וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם זה בריא: החלטות שיעשו לכם טוב על הלב בשנת תשע"ו

9.9.2015 / 15:09

שנה חדשה היא תמיד הזדמנות גם לעשות מעשים טובים. אספנו עבורכם ארבע דרכים מאוד פשוטות שאתם יכולים לתרום גם לחברה, גם לסביבה וגם לעצמכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא המדינה רובי ריבלין חותם על כרטיס אדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל שנה זה אותו דבר. בפתח שלה אתם מבטיחים לעצמכם שתהיו טובים יותר לעצמכם ולאחרים. ברוב המקרים זה פשוט מתמוסס. וחבל. לעזור לאחרים מסתבר, זה לעזור גם לעצמכם, ולכן ריכזנו עבורכם ארבע דרכים בהן תוכלו לא רק לשמח, או לפזר קצת טוב בעולם, אלא אולי אפילו להציל חיים.

לחתום על כרטיס אדי

כרטיס אדי הוא כרטיס המעיד על רצונו של אדם לתרום מאיבריו לאחר מותו להצלת חייהם של חולים הממתינים להשתלה. את רעיון 'כרטיס התורם' הגה אהוד (אדי) בן דרור ז"ל בעת שסבל ממחלת כליות סופנית ונזקק להשתלת כליה. חתימה על כרטיס אדי לא רק תזכה אתכם בתחושה הנפלאה שמתלווה לעשיית מעשה טוב. לחותמים על כרטיס אדי ולבני משפחתם קדימות ברשימת הממתינים להשתלה.

על כרטיס אדי חתומים 823,264 אנשים, אבל בישראל 1,160 אנשים עדיין ממתינים להשתלת איברים.


האנשים שתורמים את האיברים שלהם לזרים מוחלטים

תרומת טסיות דם

תרומת טסיות דם עוזרת לאנשים עם מחלות קשות - לוקמיה, סרטן ואנמיה אפלסטית, הסובלים מחסר בטסיות שעלול להביא לדימומים קשים. עירוי טסיות דם לחולים אלה יכול לקבוע את גורלם - לחיים או למוות. כל אדם בריא העומד בדרישות שירותי הדם לגבי תרומת דם רגילה מתאים להיות תורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כלי דם. ShutterStock
תהליך שמציל חיים/ShutterStock

הליך תרומת טסיות דם הוא פשוט. הדם הנשאב מהזרוע עובר למכשיר ההפרדה, במקום לזרום ישירות לשקית, כפי שזה נעשה בתרומת דם רגילה. כאשר הדם נמצא בתוך המכשיר, הטסיות מופרדות ממנו, בעוד שאר המרכיבים - פלסמה, תאים אדומים ותאים לבנים - מוחזרים לתורם. כל התהליך נעשה דרך מחט אחת.

חשוב לדעת שמתרומה אחת ייעודית של טסיות אפשר לייצר 2 מנות טיפוליות – פי 12 מכמות הטסיות המתקבלות ממנת דם רגילה.

החזרת תרופות שפג תוקפן

כמעט אצל כל אחד מאיתנו בארון ניתן למצוא תרופות שפג תוקפן - דבר המסכן את בני הבית. בנוסף, ארון התרופות ממוקם בדרך כלל בחדר האמבטיה והתרופות סובלות מהלחות והאדים, כך שהן נוטות להתקלקל מהר.

משככי כאבים. ShutterStock
סכנה בריאותית וסביבתית/ShutterStock

התרופות שפג תוקפן לא מהוות רק סכנה בריאותית מיידית אלא עלולות ליצור נזק לסביבה, זאת בשל העובדה כי מרביתן נזרקות לפח או לאסלה, מה שעלול לזהם את מי התהום, או את מי ההשקייה. בשנת 2009 התחילו להציב קופות החולים בסניפים שלהן מיכלים להחזרת תרופות שפג תוקפן. התרופות שנאספות מועברות לאתרים מסודרים המיועדים להשמדה שלהן ומדי שנה עשרות טונות של תרופות מגיעות אליהם.

תרומת צעצועים

כמעט כל הורה מכיר את זה. הילד מתחנן שיקנו לו צעצוע מסוים, מתלהב עד אין קץ כשהוא מקבל אותו ומשחק בו כאחוז טרוף. אבל מהר ממה שהיה מצופה הוא גם מאבד עניין בצעצוע וזה נשאר מונח בחדר כאבן שאין לה הופכין.

חנות צעצועים. ShutterStock
אתם לא באמת צריכים את כל זה/ShutterStock

לקראת השנה החדשה, אנו ממליצים לאסוף את כל הצעצועים ובגדי הילדים שכבר אינם בשימוש – ולהעביר אותם הלאה. חיפוש קטן בגוגל והרווחתם כפליים – גם פיניתם מקום בבית וגם נתתם לילדכם שיעור חשוב בנתינה וחמלה.

ישמחו לקבל את התרומות שלכם: עמותת מיחא שעוזרת לילדים לקויי שמיעה, המדור לילד של ארגון עזר מציון, שלו ספריה להשאלת משחקים, עמותת פיתחון לב, שמרכזים שלה פזורים ברחבי הארץ ועוד עמותות וארגונים רבים וטובים.

שימו לב לצלחת שלכם

תוספות צמחוניות לראש השנה. נמרוד סונדרס
תוספות צמחוניות לראש השנה/נמרוד סונדרס

לפני שאתם קופצים, לא מדובר בהטפה אלא בהחלטה לשנה החדשה, שיכולה להציל את החיים שלכם, וגם של בעלי החיים שחיים סביבכם. וכן, אנחנו מדברים על הפחתה של מזונות מהחי.

אחת השיטות הכי טבעיות ויעילות להפחתה של מחלות כמו סוגים של סרטן ומחלות לב עוברת דרך התזונה שלכם. בפרסום הלא שגרתי של המכון האמריקאי לחקר הסרטן הוא קבע לפני שנה כי דיאטות שסובבות סביב מזון מלא מהצומח – ירקות, דגנים מלאים, פירות וקטניות – מורידות בצורה חדה את הסיכון לסוגי סרטן רבים, כמו גם למחלות נוספות.

אבל לא רק בבריאות שלכם מדובר. הוצאה, אפילו חלקית של מזונות מהחי מהצלחת שלכם, תציל כאמור מיליוני בעלי חיים בשנה, אבל אולי גם את כדור הארץ, שכן לפי ההשערות פליטת גזי החממה מתעשיות החי ובזבוז המים הן המזיקות והחמורות ביותר. ושום מילה על חמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully