וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך הטבע: הצמחים שיעזרו לכם לרפא מחלות עור

אמיר קלי

24.8.2015 / 14:09

רובנו ניתקל בבעיית עור כזו או אחרת במהלך חיינו, אך חלקנו יסחבו אותן למשך שנים. איזה צמחים עשויים לסייע לכם להרגעה וטיפול והאם ניתן לעשות משהו כדי למנוע אותן?

צמחי מרפא. ShutterStock
נמצאו כיעילים. צמחי מרפא/ShutterStock

כמעט כל אדם יסבול במהלך חייו מבעיית עור, וחלק אף יאלצו להתמודד עם מחלות עור כרוניות שנחשבות עקשניות לטיפול ודורשות סבלנות רבה. אם בגיל צעיר העור מהווה צורת הבעה רגשית המסייעת לתינוק לתקשר עם הסביבה, בהמשך הוא משמש כסוג של אזהרה מפני אלרגנים וזיהומים שונים, בין אם באמצעות פריחה על העור או באמצעות סימנים נוספים המאותתים על תפקוד לקוי של מערכת החיסון, או איברים אחרים בגוף.

מבין מחלות העור השכיחות, ניתן למצוא את האטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), פסוריאזיס, סבוריאה דרמטיטיס, אקנה ומחלות זקיקי השיער. כמו כן, ישנן מחלות זיהומיות שונות ( אקנה, פוליקוליטיס), מחלות ויראליות ( הרפס ויבלות) ומחלות בעלות מרכיב פטרייתי (פטריית שמש).

כשמדובר בטיפול בבעיות עור, רפואת צמחי המרפא הולכת ותופסת תאוצה והכרה בישראל ובעולם בשנים האחרונות ויעילותם של רבים מהצמחים נבדקה ואושרה במחקרים קליניים. גם במצבים בהם הרפואה הקונבנציונלית נתקלת במגבלות, צמחי המרפא מסייעים לעיתים להשיג תוצאות טובות יותר תוך שימת דגש על שיפור איכות חיי המטופל וצמצום שימוש בתרופות.

צמחי המרפא המומלצים לטיפול בבעיות עור

כורכום: מלך צמחי המרפא של השנים האחרונות הוא ללא ספק הכורכום שכיכב בלא פחות מ-4,000 פרסומים מדעיים. פעילותו של הכורכומין – החומר הפעיל שבו נמצא כיעילה נגד מחלות דלקתיות, סרטן, תסמונת מעי רגיז, אקנה, סוכרת ועוד.

גם כאשר מדובר במחלות עור, המנגנון האנטי-דלקתי, אנטי פטרייתי ואנטי-בקטריאלי של הכורכומין מהווה מרכיב בשיפור תפקוד המנגנון החיסוני ומעודד את תהליך הריפוי של מחלות עור כמו פסוריאזיס, אקנה, פוליקוליטיס, יבלות ויראליות והרפס.

לטיפול בבעיות עור המוגדרות 'קלות', שימוש בכורכומין בלבד יכול להניב את התוצאה הרצויה, אך מומלץ להשתמש בכורכומין המשולב עם רכיבים פוספוליפידים, המאפשרים ספיגה מקסימאלית בגוף האדם בשיעור של פי 30 בהשוואה לכורכומין רגיל. במידה ומדובר בבעיה בדרגת קושי גבוהה יותר, ניתן לשלב צמחי מרפא נוספים שיתמכו בטיפול.

שורש כורכום. ShutterStock
הצמח הכי מדובר בשנים האחרונות/ShutterStock

אגוז עץ הסבון: מדובר על פרי טרופי הגדל על עצים בסין והודו והוא בעל פעילות אנטי זיהומית, אנטי פטרייתית ואנטי דלקתית. בנוסף הוא מווסת הפרשות יתר של בלוטות החלב, מסיר תאים מתים ומקנה לעור מראה רך ובריא.

שמן קצח: שמן זה הוא בעל תכונות אנטי ויראליות, אנטי-דלקתיות ואנטיספטיות, השמן מסייע בטיפול במחלות וזיהומים כגון: שפעת, דלקות גרון, מטפל בבעיות עיכול, חוסר איזון הורמונלי, יובש ואלרגיות בעור.

קלנדולה: ציפורן החתול הרפואית היא אנטי-בקטריאלית, אנטי-פטרייתית, מטפלת בפציעות, מפחיתה נפיחו?ת, נוגדת דלקת, נוגדת זיהום ועוצרת דימום. הצמח מתאים לטיפול במחלות עור כמו אקזמה, דרמטיטיס, גרד וגירויים, אקנה, פטרת בעור, פסוריאזיס, פריחות, זיהומים ודלקות של העור, מורסות, שיקום רקמות וגם בכוויות וצלקות.

הממליס: צמח זה שמקורו בארה"ב וקנדה הוא עשיר בחומרים בעלי כושר כיווץ ובדרך כלל מיועד לטיפול חיצוני במחלות עור שונות כמו אקנה, פצעים, דלקות עור, גירוד, גירויים וכוויות.

אלוורה: צמח מרפא ותיק ואולי הכי מוכר לסיוע בבעיות עור. מסייע דרך טיפול חיצוני ופנימי, לטיפול בכוויות, התחדשות והזנת העור, הרגעת העור וריפוי דלקות.

עוד באותו נושא

זהב שחור: כל היתרונות הבריאותיים של זרעי קצח

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
הצמח הכי מוכר לסיוע בבעיות עור. אלווורה/ShutterStock

נים: צמח הנים הוא כינויו של עץ האזדרכת ההודי והוא משמש את הרפואה המזרחית בטיפול בבעיות עור כבר אלפי שנים. העץ נחשב לאנטי-בקטריאלי, אנטי-ויראלי, אנטי-פטרייתי ונוגד דלקת. בנוסף הוא מסייע לטיפול במחלות כמו פסוריאזיס, כיבים, פציעות, אקזמה, אקנה, גרד וגירויים בעור.

טיפים למניעת בעיות עור

בעיות עור כרוניות ניתנות לתחזוקה ומניעה על ידי שמירה ושינויים באורח החיים הכוללים פעילות גופנית, שינוי תזונתי ושמירה על היגיינת העור .

• שימוש בשמנים איכותיים, העשירים בחומצות שומן בלתי רוויות, באנטי אוקסידנטים ואף בקרטנואידים ופלבנואידים. דוגמאות לשמנים כאלה הם שמן המקדמיה ושמן קנביס.

• שימוש במי גרניום שמכווצים את הנקבוביות ומסייעים לאיזון הפרשות בעור, מי קמומיל שהם אנטי דלקתיים ומרגיעים עור מגורה ורגיש ומיצוי רימונים שהוא אנטי אוקסידנט ומחזק רקמת חיבור וטוב לטיפול בעור בוגר.

• הפדה על שתיה של לפחות ליטר וחצי ביום לשמירה על עור נקי ובריא ועל מנת לאפשר הפרשה של רעלים.

• שמירה על פעילות גופנית, המותאמת לרמה האישית של האדם, המועילה לבריאות הפיזית והנפשית.


אמיר קלי הוא מומחה לרפואת עור משלימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully