וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: כמה זמן אתם צריכים לעמוד בעבודה

2.6.2015 / 10:00

נזקי הישיבה הממושכת מטרידים ארגוני בריאות רבים בכל העולם שמנסים לצמצם את ההשפעות המזיקות של השעות הארוכות שאנחנו מבלים במשרדים. דו"ח חדש קובע איך אפשר לנטרל את הנזק

אישה יושבת במשרד. ShutterStock
נזקים בריאותיים כמו של עישון סיגריות/ShutterStock
אנשים צריכים לשאוף לעמוד לפחות שעתיים ביום בשעות העבודה. זה לא חייב להיות בבת אחת, אלא יכול להיות הליכה לפינת הקפה, עליה במדרגות או אפילו סתם עמידה במעלית. רק לא לשבת

ישיבה ממושכת הפכה בשנים האחרונות לאחד האויבים הגדולים ביותר של האדם המודרני, עם מחקרים שאף משווים את הסכנות שנגרמות מישיבה ארוכה לנזקים מעישון. כעת, מומחי בריאות ציבור מבריטניה גיבשו סט המלצות המאפשר לאנשים לדעת בדיוק כמה זמן הם צריכים לעמוד בכל יום.

על פי ההמלצה החדשה, שנכתבה על ידי מומחים לבריאות ופורסמה בכתב העת הבריטי לרפואת ספורט, אנשים צריכים לשאוף לעמוד לפחות שעתיים ביום בשעות העבודה. זה לא חייב להיות בבת אחת, אלא יכול להיות הליכה לפינת הקפה, עליה במדרגות או אפילו סתם עמידה במעלית. רק לא לשבת.

על פי הנתונים שהובאו כבסיס להמלצות, עובד משרד מבלה עד 75% מהיום שלו בישיבה, ויותר ממחצית מהזמן הוא מבלה בפרקי זמן של חצי שעה ומעלה של ישיבה רציפה. ישיבה ממושכת שכזו עלולה להוביל לסיכון גבוה יותר לחלות במחלות כמו השמנה, מחלות לב, סרטן, סוכרת, שבץ, דיכאון וכמובן כאבי שרירים.

לפי החוקרים, ההמלצות האלה הן ראשוניות בלבד והשאיפה בעתיד היא להגיע ל-4 שעות עמידה ביום עבודה, זאת באמצעות הטמעת עמדות עבודה בעמידה, ושימת דגש על הנזקים הבריאותיים שעלולים להגיע מישיבה ממושכת.

מה אתם יכולים לעשות במשרד?

מחקר שפורסם בתחילת השנה ונערך במשך 12 שנים בדק למעלה מ-90 אלף נשים בגיל המעבר וגילה כי אלו שישבו 11 שעות ומעלה הגדילו את הסיכון שלהן לחלות במחלות ואף למות, לעומת אלו שישבו 4 שעות או פחות. באפריל האחרון, בכנס של האגודה האמריקאית לחקר הסרטן (AICR), הוצג מחקר שמצא כי ישיבה ממושכת בזמן העבודה מגבירה את הסיכון של נשים פי 2.4 לחלות בשני סוגי סרטן: רירית הרחם והשד.

החוקרים ייעצו לאנשים שעובדים במשרדים להגדיר התראות קבועות במחשב לקימה מהכסא מדי שעה, לפטפט עם הקולגות תוך כדי צעידה, להחזיק משקולות קטנות במשרד ולהשתמש בהן בעת קריאת מסמכים או שיחה בטלפון, לעמוד בזמן שיחות טלפון וישיבות ולהקפיד על מתיחות במהלך היום.

ארגון הבריאות העולמי כבר זיהה כי חוסר פעילות גופנית הפך להיות הגורם הרביעי בגודלו לתמותת בני אדם. רק מקום אחד לפני השמנת יתר.

  • עוד באותו נושא:
  • ישיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully