בפשטות והתוצאה היא הרגשה פיזית ומנטלית טובה ופתיחה מעולה ליום חדש.

      הנה כמה תנוחות שמקנות תחושת ערנות, תורמות לגמישות מפרקי הגוף, מזרימות חמצן לתאים, פותחות את אזור הכתפיים ומורידות עומסים מעמוד השדרה.

      תרגיל 1 - בעמידה - תרגול נשימה

      תרגילי פילאטיס לבוקר- קארין לזרוביץ' זנזורי (מערכת וואלה! NEWS , אסנת פרלשטיין)
      נושמים לבוקר טוב (צילום: אסנת פרלשטיין)

      עמדו עם רגליים רחבות מרוחב האגן, ידיים לצדי הגוף. בשאיפה פתחו זרועות לצדדים והרימו אותן עד לאזור האוזניים, והרימו את המבט מעלה קלות. בנשיפה, הורידו את הזרועות לצדי הגוף. בצעו 6 חזרות בקצב איטי.

      תרגיל 2 - בעמידה - מעגלים של כף הרגל

      תרגילי פילאטיס לבוקר- קארין לזרוביץ' זנזורי (מערכת וואלה! NEWS , אסנת פרלשטיין)
      מתיחות של כפות הרגליים (צילום: אסנת פרלשטיין)

      עמדו והרימו ברך אחת לכיוון הבטן. בצעו סיבובים של כף הרגל לכיוון אחד ואז לכיוון השני. החליפו רגל ובצעו 6 חזרות לכל כיוון. (ניתן לאחוז בקיר עם יד אחת במידת הצורך).

      תרגיל 3 - חתול

      תרגילי פילאטיס לבוקר- קארין לזרוביץ' זנזורי (מערכת וואלה! NEWS , אסנת פרלשטיין)
      (צילום: אסנת פרלשטיין)
      תרגילי פילאטיס לבוקר- קארין לזרוביץ' זנזורי (מערכת וואלה! NEWS , אסנת פרלשטיין)
      (צילום: אסנת פרלשטיין)

      עמידת 6, ברכיים ברוחב האגן וכפות ידיים ברוחב הכתפיים. בשאיפה ישרו את הגב ובנשיפה קמרו את הגב והעבירו משקל לאחור. בצעו 6 חזרות.

      תרגיל 4 - מעגלי צוואר

      תרגילי פילאטיס לבוקר- קארין לזרוביץ' זנזורי (מערכת וואלה! NEWS , אסנת פרלשטיין)
      (צילום: אסנת פרלשטיין)

      שבו בישיבה מזרחית ובצעו מעגלים עדינים ואיטיים של הראש לכיוון אחד ואז לכיוון השני. חזרו 4 פעמים לכל כיוון. (שימו לב לא "לזרוק" את הראש ראש בשלב בו הוא יורד לאחור).

      תרגיל 5 - מתיחת מותן

      תרגילי פילאטיס לבוקר- קארין לזרוביץ' זנזורי (מערכת וואלה! NEWS , אסנת פרלשטיין)
      (צילום: אסנת פרלשטיין)

      בעמידה על הברכיים, ישרו את רגל שמאל לצדי הגוף, ושימו את כף היד השמאלית על המותן. יד ימין מתוחה בצמוד לגוף. בנשיפה בצעו מתיחה צדית של הגב, עד שהיד הימנית תגיע למעלה קרוב לראש. בשאיפה חזרו שוב עם היד הימנית ליד הגוף. בצעו 6 חזרות והחליפו צד. (ניתן גם לבצע בישיבה מזרחית או כל ישיבה שנוחה לכם).

      התרגול מותנה בהתייעצות מוקדמת עם מומחה בתחום וללא מגבלה רפואית או כאב.

      קארין לזרוביץ' זנזורי היא מורה בכירה לפילאטיס, אירובי ועיצוב הגוף. מוסמכת balanced body הבינלאומית, חברת ארגון הפילאטיס העולמי PMA, ובעלת הסטודיו פילאטיס סיטי, בתל אביב.