וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות חדשות: כך תיפטרו מכינים

7.6.2015 / 11:30

איך מטפלים בכינים, למה כדאי לשים לב, ולמה אין סיבה לפחד לשלוח את הילד לגן? הנחיות חדשות של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים מנסה להלחם בתופעה שמסרבת לעזוב לנו את הראש

כינים. ShutterStock
איך נפטרים מהן?/ShutterStock

כינים. נדמה שהם פה להישאר, למרות כל ההתקדמות שהמדע עשה, לא פשוט להפטר מהן. הנחיות חדשות של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים שפורסמו לאחרונה מנסות לתת עצות יעילות לרופאים לדרכי הטיפול הטובות ביותר נגד כינים.

לאורך השנים דורות של מיתוסים ותרופות סבתא לא הצליחו להכחיד את מכת הכינים, חיתולי בד, תמציות תה, מרגרינה ואפילו מיונז לא הניבו את התוצאה המיוחלת, הסיבה היא כנראה הדרך בה הן מועברות מראש לראש.

אז איך בכל זאת נפטרים מהן? לפי האקדמיה האמריקנית השלב הראשון והחשוב ביותר הוא זיהוי מוקדם, מפני שמהרגע שהכינים מתפשטות, זה כבר נהיה מורכב יותר להפטר מהן. גם אם חשבתם שמקלחות חמות או שחיה בבריכה יטביעו אותן, הכינים שורדות למשך 20 דקות והביצים שלהן שצמודות לקרקפת אף עמידות בפני חומרים כימיקלים. בנוסף, למרות מה שהורים רבים נוטים להאמין, לאורך השיער ולכמויות בו חופפים אותו, אין השפעה על ההידבקות, וקיצוץ השיער לא רק שאינה נדרשת, אלא עלולה להשאיר את הילד עם טראומה. עצה חשובה נוספת, היא לא לשתף פריטים אישיים, כמו מסרקים, מברשות וכובעים, ולא לחבוש קסדות משותפות בשיעורי ספורט למשל.

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
לא עובר בכיתה/נועם מושקוביץ

באשר לשאלה האם הילד צריך להשלח לבית הספר או להשאר בבידוד, אומרים באגודה חד משמעית כי אין סיבה שלא לשלוח את הילד לכיתה, כל עוד נוקטים אמצעי זהירות שצריכים להאכף על ידי ההורים וגם על ידי גורמים כמו הגגננות או האחיות בבית הספר. במידה ואלה האחרונים מיודעים על כך, הדבר עשוי למנוע את התפשוטות הכינים.

עוד באותו נושא

המכה שעדיין איתנו: כינים

לכתבה המלאה

לא קופצת מראש לראש

למרות מה שרובנו חושבים, הכינה, למרות גודלה הזעיר, לא מסוגלת לקפוץ מראש לראש, אלא עוברת בעזרת מגע ישיר של השערות. הכינים אינן יכולות לחיות זמן רב מחוץ לשיער האדם ולרוב מדובר בפרק זמן של בין יום ליומיים בלבד שהן שורדות מחוץ לראש האדם עד שהן מתות. עקב כך הסיכוי להידבק בכינים בזמן שהן מחוץ לראש האדם על כלי מיטה וכדומה נמוכה משמעותית מאשר בדרכים הישירות.

באחד הדגשים החשובים שפרסמה האגודה נכתב כי "לא להתחיל בטיפול, אלא אם יש אבחנה ברורה שמדובר בכינים חיים. הטיפול האידיאלי צריך להיות קל, בטוח, נקי מכימיקלים רעילים, זמין ללא מרשם, קל לשימוש, יעיל ולא יקר". הדגש שנראה מובן מאליו בא כדי להפחית את הפאניקה של ההורים, שלעיתים מפרשים גרד בראש או אפילו קשקשים ככינים ומשתמשים בחומרים כימיים על ראשם של הילדים ללא כל סיבה. על פי ההצהרה שפורסמה, דווקא טיפול ידני עם מסרק צפוף, וללא שימוש בכימיקלים עשוי להיות יעיל ביותר, במיוחד במקרה של רגישות ובילדים קטנים.

אם בחרתם להשתמש באחד מתכשירי הכינים שקיימים בשוק, חשוב בראש ובראשונה לבדוק לאיזה גילאים הם בטוחים, ולעולם לא להשתמש ביותר חומר מהמומלץ בעלון השימוש. את הטיפול מומלץ לעשות מעל כיור ולא במקלחת, כדי להפחית כמה ששניתן את החשיפה של העור לכימיקלים. באופן כללי, כדאי לעקוב במהלך שבועיים עד שלושה מיום הטיפול, כדי לראות אם הטיפול הצליח.

  • עוד באותו נושא:
  • כינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully