וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים הוציאו 420 אבנים מכליה של חולה שאכל יותר מדי טופו

10.6.2015 / 7:10

אזרח סיני שהתלונן על כאבי בטן עבר ניתוח להסרת אבנים מהכליות, הרבה אבנים. הסיבה לכמות האדירה של האבנים לדברי הרופאים היא אכילה מוגזמת של טופו ושתיית נוזלים מועטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
420 אבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבנים בכליות יכולות להיות מאוד כואבות, בטח אם יש מאות מהן. על פי דיווח של ה-BBC, רופאים בסין הסירו 420 אבנים מהכליות של מטופל אחד, שאכל ככל הנראה הרבה יותר מדי מוצרי סויה.

"מר הו", כפי שהוא מכונה בעיתונות הסינית, עבר ניתוח שארך כ-45 דקות בבית חולים בעיר Dongyang, לאחר שהתלונן בפני רופאו על כאבי בטן. הרופא שטיפל בו הסביר לו שאי אפשר לדחות את הניתוח, אחרת קיים חשש שיצטרכו להסיר את הכליה.

"בסופו של הניתוח הידיים ורגליים שלי היו רדומות", סיפר המנתח ד"ר ויי לאתר הדיילי מייל,."בצלחת שמשמשת לאיסוף האבנים היו לפחות 420 מהן, בגדלים ובצבעים שונים". על אף המספר הגבוה, אלה לדבריו לא כללו את האבנים בגודל האורז הזעיר שהוצאו באמצעות ציוד שאיבה ומספרן עלה על מאה.

טופו. ShutterStock
אז יש דבר כזה יותר מדי טופו?/ShutterStock

לטענת הרופאים בבית החולים, הסיבה להיווצרות האבנים בכליה יכולה להיות בשל הדיאטה של מר הו שהתבססה על צריכה גבוהה מאוד של טופו, בעיקר כזה המכיל קלציום סולפט שנועד להקשותו, ובמקביל שתייה מועטה מדי של מים. "מוצרי סויה, טופו במיוחד, מכילים הרבה סידן, שלא יכול להיות מופרש מהגוף ללא צריכה מספקת של מים", אמרו הרופאים.

למרות שהמספר של האבנים בכליות נשמע גבוה במיוחד, בשנת 2009, רופא בהודו הוציא 172,155 אבנים מהכליה השמאלית של חולה במהלך ניתוח של שלוש שעות – מה שהכניס אותו לספר גינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully