וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הוויאגרה החדשה לנשים באמת עושה?

7.6.2015 / 15:24

בסוף השבוע אישר ה-FDA לראשונה תרופה להגברת החשק שאמורה לסייע לכשליש מהנשים מעל גיל 18 שסובלות מחוסר חשק מיני. אבל מומחים מזהירים: זו לא תרופת פלא, ותופעות הלוואי רבות

אילוסטרציה ויאגרה. ShutterStock
טיפול רפואי ראשון לבעיה נפוצה מאוד/ShutterStock

התרופה המכונה "הוויאגרה הנשית" עשתה צעד נוסף אל עבר השוק, לאחר שוועדה של ה-FDA המליצה לאשר לשימוש את Flibanserin, תכשיר שנועד להעלות את החשק המיני אצל נשים בריאות. אם תיכנס התרופה לשימוש, תהיה זו הפעם הראשונה שבה ישנו טיפול רפואי לבעיה הנפוצה. "זה לא תרופת פלא, אבל זאת בהחלט התקדמות", אומרים מומחים בתחום.

על פי הערכות, כשליש מהנשים מעל גיל 18 סובלות מחוסר חשק מיני. המספר הזה מטפס ל-50 אחוז בקרב נשים בגיל המעבר. מדובר במספר גבוה של נשים אשר העיסוק בנושא מרתיע אותן, והתופעה פוגעת במערכות היחסים שלהן ויוצרות מתח רב בבית. כיום הטיפול המוצע לסובלות מהבעיה הוא נפשי בלבד.

התרופה נדחתה כבר פעמיים בשל תופעות לוואי

חברת התרופות שייצרה את התכשיר הציגה בפני הוועדה תוצאות של מחקר קליני שערכה, לפיהן התרופה הראתה תוצאות טובות יותר מתרופת דמה בהעלאת החשק המיני אצל נשים שנבדקו, וכן כי מספר האירועים המיניים המוצלחים עלה אצל אותן נשים. בפני הוועדה הופיעו נשים הסובלות מהתופעה שתיארו מתח רב סביב הנושא. חלקן אף סיפרו כי בייאושן פנו לטיפולים שונים ולא מוכחים שעליהם קראו ברשת האינטרנט.

אך הטיפול אינו נטול בעיות. ה-FDA דחה כבר פעמיים את אישור התרופה בעבר, בעיקר בשל תופעות הלוואי שלה, שכוללות בין היתר סחרחורות, בחילות, ירידה בלחץ הדם והתעלפויות.

"לא מדובר בבשורה גדולה, אלא בבשורונת"

"למרות שמדובר בתרופה לא הכי יעילה, מבחינת התחום מדובר בבשורה, כי עד היום לא היה לנו מה להציע לנשים מלבד טיפול נפשי"

"לא מדובר בבשורה גדולה בתחום, אלא בבשורונת", אומר ד"ר צחי בן ציון, מנהל המרפאה לבריאות מינית ופסיכיאטר מחוז דרום בשרותי בריאות כללית. "זה לא שמי שתיקח את התרופה תהפוך פתאום לנפקנית".

לדבריו, "לקרוא לזה 'ויאגרה נשית' זה לא מדויק. הוויאגרה לא קשורה בחשק, אלא מגבירה את זרימת הדם לאיבר המין הגברי במקרה של בעיות בזיקפה. התרופה החדשה, מנגד, עובדת על מנגנונים מוחיים שקשורים בחשק". לדבריו, מדובר בתרופה שפותחה במקור כתרופה נגד דיכאון, אך הסתבר שהיא מעלה את החשק המיני. ד"ר בן ציון אף מסייג את ממצאי המחקר ומסביר כי "נשים שקיבלו את הטיפול קיבלו בנוסף טיפול סקסולוגי והדרכה ליחסים. ההבדלים בין הקבוצות לא היו דרמטיים והיעילות של התכשיר נמוכה יחסית".

ד"ר בן ציון צופה שהתרופה החדשה לנשים תיכנס לשימוש בשנה הקרובה. "למרות שמדובר בתרופה לא הכי יעילה, מבחינת התחום מדובר בבשורה, כי עד היום לא היה לנו מה להציע לנשים האלה מלבד טיפול נפשי. מחסור בחשק מיני מוביל לסבל רב עבור הנשים האלה. הן מתמודדות עם מצב שבו אין להן חשק ליחסי מין, העיסוק בנושא הזה מרתיע אותן, יש ויכוחים עם בן הזוג כל הזמן והרבה פעמים הן עושות את זה רק למענו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully