וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי צלקות: ניתוח מורכב וחשוב לנשים מבוצע כעת דרך חתך קטן אחד

בשורה לנשים בישראל: ניתוח ראשון מסוגו לתיקון רצפת האגן בוצע על ידי רובוטים ובלי צורך בשיקום ארוך וקשה. " רמת הדיוק בניתוח כזה על ידי רובוטים מדהימה", מספרים בבית החולים רמב"ם

עומס במיון בית חולים רמב"ם, ספטמבר 2015. דוברות רמב"ם,
הדור החדש של הניתוחים בבית החולים רמב"ם/דוברות רמב"ם

בפעם הראשונה בישראל נשים שנזקקות לניתוח לתיקון רצפת האגן יכולות לעבור ניתוח פשוט, ולהימנע מסיכונים. בבית החולים רמב"ם בחיפה נערך לאחרונה, בפעם הראשונה בישראל, ניתוח רובוטי בשיטת "סינגל פורט" (חתך אחד). הניתוח בוצע באישה בשנות ה-50 לחייה שנדרשה לתיקון רצפת האגן וכריתת רחם.

ניתוחים מסוג זה מבוצעים בדרך כלל בגישת אנדוסקופיה -החדרת צינור בעל סיב אופטי ומצלמה וניתוח על ידי מנתח או באמצעות רובוטי. הניתוח מצריך חמישה חתכים בולטים בקוטר של שמונה מ"מ בבטנה של המנותחת, איבוד דם רב, צלקות נראות לעין וזמן שיקום ממושך.

בניתוח החדש שבוצע ברמב"ם, כריתת הרחם והשחלות והוצאתם מהגוף, וכך גם שיקום האגן, בוצעו באמצעות חתך אחד קטן בלבד מתחת לטבורה של המנותחת, והוא בוצע כולו באמצעות רובוטים ולא יד אדם. גם השיקום קצר ביותר, והמנותחות כמעט ולא מאבדות דם.

"זו פשוט רפואה טובה יותר"

"יש מעט מאד מרכזים בריאותיים בארה"ב ובאירופה שביצעו את זה עד כה, ובארץ אנחנו הראשונים והיחידים. זה מאד מרגש שהצלחנו לעשות פה משהו שמעטים בעולם עשו"

ד"ר ליאור לבנשטיין - סגן מנהל אגף נשים בבית החולים רמב"ם, מומחה לשיקום רצפת האגן ושליטה על הסוגרים ומי שביצע את הניתוח - מסביר כי לא מדובר כאן רק בהטבה קוסמטית עבור המנותחות, אלא בניתוח מדויק יותר, וברפואה טובה יותר. "מבחינה רפואית יש כאן אתגר גדול כי זה ניתוח מורכב וגדול שעושים אותו רק דרך חתך אחד קטן. עד לפני 16 שנה היו עושים ניתוחים פתוחים כדי לכרות את הרחם והיו למנותחות צלקת רוחבית ואורכית. ניתוח סינגל פורט באמצעות רובוטים זאת קפיצת המדרגה הגדולה ביותר מבחינה כירורגית עבורנו, יש מעט מאד מרכזים בריאותיים בארה"ב ובאירופה שביצעו את זה עד כה, ובארץ אנחנו כמובן הראשונים והיחידים. זה מאד מרגש שהצלחנו לעשות פה משהו שמעטים בעולם עשו", הוא אומר בהתרגשות.

ד"ר לבנשטיין מספר כי הניתוח הייחודי ארך כשלוש שעות, אך עם הזמן והתרגול זמנו צפוי לרדת לחצי, וכי זמן ההחלמה ירד ליום עד יומיים. "אבל מה שהכי יפה פה זה שרמת הדיוק בניתוח כזה על ידי רובוטים מדהימה, הפרדת הרקמות מדויקת יותר וכמעט ואין דימום. זה דורש כמובן מיומנות של המנתחים", הוא מציין.

היחלשות רצפת אגן שכיחה ביותר בעבור מרבית הנשים מעל גיל 45 בארץ ובעולם. 30% עד 40% מהנשים סובלות מבעיות ברצפת אגן בחייהן, ו-16% אחוזים יעבור ניתוח לתיקון רצפת האגן. "כמעט כל אישה שלישית בשנות ה-40-60 לחייה, ולעיתים כבר בשנות ה-30, סובלת מפגיעה בתפקוד איברי האגן", אומר לבנשטיין ומוסיף כי "כבר בגיל צעיר נשים רבות מוצאות את עצמן מתמודדות עם תופעה רפואית שכיחה המעיבה על איכות חייהן, תפקודן המיני והדימוי העצמי. ניתוחים מהסוג הזה הם בשורה טובה עבורן - ניתן לטפל בזה בהצלחה גדולה ובלי שיראו שעברת את התהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully