וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יותר סקס יעשה אתכם מאושרים? כנראה שלא

28.6.2015 / 14:22

אושר הוא דבר מאוד חמקמק אבל יחסי מין מסתבר יכולים לגרום לו, כל עוד הם קורים מהמקום הנכון. אם חשבתם שיותר סקס יעשה אתכם שמחים יותר, אתם כנראה תולים בו יותר מדי תקוות

אילוסטרציה. ShutterStock
בגדול מדובר על פעילות משמחת/ShutterStock

יחסי מין הם דבר משמח, ובשביל זה לא צריך מחקרים מדעיים. אבל בכל זאת, אם להסתמך על כמה מהם, יחסי מין הם הפעילות הכי משמחת שדירגו נשים, ואם אתם רוצים להגדיל את חשבון הבנק שלכם, כדאי גם שתגדילו את התדירות שלהם ללפחות פעם בשבוע. כעת, מחקר חדש מבקש לבדוק לא רק את הקשר בין יחסי מין לאושר, אלא האם קיים קשר גם בין תדירות קיום יחסי המין ובין רמות האושר. התוצאות יש לומר, מפתיעות.

חוקרים מאוניברסיטת קרנגי מלון, שמחקרם עתיד להתפרסם בגיליון אוגוסט הקרוב של כתב העת הכלכלי-סוציולוגי Economic Behavior & Organization, גייסו 64 זוגות נשואים והטרוסקסואלים, וביקשו מהם לענות על שאלון שכלל שאלות כמו: באיזו תדירות הם קיימו יחסי מין, כמה מהנה זה היה והאם הם מאושרים באופן כללי.

לאחר מילוי השאלונים, מחצית הזוגות, שנבחרו באופן אקראי, נתבקשו לחזור לחייהם "הרגילים" ולהמשיך לקיים יחסי מין באותה תדירות. לחלק השני נאמר להכפיל את כמות חיי המין שלהם. זאת אומרת שאם הם קיימו יחסי מין פעם בחודש (שהיה השיעור המינימאלי שנדרש כדי להיכלל במחקר), הם צריכים כעת לקיים יחסי מין פעמיים בחודש. זוגות שקיימו יחסי מין שלוש פעמים בשבוע (השיעור המרבי למשתתפים במחקר) היו צריכים כעת לקיים יחסי מין שש פעמים בשבוע.

זוג צעיר מאוהב מחובק ומתנשק. ShutterStock
לא בהכרח יגרום לכם לחייך/ShutterStock

במהלך 90 ימי הניסוי, היו צריכים הזוגות להמשיך ולמלא שאלונים מקוונים, ולדווח על איכות וכמות יחסי המין שלהם, כמו גם על מצב הרוח שלהם. החוקרים ראו כי בפועל, חלק מהזוגות בקבוצת הניסוי למעשה הצליחו כמעט להכפיל את שיעור קיום יחסי המין, ובממוצע נרשמה עלייה של 40 אחוזים.

עוד באותו נושא

דור המיליניום: עושים יותר סקס, אבל עם פחות פרטנרים

לכתבה המלאה

איכות לא כמות

התוצאות המפתיעות, הראו כי למרות שחלה עליה משמעותית בקיום יחסי המין, מצב הרוח לא רק שלא עלה אצל בני הזוג, אלא אפילו ירד. הזוגות שהכפילו את כמות יחסי המין השבועיים שלהם העידו כי האנרגיה וההתלהבות שלהם פחתה משמעותית, וכך גם איכות יחסי המין. גם הגברים וגם הנשים במחקר העידו שלמרות שהכמות עלתה, הם לא הרגישו כיף, לדבריהם.

ג'ורג' לוינשטיין, פרופסור לכלכלה ופסיכולוגיה באוניברסיטת קרנגי מלון, שהוביל את המחקר אמר בראיון לניו יורק טיימס כי "ככל הנראה אם אתה מקיים יחסי מין מסיבה אחרת שאינה בגלל שאתה אוהב ורוצה סקס, אתה עלול לערער את האיכות של הסקס וכתוצאה מכך גם את המצב הרוח שלך". לדבריו, מחקרים מדעיים מפספסים את הקשר בין האושר לסקס, שהוא בעצם ההנאה מיחסי המין. "צריך להתרכז באיכות ולא בכמות, אם אתה רוצה להיות מאושר", הסביר והוסיף כי התענוג של המעשה הוא שמעלה את מצב הרוח, לא באיזו תדירות הוא קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully