וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אכילת תפוחי אדמה מצמצמת את הסיכון לסרטן הקיבה

30.11.2015 / 7:30

חוקרים מצאו קשר בין אכילה של ירקות לבנים ופירות ובין צמצום הסיכון לחלות בסרטן הקיבה. בנוסף, הם מצאו מה מעלה את הסיכון למחלה

IFB פרופ' פייר זינגר, מנהל המכון לחקר התזונה בבי"ח בילינסון, על צריכת בשר מעובד/צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

בווידיאו: מה הקשר בין צריכה של בשר מעובד וסרטן

אחרי שהשמיצו את הצ'יפס וטענו כי הוא מסרטן, מדענים גילו כי אכילת תפוחי אדמה מבושלים, יכולים לעזור להפחית את הסיכון להתפתחות סרטן הקיבה. החוקרים מצאו כי אנשים שאוכלים כמות גדולה של ירקות לבנים, כמו בצל וכרובית, נמצאו בסיכון נמוך בכשליש לפתח סרטן קיבה מאשר אלו שלא אכלו אותם.

המחקר נערך על ידי מדענים באוניברסיטת ג'ה בסין וכלל מטא אנליזה של 76 מחקרים קיימים שבחנו את הקשר בין סרטן הקיבה ותזונה. המחקרים כללו 6.3 מיליון אנשים, כשמתוכם 33 אלף מתו מהמחלה לאורך תקופת המחקרים.

תפוחי אדמה. ShutterStock
טובים לבריאות/ShutterStock

תוצאות המחקר הראו כי על כל כל 100 גרם של פרי שמישהו אוכל מדי יום, הוא מקטין את הסיכון לפתח סרטן הקיבה בכחמישה אחוזים. הסיכון הופחת לשמונה אחוזים על כל 50 מ"ג של ויטמין C - כמות המקבילה לשני תפוחי אדמה.

מנגד, החוקרים בדקו מה מעלה את הסיכון לסרטן הקיבה ומצאו כי צריכה מוגברת של מלח מעלה את הסיכון לחלות במחלה בכ-12 אחוזים. בירה, משקאות חריפים ומזון מעובד העלו גם הם את הסיכון לפתח סרטן קיבה.

עוד באותו נושא

זה אפשרי: כך תחסנו את הגוף מפני סרטן ב-6 צעדים

לכתבה המלאה
מלח. ShutterStock
גם בצבע לבן, אבל לא טוב לבריאות/ShutterStock

"שכיחות הירידה של סרטן קיבה במדינות מפותחות עשויה להיות תלויה בחלקה בשימוש מוגבר בקירור, זמינות של פירות וירקות טריים, וירידה בהסתמכות על מזונות מלוחים או משומרים", כתבו בדו"ח החוקרים. "פירות וירקות לבנים הם מקורות עשירים של ויטמין C - שהראה השפעה מגינה משמעותית מפני סרטן הקיבהעל פי המחקר שלנו".

השלכות עתידיות על בריאות הציבור

"מחקר זה מספק ראיות מקיפות וחזקות שיש מספר גורמי מגן וסיכון לסרטן קיבה בדיאטה. ייתכן שיש לממצאים השלכות משמעותיות על בריאות ציבור בכל הקשור למניעת סרטן קיבה והם עשויים לספק תובנות מחקריות בעתיד", סיכמו.

על פי אתר האגודה למלחמה בסרטן במהלך שלושים השנים האחרונות, ירד מספר מקרי סרטן הקיבה, בעיקר במדינות המערב. הסיבה לכך אינה ברורה, אולם ייתכן כי באמת ניתן לקשר אותה לשינויים בתזונה, ובמיוחד לשימוש בקירור, המאפשר לאנשים לאכול יותר מזון טרי ופחות מזון מעושן ומשומר. סרטן הקיבה שכיח יותר בקרב גברים, בעיקר בגילאי 60-70.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully